SCHMIDT Maria Gabriela
SCHMIDT, Maria Gabriela
日本大学 , 文理学部 ドイツ文学科 , 教授 Nihon University , College of Humanities and Sciences Department of German Literature , Professor
関連記事はまだありません。
-
1.
The advantages and challenges of VR-enhanced foreign language learning in a Japanese university – A preliminary study
小林 和歌子; 十代 健; 尾崎 知伸; 閑田 智子 (+2 著者) 谷 聖一
Studies in Humanities and Social Sciences, Nihon University 173 (2023)
-
2.
日本におけるCEFR
シュミット マリア・ガブリエラ
Studien zur Germanistik. (Germanistisches Seminar der Nihon-Universität Tokio) 44: 1 (2023)
-
3.
モチベーションの混合状態:外国語学習における学習者の抵抗と 前向きな意欲に関する考察
宮房寿美子; Robinson Fritz; Joseph Shaules; Maria Gabriela Schmidt
Toyo Gakuen University Kiyo 50 (2023)
-
4.
Unterrichtstagebücher als kontextuelle Anpassung eines Sprachenportfolios
Maria Gabriela Schmidt
Jahrbuch für Germanistik. Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive. Beihefte 3: 367 (2022)
-
5.
Zwischen Wort und Satz – Erkundungen in Betrachtung des japanischen gohô 語法 mit Beispielen zum Deutschen im Kontrast
Maria Gabriela Schmidt
Beitraege zur Germanistik 43: 1 (2022)
-
6.
Mehrwortausdrücke zwischen Lexikon und Syntax - Mit einer Einführung der japanischen Bezeichnung gohō
Maria Gabriela Schmidt
Linguisten-Seminar. Forum japanisch-germanistischer Sprachforschung. Japanische Gesellschaft fuer Germanistik 4: 116 (2022)
-
7.
Foreign Language Education Reform through Action Research - Putting CEFR educational principles into practice
Gregory Charles Birch; Jack Victor Bower; Noriko Nagai; Maria Gabriela Schmidt
CEFR Journal - Research and Practice 4: 43 (2021)
-
8.
Sprache und Kultur in der Fremdsprachenvermittlung – Ein Flickenteppich an Überlegungen.
Maria Gabriela Schmidt
DaF-Szene Korea 53: 63 (2021)
-
9.
アクティブ・ラーニングは コミュニケーション能力を高める為にタスクに基づく言語学習 - 報告
シュミット マリア ガブリエラ
Beitraege zur Germanistik 42: 1 (2021)
-
10.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
11.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
12.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
13.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
14.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
15.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
16.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
17.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
18.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
19.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
20.
Editorial
Maria Gabriela Schmidt; Morten Hunke
CEFR Journal - Research and Practice 2: 4 - 6 (2020)
-
1.
Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive, Band 3
Bärbel Kühn; Maria Gabriela Schmidt
Peter Lang, Bern (Schweiz) 2022年12月 (ISBN: 9783034336574)
-
2.
ドイツ語会話ハンドブック「新版」
末松淑美
(担当:共著, 範囲:会話、ことはコラム、ドイツ語)
白水社 2022年6月30日 (ISBN: 9784560089439)
-
3.
CEFR-informed Learning, Teaching and Assessment. A Practical Guide.
Noriko Nagai; Gregory C. Birch; Jack V. Bower; Maria Gabriela Schmidt
(担当:共著, 範囲:CEFR-philosophy, CEFR resources, CEFR as an integrative tool)
Springer, Singapore 2020年7月20日 (ISBN: 9789811558931)
-
4.
ドイツ語 I ('19) テレビ
森芳樹; イングリット カウフマン; マリア・ガブリエラ シュミット
(担当:共著, 範囲:発音、語彙、文化)
放送大学 2019年3月20日 (ISBN: 9784595319693)
-
5.
ドイツ語 II ('19) ラジオ
森芳樹; イングリット カウフマン; マリア・ガブリエラ シュミット
(担当:共著, 範囲:文化、日常生活、異文化コミュニケーション)
放送大学 2019年3月20日 (ISBN: 9784595319709)
-
6.
Reflektierendes Lernen und transparente Unterrichtsgestaltung mit dem GeR – Unter Berücksichtigung von Äußerungen japanischer Deutschlernender.
Maria Gabriela Schmidt
Iudicum (Munich, Germany) 2018年3月15日 (ISBN: 9783862053353)
-
7.
クラッセ!ノイ 初級ドイツ語総合読本
谷澤優子; 白木和美; ガブリエラ・シュミット
(担当:共著, 範囲:発音、音声学、リスニング、ドイツ語、練習)
白水社 2018年3月10日 (ISBN: 9784560064214)
-
8.
The past, present and future of the CEFR in Japan. Critical, Constructive Assessment of CEFR-informed Language Teaching in Japan and Beyond.
Maria Gabriela Schmidt; Judith Runnels; Noriko Nagai
(担当:共著, 範囲:Chapter 2)
Cambridge University Press 2017年9月7日 (ISBN: 9781316638231)
-
9.
Critical, Constructive Assessment of CEFR-informed Language Teaching in Japan and Beyond.
Fergus O'Dwyer; Morten Hunke; Alexander Imig; Noriko Nagai; Naoyuki Naganuma; Maria Gabriela Schmidt
Cambridge University Press 2017年9月7日 (ISBN: 9781316638231)
-
10.
ドイツ語会話ハンドブック
谷澤優子; ガブリエラ・シュミット
(担当:共著, 範囲:会話のコミュニケーションパターン、異文化、ドイツ語)
白水社 2016年9月5日 (ISBN: 9784560087268)
-
11.
Phonetik rezeptiv und produktiv im Bereich DaF in Japan – Mit einer methodischen Überlegung. in: Mündliche Kommunikation im DaF-Unterricht: Phonetik, Gespräch und Rhetorik.
Maria Gabriela Schmidt
Iudicium (Munich, Germany) 2015年9月15日 (ISBN: 9783862053414)
-
12.
クラッセ!初級ドイツ語総合読本
谷澤優子; 白木和美; ガブリエラ・シュミット
(担当:共著, 範囲:発音、音声学、リスニング、ドイツ語、練習)
白水社 2015年3月10日 (ISBN: 9784560064153)
-
13.
日本と外国の言語教育におけるCan-Do評価ーヨーロッパ言語共通(CEFR)のー
Maria Gabriela Schmidt; Naoyuki Naganuma; Fergus O'Dwyer; Alexander Imig; Kazumi Sakai
朝日出版社 2010年11月20日 (ISBN: 9784255005584)
-
21.
Improving teaching by action research and the CEFR
Maria Gabriela Schmidt
PALT (Philippine Association of Language Teaching) 2021 International Conference 2021年12月4日 Philippine Association of Language Teaching
-
22.
OLE SIG Forum: International Virtual Exchange Courses and Their Evaluation – International Exchanges and the Role of Plurilingual Competences
Maria Gabriela Schmidt
JALT International Conference 2021 2021年11月15日 Japan Association for Language Teaching (JALT)
-
23.
A CEFR-Informed Action Research Model: Reflecting on the AR Cycle
Maria Gabriela Schmidt; Noriko Nagai; Gregory Birch; Jack Bower; Engel Villareal; Naoyuki Naganuma
JALT International Conference 2021 2021年11月14日 Japan Association for Language Teaching (JALT)
-
24.
Mehrwortverbindung und Wortbildung - eine strukturelle Betrachtung
シュミット マリア・ガブリエラ
日本独文学会 第49回語学ゼミナール 2021年9月1日 日本独文学会 第49回語学ゼミナール
-
25.
Foreign Language Education Reform through Action Research: Putting CEFR educational principles into practice
Maria Gabriela Schmidt; Gregory Birch; Jack Bower
大学英語教育学会(JACET) 2021年8月29日 大学英語教育学会(JACET)
-
26.
Putting CEFR educational principles into practice through Action Research - The CARM Model
Maria Gabriela Schmidt; Noriko Nagai; Gregory Birch
全国英語教育学会 第46回長野研究大会 2021年8月8日 全国英語教育学会
-
27.
Unterrichtstagebücher als kontextuelle Anpassung eines Sprachenportfolios
シュミット マリア・ガブリエラ
XIV. Konferenz Internationale Vereinigung fuer Germanistik (IVG) 2020 (2021) Palermo 2021年7月27日 Internationale Vereinigung fuer Germanistik XIV. Kongress 2020 (2021) Palermo
-
28.
A preliminary report on an ongoing collaborative CEFR-informed Action Research Project
シュミット マリア・ガブリエラ
European Association for Language Testing and Assessment (EALTA),Common European Framework for Reference Special Interest Group (CEFR SIG) 2021年5月28日 17th EALTA Conference,EALTA CEFR SIG (Neus Figueras, University of Barcelona 代表)
-
29.
A CEFR-informed Action Research Model: Developing a research plan
シュミット マリア・ガブリエラ
JALT Pan SIG confernence 2021年5月15日 JALT Pan SIG conference
-
30.
Nicht nur Essen und Reisen. Landeskunde - Ein Fallbeispiel
シュミット マリア・ガブリエラ
日本独文学会 第25回ドイツ語教授法ゼミナール 2021年3月16日 日本独文学会 第25回ドイツ語教授法ゼミナール
-
31.
CEFR & Action Research - A fresh new look at your teaching
Maria Gabriela Schmidt; Gregory Birch; Noriko Nagai; Jack Bower; Naoyuki Naganuma
JALT CEFR & LP SIG Workshop 2020年12月19日 JALT CEFR & LP SIG, Maria Gabriela Schmidt (代表)
-
32.
Aligning CEFR to current practices - Identifying needs of learners and teachers / in the classroom - First steps for action research
Maria Gabriela Schmidt; Gregory Birch; Noriko Nagai; Jack Bower; Naoyuki Naganuma
JALT International Conference 2021 Online 2020年11月20日 Maria Gabriela Schmidt
-
33.
Adapting can do descriptors to remote teaching
Maria Gabriela Schmidt; Yukie Saito; Engel Villareal
JALT International Conference 2021 Online 2020年11月17日 JALT International Conference 2021 Online
-
34.
Foreign language learning is intercultural learning: Shifting between states
Maria Gabriela Schmidt
SIETAR Japan 34th Annual Conference 2020年11月9日 Sophia University
-
35.
Pondering learning-oriented assessment – A case study from Japan on German as a foreign language
Maria Gabriela Schmidt
European Confederation of Language Centres in Higher Education - CercleS Conference 2020 2020年9月10日 Masaryk University, Brno
-
36.
Sprachgebrauch - Was beinhaltet und umfasst die japanische Bezeichung 'gohô’「語法」?
Maria Gabriela Schmidt
日本独文学会第48回言語学ゼミナール 2020年9月1日 Tokyo University of Foreign Studies
-
37.
The CEFR and the CEFR/CV from a practitioners’ point of view
Maria Gabriela Schmidt; Noriko Nagai; Gregory C. Birch; Jack Bower
JALT Nagano Chapter 2020年7月11日 JALT Nagano Chapter 招待有り
-
38.
CEFR – TALK – A CEFR & LP SIG Special PanSIG Online Forum
Maria Gabriela Schmidt
JALT PanSIG 2020 2020年6月20日 JALT PanSIG 2020
-
39.
Foreign language learning is intercultural learning: Shifting between states
Maria Gabriela Schmidt
SIETAR Japan 34th Annual Conference 2019年11月9日 Sophia University
-
40.
Contents and Culture at the A1 and A2 level – Challenges for second foreign languages at the beginner level as German
Maria Gabriela Schmidt
JALT (Japan Association for Language Teaching) OLE SIG (Other Language Educators Special Interest Group) 2019年10月6日 St. Mary's College
知財情報はまだありません。
941 total views
この研究者の他の情報源
キーワードが似ている研究者
- 那須 昭夫 Phonology, 音韻論
- 矢澤 翔 Phonology, 音韻論
- MADARBAKUS NAHEEN Teacher Training
- 柳田 優子 ALUMNI Syntax
- Agostini Sylvain ALUMNI resistance