登藤 直弥
Todo, Naoya
東京都立大学 , 人文社会学部 , 准教授 Tokyo Metropolitan University , Faculty of Humanities and Social Sciences , Associate Professor
関連記事はまだありません。
-
1.
Ten-year trajectories of postpartum depression of Japanese mothers and fathers
Takahiro Kubo; Yasumitsu Jikihara; Naoya Todo; Misako Aramaki (+1 著者) Satoko Ando
Journal of Affective Disorders 369: 276 (2025) Semantic Scholar
-
2.
A Three-Wave Longitudinal Study of Preschool Children’s Reactions to Interparental Conflict and Their Internalizing and Externalizing Problems in Japan
Yasumitsu Jikihara; Shunsuke Suzumura; Akiko Hirose; Naoya Todo (+3 著者) Satoko Ando
Child & Youth Care Forum (2024) Semantic Scholar
-
3.
Item Response Theory in Action: Developing a Diagnostic Test for Mathematical Definition Reading Skills
Noriko Arai; Teiko Arai; Naoya Todo; Shingo Sugawara (+2 著者) Koken Ozaki
The Proceedings of ICME-15 (2024)
-
4.
Socio-Emotional Behaviors of Japanese Children during the COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study
Yusuke Moriguchi; Chifumi Sakata; Xianwei Meng; Naoya Todo
Sage Open 14: (2024) Semantic Scholar
-
5.
Towards Precision in Educational Testing: Automated Question Creation and Difficulty Assessment in CAT-CBT
Teiko Arai; Takuya Matsuzaki; Naoya Todo; Noriko Arai
ITET conference proceedings (2024)
-
6.
調査への回答の偏りを理解する・検出する・調整する
高橋 雄介; 荒井 清佳; 増田 真也; 尾崎 幸謙登藤 直弥
The Annual Report of Educational Psychology in Japan 63: 322 (2024) Semantic Scholar
-
7.
The Relationship Between Hostile Intent Attribution and Aggression in Japanese Children
Nozomi Yamamoto; Sho Ohigashi; Naoya Todo; Yusuke Moriguchi
Child Psychiatry & Human Development (2023) Semantic Scholar
-
8.
幼児期後期から児童期後期の外在化・内在化問題,向社会的行動の経時的な相互関係 : 8年間の縦断データを用いた交差遅延効果モデルによる発達カスケードの検討—The Interrelationship between Externalizing and Internalizing Problems Over Time and Prosocial Behaviors from Late Infancy to Late Childhood : A Developmental Cascade Study Using
直原 康光; 登藤 直弥; 荒牧 美佐子; 塩﨑 尚美 (+1 著者) 安藤 智子
発達心理学研究 = The Japanese journal of developmental psychology / 日本発達心理学会発達心理学研究編集委員会 編 34: 208 (2023)
-
9.
Syntactic Processing Skills: Engine for Acquiring Knowledge.
Noriko H. Arai; Teiko Arai; Naoya Todo; Takuya Matsuzaki (+2 著者) Koken Ozaki
CogSci (2023)
-
10.
NICU卒業生の発達の予後――新版K式発達検査2001にもとづく定量的検討――
沖潮満里子; 登藤直弥; 金重利典
Japanese Journal of Research and Practice on Child Rearing 12: (2022)
-
11.
Relationships between reappraisal sub-strategies and affects: Controlling for the intensity of emotion
Megumi Oikawa; Yuko Osada; Naoya Todo
Stress Science Research 36: 28 (2022) Semantic Scholar
-
12.
What causes the difference in mean structures between online and paper-and-pencil administrations?: Examination using the Self-report Depression Scale
Naoya Todo; Yusuke Umegaki
Advance (2021) Semantic Scholar
-
13.
地域密着型介護老人福祉施設における地域交流スペースの活用の実態 (特集 高齢者の生活維持と社会参加)
山中 克夫; 小松崎 麻緒; 登藤 直弥; 野口 代 (+1 著者) 石川 愛
Journal of health and welfare statistics 68: 10 (2021)
-
14.
多面的再評価尺度の開発
及川 恵; 榊原 良太; 登藤 直弥; 長田 侑子
東京学芸大学紀要総合教育科学系 72: 169 (2021)
-
15.
Cross‐sectional survey of the replacement of the Japanese term for dementia: Did it reduce discomfort in family members?
Katsuo Yamanaka; Naoya Todo; Mutsumi Yoshizawa; Tatsuji Uchida
Brain and Behavior 11: (2020) Semantic Scholar
-
16.
アフターコロナ時代のテスト : ベイズ統計学を利用した項目反応理論に基づくコンピュータ適応型テスト
登藤 直弥
Advances in social research 14 (2020)
-
17.
Did the COVID-19 Pandemic Have Immediate Impacts on Japanese Children? Evidence of the Socio-Emotional Behavior and Digital Skills
Naoya Todo
Research Square (2020) Semantic Scholar
-
18.
Immediate impact of the COVID-19 pandemic on the socio-emotional and digital skills of Japanese children
Yusuke Moriguchi; Chifumi Sakata; Xianwei Meng; Naoya Todo
PsyArXiv (2020) Semantic Scholar
-
19.
Prosocial behavior is related to later executive function during early childhood: A longitudinal study
Yusuke Moriguchi; Ikuko Shinohara; Naoya Todo; Xianwei Meng
European Journal of Developmental Psychology 17: 352 (2020) Semantic Scholar
-
20.
Modeling reciprocal effects in medical research: Critical discussion on the current practices and potential alternative models
Satoshi Usami; Naoya Todo; Kou Murayama
PLOS ONE 14: e0209133 (2019) Semantic Scholar
-
1.
心理学の測定と調査
登藤直弥
(担当:分担執筆, 範囲:関係を調べる――回帰分析)
サイエンス社 2023年12月 (ISBN: 9784781915784)
-
2.
たのしいベイズモデリング2―事例で拓く研究のフロンティア―
豊田秀樹
(担当:分担執筆, 範囲:抑うつを調べるための4つのツールを比較する)
北大路書房 2019年11月
-
3.
公認心理師の基礎と実践⑤—心理学統計法—
繁桝算男; 山田剛史
(担当:分担執筆, 範囲:テスト得点の分析—古典的テスト理論と項目反応理論—)
遠見書房 2019年3月
-
4.
人工知能プロジェクト「ロボットは東大に入れるか」――第三次AIブームの到達点と限界――
新井紀子; 東中竜一郎
(担当:分担執筆, 範囲:人とAIの協働で生産性は向上するか?)
東京大学出版会 2018年9月
-
5.
計量パーソナリティ心理学
荘島宏二郎
(担当:分担執筆, 範囲:一対比較法や順位法による反応バイアスの抑制――イプサティブデータの項目反応理論による分析――)
ナカニシヤ出版 2017年1月
-
41.
出題領域と解答時間を考慮した項目選択アルゴリズムの性能評価
登藤直弥; 分寺杏介; 尾崎幸謙
日本テスト学会第15会大会 2017年8月20日
-
42.
Cultural differences in imaginary companions: Evidence from Asian and Western children
Yusuke Moriguchi; Naoya Todo; Sawa Senzaki
2017 SRCD Biennial Meeting 2017年4月7日
-
43.
1項目尺度を用いた共分散構造の再現――抑うつ尺度を用いた検討――
登藤直弥; 河本愛子
日本発達心理学会第28回大会 2017年3月26日
-
44.
日本語助詞認知診断テストからわかる学習者の習得状況
島田めぐみ; 孫媛; 登藤直弥
International Conference of Japanese Language Education 2016 2016年9月10日
-
45.
助詞に着目した日本語文法能力測定の試み-タイ語母語話者に対する認知診断テストの結果から
谷部弘子; 島田めぐみ; 孫縁; 登藤直弥
東アジア日本語教育・日本文化研究学会 2016年度国際学術大会 2016年8月5日
-
46.
What would be the problems of interpreting and comparing scores of psychological measures in applied settings across different countries?
Naoya Todo; Cheng Wang; Shino Sako; Yutaro Sakamoto; Shiho Imashiro
23rd Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology 2016年8月2日
-
47.
Psychometric properties of the Japanese BDI, CES-D, PHQ-9, and SDS depression scales in university students: Analysis based on item response theory
Naoya Todo; Yusuke Umegaki
31st International Congress of Psychology 2016年7月28日
-
48.
Psychometric properties of the Japanese BDI, CES-D, PHQ-9, and SDS depression scales in university students: Analysis based on classical test theory
Yusuke Umegaki; Naoya Todo
31st International Congress of Psychology 2016年7月28日
-
49.
Genetic and environmental influences on development of early executive functions and math ability: A twin study
Keiko Fujisawa; Naoya Todo; Juko Ando
31st International Congress of Psychology 2016年7月27日
-
50.
Effects of perceived autonomy on behavioral- and emotional-engagement and task performances in university students
Naoya Todo; Junwen Bai; Yuan Sun; Shunya Inoue
31st International Congress of Psychology 2016年7月26日
-
51.
The association among executive functions, early math ability, and reading skills: Dose genetics matter?
Keiko Fujisawa; Naoya Todo; Mari Nozaki; Juko Ando
The 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development 2016年7月11日
-
52.
日本人大学生を対象としたStudent Engagement尺度の因子的妥当性等の検討
登藤直弥; 孫媛; 井上俊哉
情報知識学会第24回年次大会 2016年5月14日
-
53.
多次元的な大学評価の方法に関する探索的な検討
孫媛; 西澤正己; 登藤直弥
情報知識学会第24回年次大会 2016年5月14日
-
54.
1項目抑うつ尺度の開発――選択枝数と収束的妥当性との関連――
登藤直弥; 河本愛子
日本発達心理学会第27回大会 2016年5月1日
-
55.
大学ポートレートデータに基づく大学分類の試み
西澤正己; 登藤直弥; 孫媛
日本分類学会第34回大会 2016年3月1日
-
56.
個人正答確率と受験者の回答傾向との関係――日本語教育のデータを用いた検証――
登藤直弥; 孫媛; 島田めぐみ; Yi Sun
日本計算機統計学会第29回シンポジウム 2015年11月28日
-
57.
乳児期の行為者への目標帰属は幼児期の空想の友達を予測する
森口佑介; 鹿子木康弘; 登藤直弥; 奥村優子; 篠原郁子; 板倉昭二
日本心理学会第79回大会 2015年9月22日
-
58.
ベイズ推定とは何か?
登藤直弥
日本心理学会第79回大会 2015年9月22日
-
59.
インターネット調査と紙筆式調査における回答傾向の比較――大学生による抑うつ尺度SDSへの回答を対象として――
登藤直弥; 梅垣佑介
日本心理学会第79回大会 2015年9月22日
-
60.
個人正答確率関数の推定精度――項目数と受験者数を要因としたシミュレーション――
登藤直弥; 孫媛; Yi Sun
日本テスト学会第13回大会 2015年9月10日
知財情報はまだありません。
1,038 total views