ホーム > 佐藤 秀典/ Sato, Hidenori
佐藤 秀典
Sato, Hidenori
ビジネスサイエンス系 , 准教授 Institute of Business Sciences , Associate Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
「型」と「ありがとう」による組織変革
禮士 横山; Hidenori Sato
(2025)
-
2.
The Relationship Between Entrepreneurial Alertness, Firm’s Outcomes, and SME-Specific Factors
Nao Yamauchi; Takeyasu Ichikohji; Hidenori Sato
Sage Open 14: (2024) Semantic Scholar
-
3.
WHY SMALL- AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES DO NOT CONDUCT RESEARCH AND DEVELOPMENT — THE RELATIONAL EMBEDDEDNESS MODEL
YUJI MINAMI; HIDENORI SATO
International Journal of Innovation Management (2024) Semantic Scholar
-
4.
新しい機能を担う組織の立ち上げ
禮士 横山; Hidenori Sato
(2024)
-
5.
営業職の成績を向上させる行動と引継ぎの困難さ
Takaya Toyozumi; Hidenori Sato
(2024)
-
6.
THE ANTECEDENT FACTOR AND OUTCOME OF MANAGEMENT INNOVATION IN SMALL- AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES: A CUSTOMER RELATION CONTEXT
YUJI MINAMI; HIDENORI SATO; TAKEYASU ICHIKOHJI
International Journal of Innovation Management (2024) Semantic Scholar
-
7.
日本のウイスキー産業における「ジャパニーズウイスキーの自主基準」導入の影響について―消費者の認識とブランド・パーソナリティを用いて―
三富悠紀; 徐寧教; 佐藤, 秀典
産業学会研究年報 (2024)
-
8.
The Effect of Organizational Sales Management on Dealership Performance
Kida, Sekai; Heller, Daniel A; Tamura, Yusuke; Motohashi, Eiji (+1 著者) Hattori, Yasuhiro
International Journal of Automotive Technology and Management 23: 144 (2023) Semantic Scholar
-
9.
Sensegiving for organisational change in neglected workplaces: the case of Japanese call centres
Sato, H.; Oki, K.
International Journal of Organizational Analysis 32: 565 (2023) Semantic Scholar
-
10.
Looking for a bluebird
Nobuyuki Inamizu; Fumihiko Ikuine; Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science (2023) Semantic Scholar
-
11.
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION ACTIVITY AND CUSTOMER COLLABORATION IN SMEs: TECHNOLOGICAL AND BUSINESS UNCERTAINTY
YUJI MINAMI; HIDENORI SATO; TAKEYASU ICHIKOHJI
International Journal of Innovation Management (2023) Semantic Scholar
-
12.
Looking for a bluebird: Founding and business building process of a Japanese venture firm
Inamizu, Nobuyuki; Ikuine, Fumihiko; Sato, Hidenori
Annals of Business Administrative Science 22: 1 (2023)
-
13.
The relationship between top management team diversity and organizational resilience: Evidence from the automotive industry in Japan
Nao Yamauchi; Hidenori Sato
Journal of General Management 48: 184 (2023) Semantic Scholar
-
14.
幸せの青い鳥を探して
Nobuyuki Inamizu; Fumihiko IKUINE; Hidenori Sato
(2022)
-
15.
アントレプレナリアル・アラートネスと親族内継承属性の関係性1 -北関東地域の中小企業を対象にしたアンケート調査分析-
山内, 直; 一小路, 武安; 佐藤, 秀典
AAOS Transactions 11: (2022)
-
16.
戦略転換への既存事業の歴史の影響
佐藤, 秀典; 徐寧教; 三富悠紀
赤門マネジメント・レビュー 21: 89 (2022)
-
17.
新規事業立ち上げ過程における組織アイデンティティの形成
横山禮士; 佐藤, 秀典
赤門マネジメント・レビュー 21: 73 (2022)
-
18.
Diverse more than ever
Nao Yamauchi; Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 20: 121 (2021) Semantic Scholar
-
19.
Is shared leadership shared?
Hidenori Sato; Takahiko Makabe
Annals of Business Administrative Science 20: 141 (2021) Semantic Scholar
-
20.
Getting things done by middle manager
Kaoru Tsuda; Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 19: 241 (2020) Semantic Scholar
-
1.
経営戦略 (【ベーシック+】)
佐藤,秀典
(担当:分担執筆, 範囲:第13章)
2019年12月
-
2.
経営戦略 (【ベーシック+】)
佐藤,秀典
(担当:分担執筆, 範囲:第13章)
2019年12月
-
3.
組織アイデンティティの機能
佐藤,秀典
有斐閣 2018年12月 (ISBN: 9784641165359)
-
4.
マクロ組織論
山田耕嗣; 佐藤秀典
(担当:共著)
新世社 2014年9月25日 (ISBN: 9784883842124)
-
5.
コア・テキスト マクロ組織論
山田耕嗣; 佐藤秀典
2014年
-
6.
組織論レビューⅡ
佐藤秀典
(担当:分担執筆, 範囲:組織アイデンティティ論の発生と発展―「我々は何者であるか」を我々はどのように考えてきたのか)
2013年
-
7.
よくわかる経営管理
Sato,Hidenori
(担当:分担執筆, 範囲:ミクロ組織論)
2011年
-
8.
よくわかる経営管理
Sato,Hidenori
(担当:分担執筆, 範囲:ミクロ組織論)
2011年
-
9.
ものづくり経営学
佐藤秀典; 藤本隆宏
(担当:分担執筆, 範囲:金融商品開発)
2007年
-
1.
副業活動の従事における本業へ の還元に関する研究
玉井のり; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月25日
-
2.
不確実性の高い環境における学 習行動の時間的変化: COVID19感染拡大期における新しい仕 事の試行と洗練
熊谷健一; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月25日
-
3.
営業職の成績を向上させる行動と 引継ぎの困難さ: 暗黙知の観点か らの分析
豊住貴矢; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月24日
-
4.
日本 のウイスキー産業における『ジャパニーズウイスキーの自主基準』導入の影響 について―消費者の認識とブランド・パーソナリティを用いて―
三富悠紀; 徐寧教; 佐藤秀典
第61 回産業学会全国大会 2023年6月17日
-
5.
中小企業におけるイノベーション行動と顧客の関係性
南裕二; 佐藤, 秀典; 一小路武安
2022年度組織学会研究発表大会 2022年6月4日
-
6.
アントレプレナリアル・アラートネスと親族内継承属 性の関係性
山内直; 一小路武安; 佐藤, 秀典
2022年度組織学会研究発表大会 2022年6月4日
-
7.
Diverse more than ever.
Nao, Yamauchi; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2021 Summer 2021年8月30日
-
8.
Is shared leadership shared?
Hidenori, Sato; Takahiko, Makabe
ABAS Conference 2021 Summer 2021年8月30日
-
9.
Getting things done by middle manager
Kaoru, Tsuda; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2020 Summer 2020年8月24日
-
10.
Employee engagement and work engagement: Same wine, different bottles?
Daisuke, Kosaka; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2020 Summer 2020年8月24日
-
11.
Looking for a blue bird: Founding and business building process of a Japanese venture firm
稲水 伸行; 生稲, 史彦; 佐藤秀典
The EGOS and Organization Studies Workshop 2019年12月13日 the EGOS and Organization Studies
-
12.
Organizational change in the ‘abandoned’ workplace: The case of the Japanese call centre
Sato, Hidenori; Oki, Kiyohiro
The EGOS and Organization Studies Workshop 2019年12月13日
-
13.
Why was it able to develop Japanese whiskey evaluated overseas?
Hidenori, SATO; Yuki, MITOMI; Youngkyo, SUH
ABAS Conference 2019 Autumn 2019年11月11日
-
14.
ファミリービジネスにおける 新規事業立ち上げと既存事業 からの独立性―組織アイデン ティティからのアプローチ―
横山礼士; 佐藤, 秀典
日本経営学会第93回大会 2019年9月3日 日本経営学会
-
15.
Japanese whiskey viewed as a place branding
Hidenori, SATO; Yuki, MITOMI; Youngkyo, SUH
ABAS Conference 2019 Summer 2019年8月21日
-
16.
The story of Japanese micro distillery whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Hidenori, SATO
ABAS Conference 2019 Summer 2019年7月22日
-
17.
International marketing of Japanese micro distillery whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Hidenori, SATO
ABAS Conference 2019 Spring 2019年5月20日
-
18.
Building Management Theory Using Grounded Theory Approach.
Sato, Hidenori
ABAS Conference 2019 Winter 2019年3月25日
-
19.
Born global brand from Japan: The case of venture whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Sato, Hidenori
ABAS Conference 2018 Autumn 2018年12月17日
-
20.
Are call centers metaphors for our age?
Sato, Hidenori
ABAS Conference 2018 Summer 2018年8月21日
知財情報はまだありません。
901 total views