ホーム > 大槻 麻衣/ Otsuki, Mai
大槻 麻衣
ALUMNI
2025年6月現在、筑波大学が主たる所属機関ではありません
Otsuki, Mai
国立研究開発法人産業技術総合研究所 , 人間拡張研究センター
関連記事はまだありません。
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
81.
Stretch 'n' Cut: Method for Observing and Ungrouping Complex Virtual Objects in 3D Space Using Elastic Band Metaphor
Mai Otsuki; Asako Kimura; Fumihisa Shibata; Hideyuki Tamura
2014 IEEE SYMPOSIUM ON 3D USER INTERFACES (3DUI) 27 (2014)
-
82.
A Tracking Method for 2D canvas in MR-based interactive painting system
Sandy Martedi; Maki Sugimoto; Hideo Saito; Mai Otsuki (+1 著者) Fumihisa Shibata
2013 INTERNATIONAL CONFERENCE ON SIGNAL-IMAGE TECHNOLOGY & INTERNET-BASED SYSTEMS (SITIS) 790 (2013) Semantic Scholar
-
83.
Setting of document importance based on analysis of user's usual working
Ryota Yamanaka; Mai Otsuki; Fumihisa Shibata; Asako Kimura
ITS 2013 - Proceedings of the 2013 ACM International Conference on Interactive Tabletops and Surfaces 365 (2013) Semantic Scholar
-
84.
Touch & Detach: Ungrouping and Observation Methods for Complex Virtual Objects Using an Elastic Metaphor
Mai Otsuki; Tsutomu Oshita; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
2013 IEEE SYMPOSIUM ON 3D USER INTERFACES (3DUI) 99 (2013)
-
85.
Psychophysical Exploration of Stereoscopic Pseudo-Transparency
Mai Otsuki; Paul Milgram
2013 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MIXED AND AUGMENTED REALITY (ISMAR) - SCIENCE AND TECHNOLOGY 283 (2013)
-
86.
Psychophysical Exploration of Stereoscopic Pseudo-Transparency
Mai Otsuki; Paul Milgram
2013 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MIXED AND AUGMENTED REALITY (ISMAR) - SCIENCE AND TECHNOLOGY (2013)
-
87.
Elastic Connections: Separating and observation methods for complex virtual objects
Mai Otsuki; Tsutomu Oshita; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
Proc. The 18th ACM symposium on virtual reality software and technology (VRST 2012) 191 (2012)
-
88.
Implementation of metalworking mode in mixed reality modeling system using ToolDevice
Ryan Arisandi; Mai Otsuki; Fumihisa Shibata; Asako KimuraHideyuki Tamura
CD-ROM Proc. Symposium on Socially and Technically Symbiotic System (STSS 2012) (2012)
-
89.
Touch & Detach: Physics-based unbinding and observation of complex virtual objects in 3D space
Mai Otsuki; Tsutomu Oshita; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
CHI Conference on Human Factors in Computing Systems Extended Abstract (CHI 2012) 1661 - 1666 (2012)
-
90.
仮想物体への描画感を達成した新筆型対話デバイスの開発
杉原賢次; 大槻麻衣; 木村朝子; 柴田史久田村秀行
ヒューマンインタフェース学会論文誌 14: 31 - 42 (2012)
-
91.
Enjoying Virtual Handcrafting with ToolDevice
Ryan Arisandi; Yusuke Takami; Mai Otsuki; Asako Kimura (+1 著者) Hideyuki Tamura
ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 25TH ANNUAL ACM SYMPOSIUM ON USER INTERFACE SOFTWARE AND TECHNOLOGY 17 (2012)
-
92.
3D空間における仮想オブジェクトの分解・観察に適した操作法の提案と実装
大槻麻衣; 大下勉; 木村朝子; 柴田史久田村秀行
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 16: 227-237 (2011) Semantic Scholar
-
93.
MAI painting Brush++: Augmenting the feeling of painting with new visual and tactile feedback mechanisms
Kenji Sugihara; Mai Otsuki; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
UIST'11 Adjunct - Proceedings of the 24th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology 13 (2011) Semantic Scholar
-
94.
ヒューマンインタフェースシンポジウム2010報告
仲谷 善雄; 大井 忠; 下田 宏; 和氣 早苗 (+40 著者) 山本 知仁
Human interface 12: 280 (2010)
-
95.
絵筆の描き味を活かした複合現実型描画システムと筆型対話デバイス
大槻麻衣; 杉原賢次; 中嶋友美; 木村朝子 (+1 著者) 田村秀行
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 15: 357-367 (2010) Semantic Scholar
-
96.
MAI Painting Brush: An interactive device that realizes the feeling of real painting
Mai Otsuki; Kenji Sugihara; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
UIST 2010 - 23rd ACM Symposium on User Interface Software and Technology 97 (2010) Semantic Scholar
-
97.
Daichi's Painting: Brushing up painting skills with BrushDevice
Mai Otsuki; Masashi Tsukadaira; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
Adjunct Proc. 22nd Annual ACM Symp. on User Interface Software and Technology (UIST 2009) 1-2 (2009)
-
98.
Development of BrushDevice facilitating painting operation in 2D/3D space
Mai Otsuki; Masashi Tsukadaira; Asako Kimura; Fumihisa ShibataHideyuki Tamura
Proc. SICE Annu. Conf. 2009 4323-4326 (2009)
-
99.
複合現実空間との新しいマルチモーダル・インタラクション方法の提案と実現
大槻麻衣; 木村朝子; 西浦敬信; 柴田史久田村秀行
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 13: 247-255 (2008) Semantic Scholar
-
100.
Novel Interaction Methods with Mixed Reality Space
Mai Otsuki; Asako Kimura; Fumihisa Shibata; Ilideyuki Tamura
2008 PROCEEDINGS OF SICE ANNUAL CONFERENCE, VOLS 1-7 425 (2008)
-
1.
ARの教科書
大槻, 麻衣
(担当:単訳, 範囲:第8章 インタラクション)
2018年7月 (ISBN: 9784839965365)
-
1.
Open Palm Menu: A Virtual Menu Placed in Front of the Palm
Azai, Takumi; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
The 9th Augmented Human International Conference (AH2018) 2018年2月8日
-
2.
Open Palm Menu: 手掌前に配置する仮想メニューの提案
浅井拓己; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS2017) 論文集 2017年12月6日
-
3.
遠隔作業指示のためのAR空間の構築
山口, 央士朗; 大槻, 麻衣; 葛岡, 英明
第22回日本バーチャルリアリティ学会大会 2017年9月27日
-
4.
Selection and Manipulation Methods for a Menu Widget on the Human Forearm
Azai, Takumi; Ogawa, Shuhei; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems 2017 2017年5月10日
-
5.
Embodied interface for levitation and navigation in a 3D large space
Perusquia-Hernandez, M; Enomoto, T; Martins, T; Otsuki, M; Iwata, H; Suzuki, K
the 8th Augmented Human International Conference 2017年3月18日
-
6.
複合現実空間を利用した電子彫刻システムの機能追加
山本拓也; 川越真帆; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
インタラクション2017 2017年3月4日
-
7.
Sports Support System: Augmented Ball Game for Filling Gap between Player Skill Levels
Sano, Yuji; Sato, Koya; Shiraishi, Ryoichiro; Otsuki, Mai
ACM International Conference on Interactive Surfaces and Spaces (ISS) 2016年11月6日
-
8.
Representing Gaze Direction in Video Communication Using Eye-Shaped Display
Mai, Otsuki; Kawano, Taiki; Maruyama, Keita; Kuzuoka, H; Suzuki, Y
the 26th annual ACM symposium on User interface software and technology 2016年10月16日
-
9.
Multimodal Embodied Interface for Levitation and Navigation in 3D Space
Perusquia-Hernandez,M; Martins,T; Enomoto,T; Otsuki,M; Iwata,H; Suzuki,K
4th ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI) 2016年10月15日
-
10.
Sharpen Your Carving Skills in Mixed Reality Space
Kawagoe, Maho; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
4th ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI) 2016年10月15日
-
11.
Effect of Embodiment Presentation by Humanoid Robot on Social Telepresence
Kawaguchi, I; Kodama, Y; Mai, Otsuki; Kuzuoka, H; Suzuki, Y
the 4th annual International Conference on Human-Agent Interaction 2016年10月4日
-
12.
Use of Random Dot Patterns for Achieving X-Ray Vision with Stereoscopic Augmented Reality Displays
Ghasemi, Sanaz; Otsuki, Mai; Milgram, Paul
15th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR-Adjunct) 2016年9月19日
-
13.
Interactions in Mixed Reality Space via Three Sensory Channels
大槻, 麻衣
AEARU Young Researchers International Conference 2016 2016年9月17日 招待有り
-
14.
Mixed reality based virtual carving system - Surface carving using ToolDevice
Kawagoe, Maho; Otsuki, Mai; Shibata, Fumihisa; Kimura, Asako
Asia-Pacific Workshop on Mixed Reality 2016 2016年4月23日
-
15.
遠隔作業指示における身体動作提示が予期に及ぼす影響
山本拓弥; 大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-167(17) 2016年3月8日
-
16.
遠隔会議における遠隔参加者の参与を支援するテレプレゼンスロボットシステムの開発
川口, 一画; 遠藤, 優; 大槻, 麻衣; 葛岡, 英明; 鈴木, 雄介
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 2016年3月
-
17.
ステレオAR環境における半透明ランダムドットマスクが奥行き知覚に与える影響
大槻 麻衣; 葛岡,英明
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-167(2) 2016年
-
18.
複合現実空間における前腕を用いたメニューウィジェット
浅井拓己; 川越真帆; 大槻, 麻衣; 柴田史久; 木村朝子
第24回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ (WISS2016)
-
19.
身体化デザインに基づく天文学習支援
木村, 諒; 田代, 祐己; 葛岡, 英明; 久保田, 善彦; 大槻, 麻衣; 鈴木栄幸; 加藤浩; 山下直美
日本科学教育学会研究会
-
20.
眼球型ディスプレイによる視線方向提示手法の開発
河野,大器; 大槻,麻衣; 葛岡,英明; 鈴木,雄介
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)/2016-HCI-166(2)
知財情報はまだありません。
1,215 total views