ホーム > 飯村 大智/ IIMURA, Daichi
飯村 大智
IIMURA, Daichi
人間系 , 助教 Institute of Human Sciences , Assistant Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
吃音・早口言語症を有する児童の発話非流暢性の様相:予備的検討
飯村 大智; 青木 瑞樹; 何 橙棋; 石田 修 (+1 著者) 宮本 昌子
音声言語医学 (2026)
-
2.
Comparison of treatment strategies and the Selective Mutism Questionnaire (SMQ) scores in Japanese and international clinical trials
Natsuki Tsujita; Daichi Iimura; Hiromichi Hagihara
Journal of Special Education Research 14: 11 (2025)
-
3.
大学における吃音症に対する合理的配慮の実態調査
山口優実; 菊池良和; 佐藤あおい; 岡部健一 (+9 著者) 中川尚志
吃音・流暢性障害学研究 8: 1 (2025)
-
4.
Meta-analysis of behavioral treatments for selective mutism: Findings from Selective Mutism Questionnaire (SMQ) and School Speech Questionnaire (SSQ)
Daichi Iimura; Natsuki Tsujita; Mizuki Aoki; Hiromichi Hagihara
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health 19: 40 (2025)
-
5.
吃音の予期不安メカニズムの理論的検討と今後の展望:内受容感覚に着目して
飯村 大智; 角田 航平; 青木 瑞樹; 石田 修
特殊教育学研究 (2025)
-
6.
吃音者のQOLとセルフ・スティグマ及び自己受容の関連性の検討
青木 瑞樹; 飯村 大智; 宮本 昌子
音声言語医学 66: (2025)
-
7.
吃音のある人の,言語聴覚士養成課程での学修および卒後の就労場面におけるコーピングに関する調査
横井秀明; 角田航平; 岩船傑; 飯村大智
言語聴覚研究 (2025)
-
8.
An exploratory investigation of the association between severities of the adverse impact of stuttering and co-occurring disorders
Daichi Iimura; Naomi Sakai; Shoko Miyamoto
Speech, Language, and Hearing (2025)
-
9.
Keyboarding instruction for a Japanese child with attention teficit hyperactivity disorder and dysgraphia reduced frustration in handwriting: A case report
Katsuya Nakamura; Shinsuke Nagami; Daichi Iimura; Masashi Shiomi
Cureus 16: e74298 (2024)
-
10.
特別支援学級における難聴理解授業の実践:自閉スペクトラム症のある児童を対象として
椎名美歩; 飯村大智; 石田修
43: 15 - 25 (2024)
-
11.
Speech characteristics that differentiate stuttering and cluttering in Japanese speakers
Shuta Tomisato; Takanori Mori; Kazumi Asano; Daichi Iimura (+4 著者) Hiroyuki Ozawa
Frontiers in Psychology 15: 1408929 (2024)
-
12.
Linguistic factors associated with stuttering-like disfluencies in Japanese preschool and school-aged children who stutter
Saburo Takahashi; Daichi Iimura; Osamu Ishida
Journal of Communication Disorders 112: 106473 (2024)
-
13.
学童期吃音の臨床報告における実施の質についての記載状況:国内文献を対象として
飯村大智; 青木瑞樹; 角田航平; 石田修宮本昌子
音声言語医学 65: 94 (2024)
-
14.
NIRSを用いた吃音者における遅延聴覚フィードバック下の脳血流動態:二重課題による予備的検討
石田修; 勝二博亮; 飯村大智; 宮本昌子
生理心理学と精神生理学 41: 162 (2023)
-
15.
Comparing the beliefs regarding biological or psychological causalities toward stereotyped perception of people who stutter
Daichi Iimura; Osamu Ishida
Frontiers in Psychology 14: 1279169 (2023)
-
16.
The influence of self-help/support group experience on people who stutter: A systematic review
Daichi Iimura; Osamu Ishida
Speech, Language, and Hearing 26: 289 (2023)
-
17.
言語聴覚士国家試験の得点とその関連要因
原山秋; 飯村大智; 八田徳高; 植谷利英塩見将志
川崎医療福祉学会誌 33: 109 (2023)
-
18.
きこえの教室での通級指導により理解語彙力の発達が促されたと考えられる感音性難聴の一例
石田修; 西沼智江美; 飯村大智
コミュニケーション障害学 40: 115 (2023)
-
19.
日本における場面緘黙の研究動向:アブストラクトのテキストマイニングによる研究
飯村大智; 辻田那月; 萩原広道
場面緘黙研究 1: 1 (2023)
-
20.
Prospects for Clinical Reports on Selective Mutism Conducted in Japan: A Scoping Review
Daichi Iimura; Natsuki Tsujita; Hiromichi Hagihara
Japanese Psychological Research (2023)
-
1.
改訂版 特別支援教育における吃音・流暢性障害のある子どもの理解と支援
小林宏明; 川合紀宗
(担当:分担執筆, 範囲:第3章H世界の小児吃音支援の動向)
学苑社 2025年9月
-
2.
クリア言語聴覚療法7 吃音・流暢性障害
池田泰子; 坂田善政
(担当:分担執筆, 範囲:第5章Ⅲ節セルフヘルプグループ(SHG))
建帛社 2024年4月
-
3.
ことばの教室でできる吃音のグループ学習実践ガイド
石田修; 飯村大智
(担当:共著)
学苑社 2023年7月 (ISBN: 9784761408473)
-
4.
標準言語聴覚障害学 発声発語障害学第3版
城本修; 原由紀
(担当:分担執筆, 範囲:セルフヘルプグループなどとの連携)
医学書院 2021年2月15日 (ISBN: 9784260042895)
-
5.
吃音と就職:先輩から学ぶ上手に働くコツ
飯村 大智
学苑社 2019年9月 (ISBN: 9784761408091)
-
6.
クラタリング[早口言語症]:特徴・診断・治療の最新知見
森 浩一; 宮本, 昌子
学苑社 2018年7月 (ISBN: 9784761408008)
-
101.
A questionnaire survey on the working experiences of speech-language-hearing therapists who stutter
Daichi Iimura; Misuzu Yasui
31st World Congress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics 2019年8月19日
-
102.
就労への可能性拡大を目指した軽度高次脳機能障害者への介入:ワークサンプル幕張版(MWS)を用いた一例
田中奈央; 東優奈; 飯村大智
第20回言語聴覚学会 2019年6月29日
-
103.
言語聴覚士養成校における吃音当事者学生の支援に向けたチェックリストの作成
飯村大智; 安井美鈴
第20回言語聴覚学会(平成30年度学術研究助成制度「若手研究コース」助成研究報告) 2019年6月28日
-
104.
就労への可能性拡大を目指した軽度高次脳機能障害者への介入:ワークサンプル幕張版(MWS)を用いた一例
田中奈央; 東優奈; 飯村大智; 唐澤健太
第16回埼玉県言語聴覚士会学術集会 2019年5月26日
-
105.
吃音者の就労での悩みや周囲の理解に影響を与える要因の検討
飯村 大智; 宮本 昌子
第45回日本コミュニケーション障害学会学術講演会 2019年5月11日
-
106.
吃音のある児童が学校や家庭で求める支援:医療機関・学校・家庭での連携を視野に入れて
飯村 大智
第45回日本コミュニケーション障害学会学術講演会 吃音および流暢性障害研究分科会 2019年5月11日 招待有り
-
107.
機能性構音障害を持つ幼児吃音の一例:理論と実践から
飯村 大智
埼玉県言語聴覚士会小児部 小児系症例検討会 2018年10月21日 招待有り
-
108.
日本国内における「吃音」「どもり」の社会的認知度について:街頭調査による検討
飯村 大智
第63回日本音声言語医学会総会・学術講演会 2018年10月12日
-
109.
成人吃音者の自助団体における吃音児に対する活動の実態調査
横井 秀明; 飯村 大智; 髙橋 三郎; 石田 修
第63回日本音声言語医学会総会・学術講演会 2018年10月12日
-
110.
吃音児と保護者の学校・家庭での対応に関する要望について(1):吃音児が周囲に求める対応の実態
飯村 大智; 石田 修; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
-
111.
吃音児と保護者の学校・家庭での対応に関する要望について(2):保護者の吃音児への対応および学校への要望の実態
石田 修; 飯村 大智; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
-
112.
「吃音親子関係評価シート」の活用可能性の検討:評価の信頼性・妥当性に関する予備的検討
栗山 菜帆子; 飯村 大智; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
-
113.
家庭での短期集中的な指導により発話明瞭性の改善が見られた学齢期ダウン症児の一例
深澤 菜月; 飯村 大智; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
-
114.
An investigation of childen who stutter’s and parents’ needs toward their environment
Osamu Ishida; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月15日
-
115.
Tasks and agendas to provide support of job to people who stutter: from case reports
Manami Miyawaki; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月15日
-
116.
Our practice to achieve employment support for people who stutter through Domo-Work
Toshimitsu Takeuchi; Manami Miyawaki; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月14日
-
117.
A new challenge attempt by self-help groups of stuttering: We-Stutt project’s activities
Hayato Araki; Daiki Kurosawa; Koichi Hirose; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月14日
-
118.
Needs and actual condition of accommodations of students who stutter in speech-language-hearing therapist education programs
Misuzu Yasui; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月13日
-
119.
Why do regional differences exist between self-help groups? A discussion through We-Stutt project’s activities
Daiki Kurosawa; Hayato Araki; Koichi Hirose; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月13日
-
120.
Induction of speech fluency by using transcranial direct current electrical stimulation and delayed auditory feedback
Yasuto Yada; Ryuichiro Hashimoto; Shuta Tomisato; Daichi Iimura
The 2018 Inaugural Joint World Congress of Stuttering and Cluttering 2018年7月13日
知財情報はまだありません。
1,534 total views

ORCID