ホーム > 石塚 祐香/ Ishizuka, Yuka
石塚 祐香
Ishizuka, Yuka
人間系 , 助教 Institute of Human Sciences , Assistant Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
Parent-Therapist Collaborative Intervention Model using Contingent Imitation in a Minimally Verbal School-Aged Child with Autism Spectrum Disorder
Yuka Ishizuka; Natsumi Fujimoto; Satoshi Uruno; Yasuhiko AokiFumiyuki Noro
Child & Family Behavior Therapy 1 (2024) Semantic Scholar
-
2.
Influence of the COVID-19 pandemic on children with autism spectrum disorder and their mothers in Japan
Asaoka, H; Okamura, S; Baba, C; Fujimoto, N (+1 著者) Takahashi, T
Autism & Developmental Language Impairments (2023)
-
3.
特集 手術をしない音声・構音・言語の治療 言語障害の治療 病態に応じた対応-言語発達障害
石塚, 祐香
JOHNS 39: 529 (2023)
-
4.
言語発達障害
石塚祐香
39: (2023)
-
5.
Exploring factors of successful transition to elementary school among children with autism spectrum disorder in Japan: a focus group study
Natsumi Ishikawa; Yuka Ishizuka; Yukiko Kano; Junko IidaJun-ichi Yamamoto
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES (2022) Semantic Scholar
-
6.
Exploring factors of successful transition to elementary school among children with autism spectrum disorder in Japan: a focus group study.
Ishikawa, N; Ishizuka, Y; Kano, Y; Iida, JYamamoto, J
1 - 10 (2022)
-
7.
自閉スペクトラム症児を対象としたオノマトペを用いたかかわりの検討
宇留野哲; 青木康彦; 石塚祐香; 藤本夏美野呂文行
特殊教育学研究 59: 257 (2022)
-
8.
自閉スペクトラム症児の音声言語に対する随伴模倣を用いた介入の効果 -遊び場面における発声・発話機会設定の有無に関する検討-
石塚, 祐香; 山本淳一
行動分析学研究 36: (2021)
-
9.
発達障害のある児童の漢字の読みに対する刺激ペアリング手続きを用いた遠隔地学習支援の効果
野田, 航; 石塚, 祐香; 石川, 菜津美; 宮崎, 優山本, 淳一
認知行動療法学研究 47: 1 (2021)
-
10.
言語発達障害のマネージメント
石塚,祐香
Journal of Otolaryngology, Head and Neck Surgery 37: 619 (2021)
-
11.
幼児期の自閉スペクトラム症児の行動問題に対するビデオフィードバック・パッケージの効果
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一
Japanese journal of learning disabilities 30: 138 (2021)
-
12.
The effect of contingent imitation intervention on children with autism spectrum disorder and co-occurring intellectual disabilities.
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
Research in Autism Spectrum Disorders 85: 1 (2021) Semantic Scholar
-
13.
自閉症・情緒障害特別支援学級の自立活動におけ るビデオモデリングを用いたソーシャルスキル指導の効果と社会的妥当性の検討
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一; 野呂文行
障害科学研究 45: 255 (2021)
-
14.
就学前の自閉スペクトラム症児における対人・ 集団行動ルールの獲得支援―保護者によるビデオ教材を用いた就学移行支援の効果-
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一; 野呂, 文行
障害科学研究 45: 211 (2021)
-
15.
The effects of adult contingent responsiveness on increasing conversational responses through picture book reading setting in children with autism spectrum disorder.
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
Global Conferences Series: Social Sciences, Education and Humanities (GCSSSEH) 4: 206 (2020)
-
16.
応用行動分析学に基づく包括的な早期発達支援プログラム: 自閉スペクトラム症児への発達促進効果
石塚,祐香
子どもの心とからだ : 日本小児心身医学会雑誌 : journal of Japanese Society of Psychosomatic Pediatrics 27: (2019)
-
17.
自閉スペクトラム症児のための発達支援ロボティクス
田中, 亮佑; 山本, 淳一; 石塚, 祐香; 久保田, 直行
Proceedings of the Fuzzy System Symposium 35: 246 (2019)
-
18.
就学前の自閉スペクトラム症児に対する継次的刺激ペアリング手続きを用いた語読みの獲得
石塚, 祐香; 山本, 淳一
Japanese Journal of Behavior Analysis 34: 2 (2019)
-
19.
発達障害のある児童の母親に対するWebペアレントトレーニング
石川 菜津美; 石塚 祐香; 山本 淳一
日本認知・行動療法学会大会プログラム・抄録集 44: 178 (2018)
-
20.
オンライン・ペアレントトレーニングのための発達支援・問題解決プラットホームの開発と評価
石塚 祐香; 石川 菜津美; 山本 淳一
日本認知・行動療法学会大会プログラム・抄録集 44: 184 (2018)
-
1.
「合う」のメカニズムを科学するー影響しあう「あなた」と「わたし」の心理学ー
阪口幸駿; 富田健太編著; 分担執筆石塚祐香
(担当:分担執筆, 範囲:第3章 まねし合うことから始まるコミュニケーション, 第5章 教え合いで発展する コミュニケーション)
ミネルヴァ書房 2024年1月 (ISBN: 9784623095803)
-
2.
新・教職課程演習第6巻
石塚, 祐香
2022年1月
-
3.
新・教職課程演習 第6巻
米田宏樹; 川合紀宗編著
(担当:分担執筆, 範囲:113-115)
協同出版 2022年1月
-
1.
Development and Evaluation of a Developmental Support and Problem-Solving Platform for Young Children with Special Needs Enrolled in Kindergarten and Their Parents.
Yuka Ishizuka; Maiko Kakuwa
10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies 2023年6月2日
-
2.
The effect of a parent and therapist implemented brief intervention using contingent imitation on spoken language in a minimally verbal school-aged child with autism spectrum disorder
Yuka Ishizuka , Natsumi Fujimoto, Satoshi Uruno, Yasuhiko Aoki & Fumiyuki Noro
Association for Behavior Analysis International 17th Annual Autism Conference 2023年2月20日
-
3.
SNSによる遠隔フィードバックを活用した自閉スペクトラム症児の保護者への模倣手順指導-SNSによるフィードバックを用いた効果の検討-
根本由香里; 和田多香子; 石塚祐香; 野呂文行
日本特殊教育学会第60回大会 2022年9月19日
-
4.
知的障害を伴うASD児の社会的反応の生起促進に向けた随伴応答の方法の検討-机上におけるおもちゃを用いた遊び場面において-
和田多香子; 根本由香里; 石塚祐香; 野呂文行
日本特殊教育学会第60回大会 2022年9月19日
-
5.
発達障害児に対するオンライン学習支援-熟語読みの獲得・維持・般化に及ぼす効果の検討-
石塚祐香; 藤本夏美; 野呂文行
日本特殊教育学会第60回大会 2022年9月19日
-
6.
自閉スペクトラム症における言語の周縁事象-間投詞とジェスチャーを中心にー
川原功司; 石塚祐香; 吉村優子
「自閉スペクトラム症(ASD)における言語と共感」シンポジウム 2022年8月12日 招待有り
-
7.
知的障害のある自閉スペクトラム症児に対する家庭学習支援:刺激ペアリング手続きを用いた段階的な語読みの獲得と般化
石塚祐香; 野呂, 文行
障害科学学会第17回大会 2022年3月5日 障害科学学会
-
8.
Rapid motor imitation antecedentを用いたASD児の音声模倣の促進
池田遥香; 石塚祐香; 野呂, 文行
日本特殊教育学会第59回大会 2021年9月18日 日本特殊教育学会
-
9.
Rapid motor imitation antecedentがASD児の音声模倣の精度に及ぼす効果
池田遙香; 石塚祐香; 野呂, 文行
日本行動分析学会第39回年次大会 2021年8月28日 日本行動分析学会
-
10.
就学移行期の自閉スペクトラム症児に対するソーシャルスキル支援アプリ(teleSST)の効果評価
石川菜津美; 石塚祐香; 山本淳一
日本特殊教育学会第58回大会 2020年9月
-
11.
Young children’s active use of pedagogical cues when they teach object part names to others
小林春美; 安田哲也; 石塚祐香; 山本淳一
Budapest CEU Conference on Cognitive Development (BCCCD) 2020 2020年1月
-
12.
幼児期から学齢期のスムーズな移行につながるための研究と実践のあり方
石塚,祐香
筑波会議2019 「ソーシャル・ニューロダイバーシティ科学の実践・研究」スペシャルセッション 2019年10月
-
13.
時系列的な刺激提示による文字・単語読み支援
石塚,祐香
日本特殊教育学会 第57回大会 自主シンポジウム 2019年9月
-
14.
家庭で始める就学移行支援ーオンライン読み支援プログラムの開発ー
石塚,祐香
日本特殊教育学会 第57回大会 自主シンポジウム 2019年9月
-
15.
Parent-implemented school-readiness skill training using iPad in preschool children with ASD
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
The 10th International Conference of Association for Behavior Analysis 2019年9月
-
16.
Gesture imitation increases reciprocal communication in children with autism spectrum disorder
Ishizuka,Yuka
The 15th International Cognitive Linguistics Conference 2019年8月
-
17.
言語発達支援における「話す・読む・理解する」
石塚,祐香
日本行動分析学会 第37回年次大会 2019年8月
-
18.
Telehealth Parent Training for Children with Neurodevelopmental Disorder: Home-based Assessment for Behavior of Everyday Life
石川菜津美; 石塚祐香; 山本淳一
International Conference 2019 the meeting of 9th World Congress of Behavioral and Cognitive Therapies 2019 2019年7月
-
19.
Telehealth consultation and parent-implemented social skill training in children with neurodevelopmental disorder
Ishizuka, Yuka; Ishikawa, Natsumi; Yamamoto, Junichi
International Conference 2019 the meeting of 9th World Congress of Behavioral and Cognitive Therapies 2019 2019年7月
-
20.
単語読みの獲得から文字・句の読みへの発達過程
石塚,祐香
日本発達心理学会 第30回大会 2019年3月
知財情報はまだありません。
794 total views