ホーム > 大槻 麻衣/ Otsuki, Mai
大槻 麻衣
ALUMNI
2025年6月現在、筑波大学が主たる所属機関ではありません
Otsuki, Mai
国立研究開発法人産業技術総合研究所 , 人間拡張研究センター
関連記事はまだありません。
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
61.
遠隔会議における遠隔参加者の参与を支援するテレプレゼンスロボットシステムの開発
川口, 一画; 遠藤, 優; 大槻, 麻衣; 葛岡, 英明鈴木, 雄介
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 739 (2016)
-
62.
ステレオAR環境における半透明ランダムドットマスクが奥行き知覚に与える影響
大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 2016-HCI-167: (2016)
-
63.
遠隔作業指示における身体動作提示が予期に及ぼす影響
山本拓弥; 大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 2016-HCI-167: (2016)
-
64.
Multimodal Embodied Interface for Levitation and Navigation in 3D Space
M. Perusquia-Hernandez; T. Martins; T. Enomoto; M. Otsuki (+1 著者) K. Suzuki
SUI'16: PROCEEDINGS OF THE 2016 SYMPOSIUM ON SPATIAL USER INTERACTION 215 (2016) Semantic Scholar
-
65.
Use of Random Dot Patterns for Achieving X-Ray Vision with Stereoscopic Augmented Reality Displays
Sanaz Ghasemi; Mai Otsuki; Paul Milgram
ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 2016 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MIXED AND AUGMENTED REALITY (ISMAR-ADJUNCT) 250 (2016)
-
66.
Multimodal Embodied Interface for Levitation and Navigation in 3D Space
M. Perusquia-Hernandez; T. Martins; T. Enomoto; M. Otsuki (+1 著者) K. Suzuki
SUI'16: PROCEEDINGS OF THE 2016 SYMPOSIUM ON SPATIAL USER INTERACTION 215 (2016) Semantic Scholar
-
67.
Sports Support System: Augmented Ball Game for Filling Gap between Player Skill Levels
Yuji Sano; Koya Sato; Ryoichiro Shiraishi; Mai Otsuki
PROCEEDINGS OF THE 2016 ACM INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERACTIVE SURFACES AND SPACES, (ISS 2016) 361 (2016) Semantic Scholar
-
68.
Sharpen Your Carving Skills in Mixed Reality Space
Maho Kawagoe; Mai Otsuki; Fumihisa Shibata; Asako Kimura
SUI'16: PROCEEDINGS OF THE 2016 SYMPOSIUM ON SPATIAL USER INTERACTION 161 (2016) Semantic Scholar
-
69.
眼球型ディスプレイによる視線方向提示手法の開発
河野,大器; 大槻,麻衣; 葛岡,英明; 鈴木,雄介
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 2016-HCI-166: 1 (2016)
-
70.
Effect of Embodiment Presentation by Humanoid Robot on Social Telepresence.
Ikkaku Kawaguchi; Yuki Kodama; Hideaki Kuzuoka; Mai OtsukiYusuke Suzuki
Proceedings of the Fourth International Conference on Human Agent Interaction, HAI 2016, Biopolis, Singapore, October 4-7, 2016 253 (2016)
-
71.
Use of Random Dot Patterns for Achieving X-Ray Vision with Stereoscopic Augmented Reality Displays
Sanaz Ghasemi; Mai Otsuki; Paul Milgram
ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 2016 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MIXED AND AUGMENTED REALITY (ISMAR-ADJUNCT) 250 (2016)
-
72.
学習者同期型アバタを用いた天文学習支援システム
木村,諒; 田代祐己; 葛岡,英明; 久保田善彦 (+3 著者) 山下直美
JSSE Research Report 30: 41 (2015)
-
73.
Please show me inside: Improving the depth perception using virtual mask in stereoscopic AR
Mai Otsuki; Yuko Kamioka; Yuka Kitai; Mao Kanzaki (+1 著者) Hiroko Uchiyama
SIGGRAPH Asia 2015 Emerging Technologies, SA 2015 (2015) Semantic Scholar
-
74.
Analysis of Depth Perception with Virtual Mask in Stereoscopic AR
Mai,Otsuki; Kuzuoka,Hideaki; Paul,Milgram
Proceedings of the 25th International Conference on Artificial Reality and Telexistence (ICAT 2015) 45 (2015)
-
75.
ARにおけるステレオ疑似透過が透明知覚と奥行き知覚に与える効果に関する研究
大槻,麻衣; 葛岡,英明; Paul,Milgram
ヒューマンインタフェース学会論文誌 17: 43 (2015)
-
76.
Development of wearable outer-covering haptic display using ball effector for hand motion guidance
Vibol Yem; Mai Otsuki; Hideaki Kuzuoka
Lecture Notes in Electrical Engineering 277: 85 (2015) Semantic Scholar
-
77.
Analysis of Depth Perception with Virtual Mask in Stereoscopic AR.
Mai Otsuki; Hideaki Kuzuoka; Paul Milgram
International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments, ICAT-EGVE 2015, Kyoto, Japan, October 28-30, 2015. 45 (2015) Semantic Scholar
-
78.
皮膚へのせん断力提示による手の動作制御の研究
ヤェム ヴィボル; 大槻,麻衣; 葛岡,英明; 矢野博明
日本バーチャルリアリティ学会研究報告 19: 1 (2014)
-
79.
ElasticConnections: 3D空間における複雑な仮想物体の分解・観察手法に関する研究
大槻麻衣; 木村朝子; 柴田史久; 田村秀行
情報処理学会論文誌 55: (2014)
-
80.
Virtual Handcrafting: Building Virtual Wood Models Using ToolDevice
Ryan Arisandi; Mai Otsuki; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
PROCEEDINGS OF THE IEEE 102: 185 (2014) Semantic Scholar
-
1.
ARの教科書
大槻, 麻衣
(担当:単訳, 範囲:第8章 インタラクション)
2018年7月 (ISBN: 9784839965365)
-
1.
Open Palm Menu: A Virtual Menu Placed in Front of the Palm
Azai, Takumi; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
The 9th Augmented Human International Conference (AH2018) 2018年2月8日
-
2.
Open Palm Menu: 手掌前に配置する仮想メニューの提案
浅井拓己; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS2017) 論文集 2017年12月6日
-
3.
遠隔作業指示のためのAR空間の構築
山口, 央士朗; 大槻, 麻衣; 葛岡, 英明
第22回日本バーチャルリアリティ学会大会 2017年9月27日
-
4.
Selection and Manipulation Methods for a Menu Widget on the Human Forearm
Azai, Takumi; Ogawa, Shuhei; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems 2017 2017年5月10日
-
5.
Embodied interface for levitation and navigation in a 3D large space
Perusquia-Hernandez, M; Enomoto, T; Martins, T; Otsuki, M; Iwata, H; Suzuki, K
the 8th Augmented Human International Conference 2017年3月18日
-
6.
複合現実空間を利用した電子彫刻システムの機能追加
山本拓也; 川越真帆; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
インタラクション2017 2017年3月4日
-
7.
Sports Support System: Augmented Ball Game for Filling Gap between Player Skill Levels
Sano, Yuji; Sato, Koya; Shiraishi, Ryoichiro; Otsuki, Mai
ACM International Conference on Interactive Surfaces and Spaces (ISS) 2016年11月6日
-
8.
Representing Gaze Direction in Video Communication Using Eye-Shaped Display
Mai, Otsuki; Kawano, Taiki; Maruyama, Keita; Kuzuoka, H; Suzuki, Y
the 26th annual ACM symposium on User interface software and technology 2016年10月16日
-
9.
Multimodal Embodied Interface for Levitation and Navigation in 3D Space
Perusquia-Hernandez,M; Martins,T; Enomoto,T; Otsuki,M; Iwata,H; Suzuki,K
4th ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI) 2016年10月15日
-
10.
Sharpen Your Carving Skills in Mixed Reality Space
Kawagoe, Maho; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
4th ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI) 2016年10月15日
-
11.
Effect of Embodiment Presentation by Humanoid Robot on Social Telepresence
Kawaguchi, I; Kodama, Y; Mai, Otsuki; Kuzuoka, H; Suzuki, Y
the 4th annual International Conference on Human-Agent Interaction 2016年10月4日
-
12.
Use of Random Dot Patterns for Achieving X-Ray Vision with Stereoscopic Augmented Reality Displays
Ghasemi, Sanaz; Otsuki, Mai; Milgram, Paul
15th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR-Adjunct) 2016年9月19日
-
13.
Interactions in Mixed Reality Space via Three Sensory Channels
大槻, 麻衣
AEARU Young Researchers International Conference 2016 2016年9月17日 招待有り
-
14.
Mixed reality based virtual carving system - Surface carving using ToolDevice
Kawagoe, Maho; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
Asia-Pacific Workshop on Mixed Reality 2016 2016年4月23日
-
15.
遠隔作業指示における身体動作提示が予期に及ぼす影響
山本拓弥; 大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-167(17) 2016年3月8日
-
16.
遠隔会議における遠隔参加者の参与を支援するテレプレゼンスロボットシステムの開発
川口, 一画; 遠藤, 優; 大槻, 麻衣; 葛岡, 英明; 鈴木, 雄介
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 2016年3月
-
17.
ステレオAR環境における半透明ランダムドットマスクが奥行き知覚に与える影響
大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-167(2) 2016年
-
18.
複合現実空間における前腕を用いたメニューウィジェット
浅井拓己; 川越真帆; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
第24回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS2016)
-
19.
身体化デザインに基づく天文学習支援
木村, 諒; 田代, 祐己; 葛岡, 英明; 久保田, 善彦; 大槻, 麻衣; 鈴木栄幸; 加藤浩; 山下直美
日本科学教育学会研究会
-
20.
眼球型ディスプレイによる視線方向提示手法の開発
河野,大器; 大槻,麻衣; 葛岡,英明; 鈴木,雄介
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-166(2)
知財情報はまだありません。
1,214 total views