ホーム > 佐藤 秀典/ Sato, Hidenori
佐藤 秀典
Sato, Hidenori
ビジネスサイエンス系 , 准教授 Institute of Business Sciences , Associate Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
21.
Employee engagement and work engagement
Daisuke Kosaka; Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 19: 227 (2020) Semantic Scholar
-
22.
Getting things done by middle manager
Kaoru Tsuda; Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 19: 241 (2020) Semantic Scholar
-
23.
The birth of Japanese whisky
MITOMI, Yuki; SUH, Youngkyo; SATO, Hidenori
Annals of Business Administrative Science 19: 1 (2020) Semantic Scholar
-
24.
Looking for a blue bird: Founding and business building process of a Japanese venture firm
稲水 伸行; 生稲, 史彦; 佐藤秀典
The EGOS and Organization Studies Workshop (2019)
-
25.
Organizational change in the ‘abandoned’ workplace: The case of the Japanese call centre
Sato, Hidenori; Oki, Kiyohiro
The EGOS and Organization Studies Workshop (2019)
-
26.
Using grounded theory approach in management research
Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 18: 65 (2019) Semantic Scholar
-
27.
Resource-based venturing:The case of Venture Whisky
Suh,Youngkyo; Mitomi,Yuki; Sato,Hidenori
Annals of Business Administrative Science 18: 171 (2019) Semantic Scholar
-
28.
経営学のテキストで語られることと論文で語られること
佐藤,秀典
Akamon Management Review 18: 69 - 72 (2019)
-
29.
「新しい営業」の科学 II セールス研究の現状と営業研究の課題 18のメタ分析論文のレビュー
稲水伸行; 佐藤秀典
一橋ビジネスレビュー 66: 20‐34 (2018)
-
30.
Are call centers sweatshops?
Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science 17: 193 (2018) Semantic Scholar
-
31.
日本企業の戦略的一貫性
佐藤, 秀典
Transactions of the Academic Association for Organizational Science 7: 392 (2018)
-
32.
Five steps in sales and its skills: The importance of preparing before an interview with customers
Inamizu Nobuyuki; Sato Hidenori; Ikuine Fumihiko
Annals of Business Administrative Science 16: 1 (2017) Semantic Scholar
-
33.
Strategic Consistency Revisited
SATO Hidenori
Annals of Business Administrative Science 16: 265 (2017) Semantic Scholar
-
34.
制度環境変化への適応プロセス ―適切な差異をもたらす組織アイデンティティの欠如による過剰適応―
佐藤 秀典
東京大学 (2017)
-
35.
組織の一貫性と組織間関係
佐藤 秀典
横浜経営研究 37: 111‐120 (2016)
-
36.
Generalization is everything, or is it?: Effectiveness of case study research for theory construction.
SATO Hidenori
Annals of Business Administrative Science 15: 49-58 (2016) Semantic Scholar
-
37.
Organizational Change and Temporal Myopia
Hidenori Sato
Annals of Business Administrative Science (2015) Semantic Scholar
-
38.
How do we understand organizational identity effect?
Annals of Business Administrative Science 13: 271-281 (2014) Semantic Scholar
-
39.
自動車部品における製品アーキテクチャと取引方式―コンプレッサの事例
佐藤秀典; 福澤光啓; 藤本隆宏
赤門マネジメント・レビュー (2014)
-
40.
How to choose an appropriate dress?: An influence of change in organizational identity
Sato, H
Annals of Business Administrative Science 13: 141-151 (2014) Semantic Scholar
-
1.
経営戦略 (【ベーシック+】)
佐藤,秀典
(担当:分担執筆, 範囲:第13章)
2019年12月
-
2.
経営戦略 (【ベーシック+】)
佐藤,秀典
(担当:分担執筆, 範囲:第13章)
2019年12月
-
3.
組織アイデンティティの機能
佐藤,秀典
有斐閣 2018年12月 (ISBN: 9784641165359)
-
4.
マクロ組織論
山田耕嗣; 佐藤秀典
(担当:共著)
新世社 2014年9月25日 (ISBN: 9784883842124)
-
5.
コア・テキスト マクロ組織論
山田耕嗣; 佐藤秀典
2014年
-
6.
組織論レビューⅡ
佐藤秀典
(担当:分担執筆, 範囲:組織アイデンティティ論の発生と発展―「我々は何者であるか」を我々はどのように考えてきたのか)
2013年
-
7.
よくわかる経営管理
Sato,Hidenori
(担当:分担執筆, 範囲:ミクロ組織論)
2011年
-
8.
よくわかる経営管理
Sato,Hidenori
(担当:分担執筆, 範囲:ミクロ組織論)
2011年
-
9.
ものづくり経営学
佐藤秀典; 藤本隆宏
(担当:分担執筆, 範囲:金融商品開発)
2007年
-
1.
副業活動の従事における本業へ の還元に関する研究
玉井のり; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月25日
-
2.
不確実性の高い環境における学 習行動の時間的変化: COVID19感染拡大期における新しい仕 事の試行と洗練
熊谷健一; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月25日
-
3.
営業職の成績を向上させる行動と 引継ぎの困難さ: 暗黙知の観点か らの分析
豊住貴矢; 佐藤秀典
2023年度組織学会研究発表大会 2023年6月24日
-
4.
日本 のウイスキー産業における『ジャパニーズウイスキーの自主基準』導入の影響 について―消費者の認識とブランド・パーソナリティを用いて―
三富悠紀; 徐寧教; 佐藤秀典
第61 回産業学会全国大会 2023年6月17日
-
5.
中小企業におけるイノベーション行動と顧客の関係性
南裕二; 佐藤, 秀典; 一小路武安
2022年度組織学会研究発表大会 2022年6月4日
-
6.
アントレプレナリアル・アラートネスと親族内継承属 性の関係性
山内直; 一小路武安; 佐藤, 秀典
2022年度組織学会研究発表大会 2022年6月4日
-
7.
Diverse more than ever.
Nao, Yamauchi; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2021 Summer 2021年8月30日
-
8.
Is shared leadership shared?
Hidenori, Sato; Takahiko, Makabe
ABAS Conference 2021 Summer 2021年8月30日
-
9.
Getting things done by middle manager
Kaoru, Tsuda; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2020 Summer 2020年8月24日
-
10.
Employee engagement and work engagement: Same wine, different bottles?
Daisuke, Kosaka; Hidenori, Sato
ABAS Conference 2020 Summer 2020年8月24日
-
11.
Looking for a blue bird: Founding and business building process of a Japanese venture firm
稲水 伸行; 生稲, 史彦; 佐藤秀典
The EGOS and Organization Studies Workshop 2019年12月13日 the EGOS and Organization Studies
-
12.
Organizational change in the ‘abandoned’ workplace: The case of the Japanese call centre
Sato, Hidenori; Oki, Kiyohiro
The EGOS and Organization Studies Workshop 2019年12月13日
-
13.
Why was it able to develop Japanese whiskey evaluated overseas?
Hidenori, SATO; Yuki, MITOMI; Youngkyo, SUH
ABAS Conference 2019 Autumn 2019年11月11日
-
14.
ファミリービジネスにおける 新規事業立ち上げと既存事業 からの独立性―組織アイデン ティティからのアプローチ―
横山礼士; 佐藤, 秀典
日本経営学会第93回大会 2019年9月3日 日本経営学会
-
15.
Japanese whiskey viewed as a place branding
Hidenori, SATO; Yuki, MITOMI; Youngkyo, SUH
ABAS Conference 2019 Summer 2019年8月21日
-
16.
The story of Japanese micro distillery whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Hidenori, SATO
ABAS Conference 2019 Summer 2019年7月22日
-
17.
International marketing of Japanese micro distillery whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Hidenori, SATO
ABAS Conference 2019 Spring 2019年5月20日
-
18.
Building Management Theory Using Grounded Theory Approach.
Sato, Hidenori
ABAS Conference 2019 Winter 2019年3月25日
-
19.
Born global brand from Japan: The case of venture whisky.
Youngkyo, SUH; Mitomi, YUKI; Sato, Hidenori
ABAS Conference 2018 Autumn 2018年12月17日
-
20.
Are call centers metaphors for our age?
Sato, Hidenori
ABAS Conference 2018 Summer 2018年8月21日
知財情報はまだありません。
1,370 total views

ORCID