春田 淳志
Haruta, Junji
慶應義塾大学 , 医学部 医学教育統轄センター , 教授(有期) Keio University , School of Medicine Medical Education Center , Professor (Non-tenured)
関連記事はまだありません。
-
41.
医療者と文化人類学者の協働の試み 筑波での経験の報告
木村周平; 春田淳志; 照山絢子; 後藤亮平
歴史人類 48: 66 (2020)
-
42.
Realist approach to evaluating an interprofessional education program for medical students in clinical practice at a community hospital
Haruta J; Yamamoto Y
Medical Teacher 42: 101 (2020) Semantic Scholar
-
43.
【教育・社会・研究活動】 COVID-19に向き合う医療者の経験のドキュメンテーション
木村 周平; 宮地 純一郎; 春田 淳志; 飯田 淳子 (+5 著者) 堀口 佐知子
Japanese Journal of Cultural Anthropology 85: 566 (2020) Semantic Scholar
-
44.
Early exposure to hands-on surgical training encourages urological interest in undergraduate medical students
T Kimura; K Kojo; A Ikeda; S Kandori (+2 著者) H Nishiyama
(2020)
-
45.
Effectiveness of an interprofessional education program using team-based learning for medical students: A randomized controlled trial
Hamada S; Haruta J; Maeno T; Maeno T (+6 著者) Baba T
Journal of General and Family Medicine 21: 2 (2020) Semantic Scholar
-
46.
How and what do laypeople learn about end-of-life care using narrative? A case study in educational research
Haruta Junji; Oishi Ai; Den Naoko
The Asia Pacific Scholar medical and healthcare professions education (TAPS) 5: 16 (2020)
-
47.
A comprehensive view to reflection on the palliative care approach for family medicine residents: A modified Delphi method
Jun Hamano; Junji Haruta; Naoto Ishimaru; Takahiro Otsuka (+3 著者) Ryo Yamamoto
Cogent Medicine 6: (2019) Semantic Scholar
-
48.
Factors for self-assessment score of interprofessional team collaboration in community hospitals in Japan
Haruta J; Ozone S; Goto R
Family Medicine and Community Health 7: e000202 (2019) Semantic Scholar
-
49.
Translation and cross-cultural adaptation of the Japanese version of the Assessment of Interprofessional Team Collaboration Scale-II(J-AITCS-II)
Yu Yamamot; Junji Haruta
MedEdPublish 8: 46 (2019) Semantic Scholar
-
50.
保健医療福祉専門職の関係性や問題の認識は対話を通じてどう変わっていくのか? 複雑性の理論的枠組みを用いた医療過疎地の在宅医療推進プロセスを探索する質的記述的研究
細井 崇弘; 阪本 直人; 春田 淳志; 前野 哲博
日本プライマリ・ケア連合学会誌 42: 103 (2019)
-
51.
Legitimate peripheral participation in a research education program for primary care residents: a case study of educational research
Sachiko Ozone; Ryohei Goto; Junji Haruta
MedEdPublish 8: 37 (2019)
-
52.
Associated factors for discussing advance directives with family physicians by noncancer outpatients in Japan
Hamada S; Haruta J; Hamano J; Maeno TMaeno T
Journal of General and Family Medicine 20: 82 (2019) Semantic Scholar
-
53.
Validity Evidence for Interprofessional Performance Scale in Conference (IPSC) in Japan'
Haruta J; Yamamoto Y; Goto R; Maeno T
MedEdPublish 8: 54 (2019)
-
54.
かぜに対する認識と受診信念に関連する要因の探索 健診受診者を対象にしたアンケート調査より
阪本 直人; 釋 文雄; 堤 円香; 春田 淳志 (+1 著者) 前野 哲博
日本プライマリ・ケア連合学会誌 42: 2 (2019)
-
55.
A Nationwide Survey on the Faculty Development for Simulation-Based Medical Education in Japan
T SHIGA; K FUJISAKI; H KOMATSU; T MAENO (+1 著者) J HARUTA
Medical Education, 245-250 (2019)
-
56.
Factors Associated with Knowledge of the Common Cold and Desire for Medical Treatment: A Cross-sectional Study of Citizens Undergoing Health Checkups
N SAKAMOTO; F SHAKU; M TSUTSUMI; J HARUTA (+1 著者) T MAENO
An Official Journal of the Japan Primary Care Association, 2-8 (2019)
-
57.
How do Health Care Professionals Change the Recognition of Relationships and Problems Among Them Through Dialogue? Qualitative Descriptive Research Exploring the Process of …
T HOSOI; N SAKAMOTO; J HARUTA; T MAENO
An Official Journal of the Japan Primary Care Association, 103-109 (2019)
-
58.
Interprofessional education in medical schools in Japan
Maeno T; Haruta J; Takayashiki A; Yoshimoto H (+1 著者) Maeno T
PLoS ONE 14: e0210912 (2019) Semantic Scholar
-
59.
Realist Approach: How to Evaluate Complex Interventions and Educational Programs Based on Scientific Methodology
J HARUTA; S OZONE; R GOTO
An Official Journal of the Japan Primary Care Association, 167-173 (2019)
-
60.
【医学教育における国際協力】 タイ王国CPIRDのECMEにおける国際協働
錦織 宏; 及川 沙耶佳; 松山 泰; 藤原 広臨 (+13 著者) Sriruksa Kanokwan
医学教育 49: 283 (2018)
-
1.
地域における多職種連携、地域医療学入門
春田淳志
(担当:分担執筆)
診断と治療社 2019年8月
-
2.
評価基準(ルーブリック)について 総合診療専門医 ポートフォリオ実例集
春田淳志
(担当:分担執筆)
南山堂 2018年7月
-
3.
日々の継続的なケースログから抽出してポートフォリオを作成する 総合診療専門医 ポートフォリオ実例集
春田淳志
(担当:分担執筆)
南山堂 2018年7月
-
4.
各国の多職種連携コンピテンシーについて①IPの基本と原則 (ラーニングシリーズ IP(インタープロフェッショナル)/保健・医療・福祉専門職の連携教育・実践)
春田淳志; 吉本尚
(担当:分担執筆)
協同医書出版社 2018年3月
-
5.
定期的な省察による生涯学習 草場鉄周(編集主幹) 総合診療専門医 何をどう教え学ぶか 工夫と実例
春田淳志
(担当:分担執筆)
中山書店 2016年
-
6.
リハ関連職種の視点と専門職連携のコツ 若林秀隆(編)、その患者さん、リハ必要ですよ!!
春田淳志; 後閑良平; 本田淑恵
(担当:分担執筆)
羊土社 2016年
-
7.
日本プライマリ・ケア 連合学会基本研修ハンドブック ポートフォリオ 学習者の視点から~指導者の視点から~学習環境の視点から
春田淳志; 錦織宏
(担当:分担執筆)
南山堂 2012年
講演・口頭発表情報はまだありません。
知財情報はまだありません。
815 total views