登藤 直弥
Todo, Naoya
東京都立大学 , 人文社会学部 , 准教授 Tokyo Metropolitan University , Faculty of Humanities and Social Sciences , Associate Professor
関連記事はまだありません。
-
21.
Mind perception of God in Japanese children
Naoya Todo
International Journal of Psychology 54: 557 (2019) Semantic Scholar
-
22.
Prevalence of imaginary companions in Japanese children
Naoya Todo
International Journal of Psychology 54: 269 (2019) Semantic Scholar
-
23.
The Present State of Measurement, Evaluation, and Research Methods in The Japanese Journal of Educational Psychology and Recommendations for the Future
Naoya Todo
The Annual Report of Educational Psychology in Japan 58: 119 (2019) Semantic Scholar
-
24.
Methods and Practices in Item Response Theory:
Naoya Todo
The Annual Report of Educational Psychology in Japan 58: 321 (2019) Semantic Scholar
-
25.
学齢期の発達障害特性把握のための「行動と学習に関する基礎調査票-S」の作成と信頼性・妥当性の検証
黒澤礼子; 登藤直弥
筑波大学心理学研究 57: 11 (2019)
-
26.
Changes in genetic and environmental influences on cognitive ability, executive function, and preacademic skills in Japanese preschool age twins.
Keiko K. Fujisawa; Naoya Todo; Juko Ando
Developmental Psychology 55: 38 (2019) Semantic Scholar
-
27.
Cross-Lagged Panel Model in Medical Research: A Cautionary Note
Naoya Todo
bioRxiv (2018) Semantic Scholar
-
28.
Prevalence of Imaginary Companions in Children: A Meta-analysis
Naoya Todo
Merrill-Palmer Quarterly 64: 459 (2018) Semantic Scholar
-
29.
Evaluating Reading Support Systems through Reading Skill Test
Teiko Arai; Kyosuke Bunji; Naoya Todo; Noriko H. AraiTakuya Matsuzaki
CogSci 100 (2018)
-
30.
Understanding Differences in Statistical Models:
Naoya Todo
The Annual Report of Educational Psychology in Japan 57: 302 (2018) Semantic Scholar
-
31.
Reading Skill Test to Diagnose Basic Language Skills in Comparison to Machines.
Noriko H. Arai; Naoya Todo; Teiko Arai; Kyosuke Bunji (+3 著者) Koken Ozaki
Proceeding of CogSci 2017 1556 (2017)
-
32.
Genetic and Environmental Influences on the Development and Stability of Executive Functions in Children of Preschool Age: A Longitudinal Study of Japanese Twins
Naoya Todo
Infant and Child Development 26: 1 (2017) Semantic Scholar
-
33.
助詞に着目した日本語文法能力測定の試みーータイ語母語話者に対する認知診断テストの結果から
谷部弘子; 島田めぐみ; 孫媛; 登藤直弥
東アジア日本語教育・日本文化研究 20: 99 (2017)
-
34.
Psychometric properties of the Japanese CES–D, SDS, and PHQ–9 depression scales in university students.
Naoya Todo
Psychological Assessment 29: 354 (2017) Semantic Scholar
-
35.
リーディングスキルテスト(RST)—その教育測定学的性質と教育実践に対する示唆
新井 紀子; 菅原 真悟; 尾崎 幸謙; 犬塚 美輪 (+3 著者) 登藤 直弥
日本教育心理学会総会発表論文集 59: 70 (2017)
-
36.
Development of a Reading Skill Test to Measure Basic Language Skills.
Akira Fujita; Naoya Todo; Shingo Sugawara; Kyo KageuraNoriko H. Arai
Proceedings of the 8th IEEE International Conference on Technology for Education (IEEE-T4E2016) 156 (2016) Semantic Scholar
-
37.
ソフトニュースへの接触は政治的関心を高めるか:―一般化傾向スコアを用いた因果推論―
登藤 直弥; 小林 哲郎; 稲増 一憲
Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics) 43: 129 (2016) Semantic Scholar
-
38.
Fitting Unstructured Finite Mixture Models in Longitudinal Design: A Recommendation for Model Selection and Estimation of the Number of Classes
Naoya Todo; Satoshi Usami
STRUCTURAL EQUATION MODELING-A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL 23: 695 (2016) Semantic Scholar
-
39.
Effects of perceived autonomy on student engagements and academic performance in Japanese university students
Naoya Todo; Yuan Sun; Shunya Inoue
PROCEEDINGS 2016 5TH IIAI INTERNATIONAL CONGRESS ON ADVANCED APPLIED INFORMATICS IIAI-AAI 2016 517 (2016) Semantic Scholar
-
40.
多次元的な大学評価の方法に関する探索的な検討
孫媛; 西澤正己; 登藤直弥
Joho Chishiki Gakkaishi 26: 124 (2016) Semantic Scholar
-
1.
心理学の測定と調査
登藤直弥
(担当:分担執筆, 範囲:関係を調べる――回帰分析)
サイエンス社 2023年12月 (ISBN: 9784781915784)
-
2.
たのしいベイズモデリング2―事例で拓く研究のフロンティア―
豊田秀樹
(担当:分担執筆, 範囲:抑うつを調べるための4つのツールを比較する)
北大路書房 2019年11月
-
3.
公認心理師の基礎と実践⑤—心理学統計法—
繁桝算男; 山田剛史
(担当:分担執筆, 範囲:テスト得点の分析—古典的テスト理論と項目反応理論—)
遠見書房 2019年3月
-
4.
人工知能プロジェクト「ロボットは東大に入れるか」――第三次AIブームの到達点と限界――
新井紀子; 東中竜一郎
(担当:分担執筆, 範囲:人とAIの協働で生産性は向上するか?)
東京大学出版会 2018年9月
-
5.
計量パーソナリティ心理学
荘島宏二郎
(担当:分担執筆, 範囲:一対比較法や順位法による反応バイアスの抑制――イプサティブデータの項目反応理論による分析――)
ナカニシヤ出版 2017年1月
-
1.
小中接続期の社会情緒的能力の育ちと学校環境 ―縦断調査研究に基づく検討―
利根川明子; 篠原郁子; 伊藤亜矢子; 遠藤利彦; 登藤直弥; 久保田(河本; 愛子; 島田大祐
日本教育心理学会第66回総会 2024年9月16日
-
2.
再評価の下位方略の多様性に着目した介入法の検討
及川恵; 登藤直弥
日本心理学会第88回大会 2024年9月7日
-
3.
尺度得点の妥当性と1要因分散分析の検定力の関係
登藤直弥
日本心理学会第88回大会 2024年9月6日
-
4.
For those who work with loneliness: Validation of Japanese version of Loneliness at work scale
Soichi Nagano; Junichi Maruyama; Seito Nakamura; Naoya Todo; Hiroko Endo; Kei Fuji
33rd International Congress of Psychology 2024年7月22日
-
5.
因子パタンの変化の抽出方法
登藤直弥
日本発達心理学会第35回大会 2024年3月7日
-
6.
Development of an Intervention Enhancing the Use of Multifaceted Reappraisal Sub-Strategies
Megumi Oikawa; Naoya Todo
The 22nd Annual Hawaii International Conference on Education 2024年1月5日
-
7.
An Effect of Scale Score Validity on the Power of Statistical Hypothesis Testing
Naoya Todo
The 22nd Annual Hawaii International Conference on Education 2024年1月5日
-
8.
高齢期のボランティア活動に関する負担感尺度作成の試み
山城大地; 山下真里; 川窪貴代; 高橋知也; 松永博子; 相良友哉; 藤田幸司; 藤平杏子; 小川将; 登藤直弥; 鈴木宏幸; 村山洋史; 藤原佳典
第18回日本応用老年学会大会 2023年10月29日
-
9.
母親・父親の抑うつと関連要因:妊娠期から産後10年までの検討
安藤智子; 直原康光; 塩﨑尚美; 登藤直弥; 久保尊洋; 荒牧美佐子
第19回日本周産期メンタルヘルス学会学術集会 2023年10月29日
-
10.
尺度得点の妥当性が検定力に与える影響――独立な2群の平均値差の検定を例に
登藤直弥
日本心理学会第87回大会 2023年9月15日
-
11.
シングルケースデザインのメタ分析
高橋彩; 丹治敬之; 山田剛史; 登藤直弥
日本行動計量学会第51回大会 2023年8月29日
-
12.
傾向スコアを用いた共変量の調整法
登藤直弥
日本教育心理学会第65回総会 2023年8月10日 招待有り
-
13.
Syntactic Processing skills: Engine for acquiring knowledge
Noriko; H. Arai; Teiko, Arai; Naoya Todo; Takuya Matsuzaki; Miwa Inuzuka; Shingo Sugawara; Koken Ozaki
CogSci 2023 2023年7月29日
-
14.
Development and comparison of regular and reversed items measuring the need for intimacy in the workplace
Nakamura, S; Maruyama, J; Nagano, S; Todo, N; Endo, H; Fuji, K
IMPS 2023 2023年7月26日
-
15.
The relations of maternal attachment style, socialization of emotions and children's behavior
Ando, S; Jikihara, Y; Todo, N; Shiozaki, N; Kubo, A; Aramaki, M
The 18th World Congress of the World Association for Infant Mental Health 2023年7月18日
-
16.
The Correlation and Mediation Relationship Between Hostile Intent Attribution and Aggression in Japan
Yamamoto, N; Ohigashi, S; Todo, N; Moriguchi, Y
SRCD 2023 Biennial Meeting 2023年3月23日
-
17.
ネットワーク分析を用いた縦断データ解析用モデルの探索
登藤直弥
日本発達心理学会第34回大会 2023年3月4日
-
18.
Relationships between reappraisal sub-strategies and mental health
Megumi Oikawa; Naoya Todo
The 21st Annual Hawaii International Conference on Education 2023年1月6日
-
19.
Devising a new test analysis method constructed from methods of network analysis and item response theory
Naoya Todo
The 21st Annual Hawaii International Conference on Education 2023年1月3日
-
20.
"What to do with whom" and humor matter: An experience sampling study examining happiness among university students
Kumasaki, N; Todo, N; Matsuda, S
ISOQOL 29th Annual Conference 2022年10月19日
知財情報はまだありません。
1,035 total views