ホーム > 川口 一画/ Kawaguchi, Ikkaku
川口 一画
Kawaguchi, Ikkaku
システム情報系 , 助教 Institute of Systems and Information Engineering , Assistant Professor
関連記事はまだありません。
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
41.
Voice-Based Bodyweight Training Support System Using Smartphone
Ruiyun Wang; Shin Takahashi; Buntarou Shizuki; Ikkaku Kawaguchi
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 12202: 370 (2020) Semantic Scholar
-
42.
Designing with Gaze: Tama -- a Gaze Activated Smart-Speaker
Donald McMillan; Barry Brown; Ikkaku Kawaguchi; Razan Jaber (+1 著者) Hideaki Kuzuoka
Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction 3: No.176 (2019)
-
43.
スマートスピーカーにおける注視の入出力を用いたインタラクションの効果
川口 一画; 葛岡 英明; マクミラン ドナルド
ヒューマンインタフェース学会論文誌 21: 269 (2019)
-
44.
Investigating how amplitude and frequency affect dominance and persuasiveness
Tzu-Yang, Wang; Ikkaku, Kawaguchi; Hideaki, Kuzuoka; Mai, Otsuki
ヒューマンインタフェースシンポジウム2018予稿集 720 (2018)
-
45.
Interactive games effects on children’s affective cooperation: Evaluating cooperation through kansei-based play and design sections
Rodrigo Fernandes; Shinichi Koyama; Ikkaku Kawaguchi; Toshimasa Yamanaka
Advances in Intelligent Systems and Computing 739: 460 (2018) Semantic Scholar
-
46.
Effect of Manipulated Amplitude and Frequency of Human Voice on Dominance and Persuasiveness in Audio Conferences.
Tzu-Yang Wang; Ikkaku Kawaguchi; Hideaki Kuzuoka; Mai Otsuki
PACMHCI 2: 177 (2018)
-
47.
ヒューマノイド型頭部を付与したテレプレゼンスロボットの注視提示が遠隔コミュニケーションに与える効果
川口一画; 森田智紀; 葛岡英明; 鈴木雄介
ヒューマンインタフェース学会論文誌 20: (2018)
-
48.
Multisensory games on children's empathetic feelings and cooperative behavior: Developing a Kansei-based sensory playground design workshop
Rodrigo Fernandes; Ikkaku Kawaguchi; Toshimasa Yamanaka
IDC 2017 - Proceedings of the 2017 ACM Conference on Interaction Design and Children 417 (2017) Semantic Scholar
-
49.
ヒカリツミキ:光による情報可視化手法を用いたハードウェア学習用モジュール型玩具
川口 一画; 山中 敏正
Annual Design Review of Japanese Society for the Science of Design 22: 1_40 (2017)
-
50.
ヒカリツミキ
川口, 一画; 山中, 敏正
Annual Design Review of Japanese Society for the Science of Design 22: 1_40 (2017)
-
51.
ロボットによる身体ねじりが対話者の身体配置に与える影響に関する研究
川口 一画; 葛岡 英明; 山下淳; 鈴木 雄介
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 21 (2016)
-
52.
Next Room: 扉型インタフェースを用いた遠隔コミュニケーション支援システムの提案
川口 一画; 遠藤 優; 葛岡 英明
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 744 (2016)
-
53.
遠隔会議における遠隔参加者の参与を支援するテレプレゼンスロボットシステムの開発
川口 一画; 遠藤 優; 大槻 麻衣; 葛岡 英明鈴木 雄介
インタラクション2016論文集(インタラクティブ発表) 739 (2016)
-
54.
Effect of Embodiment Presentation by Humanoid Robot on Social Telepresence.
Ikkaku Kawaguchi; Yuki Kodama; Hideaki Kuzuoka; Mai OtsukiYusuke Suzuki
Proceedings of the Fourth International Conference on Human Agent Interaction, HAI 2016, Biopolis, Singapore, October 4-7, 2016 253 (2016) Semantic Scholar
-
55.
小型遠隔対話用ディスプレイの運動が社会的テレプレゼンスに与える影響に関する研究
遠藤, 優; 川口, 一画; 葛岡, 英明; 鈴木, 雄介
IPSJ SIG technical reports 2015: 1 (2015)
-
56.
回転するディスプレイに表示される顔画像の注視方向知覚に関する研究
川口, 一画; 葛岡, 英明; 鈴木, 雄介
IPSJ Journal 56: 1059 (2015)
-
57.
回転するディスプレイに表示される顔画像の注視方向知覚に関する研究
川口一画; 葛岡英明; 鈴木雄介
CHI 2015: PROCEEDINGS OF THE 33RD ANNUAL CHI CONFERENCE ON HUMAN FACTORS IN COMPUTING SYSTEMS 56: 1729 (2015) Semantic Scholar
-
58.
Study on Gaze Direction Perception of Face Image Displayed on Rotatable Flat Display
Ikkaku Kawaguchi; Hideaki Kuzuoka; Yusuke Suzuki
CHI 2015: PROCEEDINGS OF THE 33RD ANNUAL CHI CONFERENCE ON HUMAN FACTORS IN COMPUTING SYSTEMS 1729 (2015) Semantic Scholar
-
59.
Study on Museum Guide Robot That Draws Visitors' Attentions
Hideaki, Kuzuoka; Ikkaku, Kawaguchi
Proceedings of ASIAGRAPH 2009 71-74 (2009)
-
60.
ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導
川口一画; 葛岡英明; 鈴木祐也; 中尾誉 (+2 著者) 山崎敬一
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 14: 257 (2009) Semantic Scholar
-
1.
外界と対峙する
川口, 一画
2022年6月
-
1.
Effect of Restarts and Pauses on Achieving a State of Mutual Orientation between a Human and a Robot
Kuzuoka, Hideaki; Pitsch, Karola; Suzuki, Yuya; Kawaguchi, Ikkaku; Yamazaki, Keiichi; Yamazaki, Akiko; Kuno, Yoshinori; Luff, Paul; Heath, Christian
ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work ACM
-
2.
ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導の試み
葛岡英明; 川口一画; 鈴木祐也; 山下淳
VR学研報__14_CS-1_1-6 招待有り
-
3.
Effect of Embodiment Presentation by Humanoid Robot on Social Telepresence
Kawaguchi, I.; Kodama, Y.; Mai, Otsuki; Kuzuoka, H.; Suzuki, Y.
the 4th annual International Conference on Human-Agent Interaction
-
4.
光による情報可視化手法を用いたハードウェア学習用モジュール型玩具の開発と効果の検証
川口, 一画; Yamanaka, Toshimasa
第12回日本感性工学会春季大会 Japan Society of Kansei Engineering
-
5.
Multisensory Games on Children's Empathetic Feelings and Cooperative Behavior: Developing a Kansei-Based Sensory Playground Design Workshop
Fernandes, Rodrigo; Kawaguchi, Ikkaku; Yamanaka, Toshimasa
2017 Conference on Interaction Design and Children
-
6.
A User-based Mid-air Hand Gesture Set for Spreadsheets
Takayama, Yuta; Ichikawa, Yuu; Shizuki, buntarou; Kawaguchi, Ikkaku; Takahashi, Shin
5th Asian CHI Symposium
-
7.
Voice-Based Bodyweight Training Support System Using Smartphone
Wang, Ruin; Takahashi, Shin; Shizuki, Buntarou; Kawaguchi, Ikkaku
22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20)
-
8.
表計算ソフト向けのユーザ定義の空中ハンドジェスチャ
髙山, 雄太; 市川佑; 志築文太郎; 川口一画; 高橋, 伸
情報処理学会 ヒューマンコンピュータインタラクション研究会(HCI)
-
9.
VRインタラクションのための帽子型タッチデバイス
坂田, 和輝; 川口, 一画; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会第83回全国大会
-
10.
モジュラー型パルス遅延回路に基づく3Dモデリングのためのインタラクティブブロック
齋藤, 圭汰; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
第28回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 日本ソフトウェア科学会
-
11.
視線情報を用いたアウェアネスの提示による遠隔対話の生起支援
田之頭, 吾音; 川口, 一画; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
第28回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 日本ソフトウェア科学会
-
12.
3DモデリングのためのTDRに基づくブロック構造識別システムの検討
齋藤, 圭汰; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
情報処理学会第187回ヒューマンコンピュータインタラクション研究会 情報処理学会
-
13.
Supporting the Initiation of Remote Conversation by Presenting Gaze-Based Awareness Information
Tanokashira, Aoto; Kawaguchi, Ikkaku; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
The 27th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing
-
14.
Multi-party Video Conferencing System with Gaze Cues Representation for Turn-Taking
Iitsuka, Rikuto; Kawaguchi, Ikkaku; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
The 27th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing
-
15.
A Hat-shaped Pressure-Sensitive Multi-Touch Interface for Virtual Reality
Sakata, Kazuki; Shizuki, Buntarou; Kawaguchi, Ikkaku; Takahashi, Shin
The 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST '21)
-
16.
音楽のラウドネス変化によるトレーニングにおける動作フィードバック
王, 瑞贇; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
第29回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 日本ソフトウェア科学会
-
17.
アジャイルの価値観を体現したチームへ成長するパタンランゲージづくり
渡辺, 智恵美; 川口, 一画; 早瀬, 康裕
Developers Summit 2022 招待有り
-
18.
アジャイルチームの漸進的な形式知化手法
早瀬, 康裕; 川口一画; 小林, 恭平; 渡辺, 智恵美
第8回 実践的IT教育シンポジウ
-
19.
Investigating how amplitude and frequency affect dominance and persuasiveness
王, 子洋; 川口, 一画; 葛岡, 英明; 大槻, 麻衣
ヒューマンインタフェースシンポジウム2018
-
20.
多⼈数ビデオ会議における 話者交替のための視線提⽰⼿法
飯塚陸斗; 川口, 一画
インタラクション2021
-
1. 特願2016-137744: モジュール型玩具
川口 一画 -
2. 特願2016-137744: モジュール型玩具
川口 一画 -
3. 特願2012-205675: 携帯端末装置
久保 哲也; 川口 一画; 横田 正憲 -
4. : モジュール型玩具
川口,一画
351 total views