登藤 直弥
Todo, Naoya
東京都立大学 , 人文社会学部 , 准教授 Tokyo Metropolitan University , Faculty of Humanities and Social Sciences , Associate Professor
関連記事はまだありません。
-
1.
Ten-year trajectories of postpartum depression of Japanese mothers and fathers
Takahiro Kubo; Yasumitsu Jikihara; Naoya Todo; Misako Aramaki (+1 著者) Satoko Ando
Journal of Affective Disorders 369: 276 (2025) Semantic Scholar
-
2.
A Three-Wave Longitudinal Study of Preschool Children’s Reactions to Interparental Conflict and Their Internalizing and Externalizing Problems in Japan
Yasumitsu Jikihara; Shunsuke Suzumura; Akiko Hirose; Naoya Todo (+3 著者) Satoko Ando
Child & Youth Care Forum (2024) Semantic Scholar
-
3.
Item Response Theory in Action: Developing a Diagnostic Test for Mathematical Definition Reading Skills
Noriko Arai; Teiko Arai; Naoya Todo; Shingo Sugawara (+2 著者) Koken Ozaki
The Proceedings of ICME-15 (2024)
-
4.
Socio-Emotional Behaviors of Japanese Children during the COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study
Yusuke Moriguchi; Chifumi Sakata; Xianwei Meng; Naoya Todo
Sage Open 14: (2024) Semantic Scholar
-
5.
Towards Precision in Educational Testing: Automated Question Creation and Difficulty Assessment in CAT-CBT
Teiko Arai; Takuya Matsuzaki; Naoya Todo; Noriko Arai
ITET conference proceedings (2024)
-
6.
調査への回答の偏りを理解する・検出する・調整する
高橋 雄介; 荒井 清佳; 増田 真也; 尾崎 幸謙登藤 直弥
The Annual Report of Educational Psychology in Japan 63: 322 (2024) Semantic Scholar
-
7.
The Relationship Between Hostile Intent Attribution and Aggression in Japanese Children
Nozomi Yamamoto; Sho Ohigashi; Naoya Todo; Yusuke Moriguchi
Child Psychiatry & Human Development (2023) Semantic Scholar
-
8.
幼児期後期から児童期後期の外在化・内在化問題,向社会的行動の経時的な相互関係 : 8年間の縦断データを用いた交差遅延効果モデルによる発達カスケードの検討—The Interrelationship between Externalizing and Internalizing Problems Over Time and Prosocial Behaviors from Late Infancy to Late Childhood : A Developmental Cascade Study Using
直原 康光; 登藤 直弥; 荒牧 美佐子; 塩﨑 尚美 (+1 著者) 安藤 智子
発達心理学研究 = The Japanese journal of developmental psychology / 日本発達心理学会発達心理学研究編集委員会 編 34: 208 (2023)
-
9.
Syntactic Processing Skills: Engine for Acquiring Knowledge.
Noriko H. Arai; Teiko Arai; Naoya Todo; Takuya Matsuzaki (+2 著者) Koken Ozaki
CogSci (2023)
-
10.
NICU卒業生の発達の予後――新版K式発達検査2001にもとづく定量的検討――
沖潮満里子; 登藤直弥; 金重利典
Japanese Journal of Research and Practice on Child Rearing 12: (2022)
-
11.
Relationships between reappraisal sub-strategies and affects: Controlling for the intensity of emotion
Megumi Oikawa; Yuko Osada; Naoya Todo
Stress Science Research 36: 28 (2022) Semantic Scholar
-
12.
What causes the difference in mean structures between online and paper-and-pencil administrations?: Examination using the Self-report Depression Scale
Naoya Todo; Yusuke Umegaki
Advance (2021) Semantic Scholar
-
13.
地域密着型介護老人福祉施設における地域交流スペースの活用の実態 (特集 高齢者の生活維持と社会参加)
山中 克夫; 小松崎 麻緒; 登藤 直弥; 野口 代 (+1 著者) 石川 愛
Journal of health and welfare statistics 68: 10 (2021)
-
14.
多面的再評価尺度の開発
及川 恵; 榊原 良太; 登藤 直弥; 長田 侑子
東京学芸大学紀要総合教育科学系 72: 169 (2021)
-
15.
Cross‐sectional survey of the replacement of the Japanese term for dementia: Did it reduce discomfort in family members?
Katsuo Yamanaka; Naoya Todo; Mutsumi Yoshizawa; Tatsuji Uchida
Brain and Behavior 11: (2020) Semantic Scholar
-
16.
アフターコロナ時代のテスト : ベイズ統計学を利用した項目反応理論に基づくコンピュータ適応型テスト
登藤 直弥
Advances in social research 14 (2020)
-
17.
Did the COVID-19 Pandemic Have Immediate Impacts on Japanese Children? Evidence of the Socio-Emotional Behavior and Digital Skills
Naoya Todo
Research Square (2020) Semantic Scholar
-
18.
Immediate impact of the COVID-19 pandemic on the socio-emotional and digital skills of Japanese children
Yusuke Moriguchi; Chifumi Sakata; Xianwei Meng; Naoya Todo
PsyArXiv (2020) Semantic Scholar
-
19.
Prosocial behavior is related to later executive function during early childhood: A longitudinal study
Yusuke Moriguchi; Ikuko Shinohara; Naoya Todo; Xianwei Meng
European Journal of Developmental Psychology 17: 352 (2020) Semantic Scholar
-
20.
Modeling reciprocal effects in medical research: Critical discussion on the current practices and potential alternative models
Satoshi Usami; Naoya Todo; Kou Murayama
PLOS ONE 14: e0209133 (2019) Semantic Scholar
-
1.
心理学の測定と調査
登藤直弥
(担当:分担執筆, 範囲:関係を調べる――回帰分析)
サイエンス社 2023年12月 (ISBN: 9784781915784)
-
2.
たのしいベイズモデリング2―事例で拓く研究のフロンティア―
豊田秀樹
(担当:分担執筆, 範囲:抑うつを調べるための4つのツールを比較する)
北大路書房 2019年11月
-
3.
公認心理師の基礎と実践⑤—心理学統計法—
繁桝算男; 山田剛史
(担当:分担執筆, 範囲:テスト得点の分析—古典的テスト理論と項目反応理論—)
遠見書房 2019年3月
-
4.
人工知能プロジェクト「ロボットは東大に入れるか」――第三次AIブームの到達点と限界――
新井紀子; 東中竜一郎
(担当:分担執筆, 範囲:人とAIの協働で生産性は向上するか?)
東京大学出版会 2018年9月
-
5.
計量パーソナリティ心理学
荘島宏二郎
(担当:分担執筆, 範囲:一対比較法や順位法による反応バイアスの抑制――イプサティブデータの項目反応理論による分析――)
ナカニシヤ出版 2017年1月
-
81.
文章読解タイプの問題の項目群への項目反応に対する確率モデルの比較
登藤直弥
日本教育心理学会第53回総会 2011年7月26日
-
82.
A comparison of item response models for a test consisting of testlets
Naoya Todo
IMPS 2011 2011年7月21日
-
83.
局所独立性の仮定が満たされない場合の潜在特性値の推定への影響
登藤直弥
日本テスト学会第7回大会 2009年9月3日
知財情報はまだありません。
1,039 total views