ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
Arising Significance of the SEA-Teacher Pilot Programme 2 on JapanRelated Participants: Challenges and Collaborations Among Multicultural Peers
Ishihara, Nao; ISODA, Masami; Nomura, Nakao
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 1: 13 (2024)
-
2.
Unplugged Computational Thinking with Colouring Books
Araya, Roberto; ISODA, Masami
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 1: 72 (2024)
-
3.
Formative Assessment for Human Character Formation in the Case of Mathematics Education: Self-realisation in Problem Posing Class
ISODA, Masami; Liu, Huajing
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 1: 92 (2024)
-
4.
Japanese Lesson Study, its Nature and its Impact on the Teaching and Learning Mathematics
Isoda, Masami; Baldin; Yuriko Yamamoto
Revista Paradigma 44: 5 - 35 (2023) Semantic Scholar
-
5.
Comparing elementary school textbooks of China, Japan, and Malaysia: a praxeological and developmental progression analysis regarding length measurement
Worsfold; Diego Solis; Isoda, Masami
RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION 24: (2022) Semantic Scholar
-
6.
DUAS CONTRIBUIÇÕES DA LESSON STUDY JAPONESA PARA A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA: A TERMINOLOGIA EFICAZ PARA PLANEJAMENTO DE AULAS E COMO FORÇA PROMOTORA DE GRUPOS DE ESTUDO SUSTENTÁVEIS: TWO CONTRIBUTIONS OF JAPANESE LESSON STUDY FOR THE MATHEMAT
Isoda, Masami; Olfos, Raimundo; Estrella, Soledad; BaldinYuriko Yamamoto
EDUCAÇÃO MATEMÁTICA EM REVISTA 1: 98 (2022) Semantic Scholar
-
7.
Developing Computational Thinking Teaching Strategies to Model Pandemics and Containment Measures
Araya, Roberto; Isoda, Masami; van der Molen; Moris, Johan
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH 18: (2021) Semantic Scholar
-
8.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 57 (2021)
-
9.
Digital competence of a teacher involved in the implementation of a cross-border lesson for classrooms in Brazil and Chile
Isoda, Masami; Estrella, Soledad; Zakaryan, Diana; Baldin, Yuriko (+1 著者) Araya, Roberto
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES 10: (2021) Semantic Scholar
-
10.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 4: 287 (2021)
-
11.
カリキュラム三層からみたコロンビア小学校算数カリキュラムアラインメントの研究 -乗数・被乗数の順序に注目して-
小椋知子; 礒田, 正美
Mathematics Education Society Jounal of Japan 62: 21 (2021)
-
12.
海外における「数学のよさ」:価値に注目して
礒田,正美
算数授業研究 133: 32 (2021)
-
13.
Online Program for Mathematics Teacher Education: A Product of International Collaboration in Response to Challenges in the New Normal
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis; Lopez, Laura Vanessa
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 37 (2021)
-
14.
A Chilean Educational Initiative to Mitigate the Impact on Mathematics Learning in Grade 1 Students During the Covid-19 Lockdown
Olfos, Raimundo; Estrella, Soledad; Isoda, Masami
Inter Faculty 10: 175 (2020)
-
15.
Más de una década de Estudio de Clases en Chile: hallazgos y avances
Olfos, Raimundo; Isoda, Masami; Estrella, Soledad
Journal of Paradim (Fortieth Anniversary Edition: 1980-2020) 41: 190 (2020)
-
16.
Teaching Standards and Competency Improvement Programmes: The case of Okinawa prefecture in Japan
Tomori, Yumiko; Isoda, Masami
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 2020: 39 (2020)
-
17.
A Framework for Computational Thinking in Preparation for Transitioning to a Super Smart Society
Tomori, Yumiko; Isoda, Masami
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 2020: 1 (2020)
-
18.
A New Framework for Statistical Thinking in the Time of Big Data and the Digital Economy
González, Orlando; Isoda, Masami; Araya, Roberto
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 2020: 61 (2020)
-
19.
Looking back on the 12 years APEC Lesson study Project: Thailand Perspective
Inprasitha, Maitree; Changsri, Narumon; Isoda, Masami
Journal of Southeast Asian Education: The Official Journal of SEAMEO 2020: 143 (2020)
-
20.
かけ算の指導内容を特定するターミノロジーにかかる国際協同研究: その必要と例示
礒田,正美
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 44: 27 (2020)
-
121.
図でみる日本の算数・数学授業研究
清水静海; 礒田正美; 大久保和義; 馬場卓也
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2005年1月
-
122.
確かな学力を育てる数学科の学習指導 : 補充的、発展的な学習を視野にした指導と評価、評価問題(中学3年編)
礒田正美; 鈴木彬; 坂本正彦
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2005年1月
-
123.
確かな学力を育てる数学科の学習指導 : 補充的、発展的な学習を視野にした指導と評価、評価問題(中学2年編)
礒田正美; 鈴木彬; 水谷尚人
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2005年1月
-
124.
確かな学力を育てる数学科の学習指導 : 補充的、発展的な学習を視野にした指導と評価、評価問題(中学1年編)
礒田正美; 鈴木彬; 鈴木明裕
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2005年1月
-
125.
自ら考える力を伸ばす算数の発展授業 : 意味と手続きによるわかる算数授業のデザイン
礒田正美; 岸本忠之
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2005年1月
-
126.
Elementary school and lower secondary school teaching guide for the Japanese course of study : arithmetic and Mathematics(Grade 1-9)
礒田正美
(担当:単訳)
筑波大学教育開発国際協力研究センター 文部科学省拠点システム構築委託事業派遣現職教員支援課題 2005年1月
-
127.
選択「数学」拡大のカリキュラム論的意味 / 中学校数学科教育実践講座理論編第1巻 / 清水静海,根本博編集代表
礒田正美
ニチブン 2003年1月
-
128.
発展・補充による個に応じた授業作り / 中学校数学科教育実践講座理論編第2巻 / 清水静海,根本博編集代表
礒田正美
ニチブン 2003年1月
-
129.
生徒が自ら考えを発展する数学の研究授業 中学3年編
礒田正美; 鈴木彬
明治図書出版 2003年1月
-
130.
生徒が自ら考えを発展する数学の研究授業 中学2年編
礒田正美; 水谷尚人
明治図書出版 2003年1月
-
131.
生徒が自ら考えを発展する数学の研究授業 中学1年編
礒田正美; 大根田裕
明治図書出版 2003年1月
-
132.
個に応じた指導に関する指導資料 -発展的な学習や補充的な学習の推進- (中学校数学編)
礒田正美; 礒田, 正美
(担当:編者(編著者))
文部科学省 / 教育出版 2003年1月
-
133.
絵をみてできる数学実験
礒田正美; 原田耕平
(担当:編者(編著者))
講談社 2003年1月
-
134.
学び合う子どもを育てる算数授業づくり入門
大久保和義; 礒田正美, 編; 礒田, 正美
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2002年1月
-
135.
数学する心を育てる 課題学習・選択数学・総合学習の教材開発 -数学的活動を楽しむ授業づくり3-
礒田正美; 編; 礒田, 正美
(担当:編者(編著者))
明治図書出版 2002年1月
-
136.
マルチメディアの活用 / 生きる力をはぐくむ算数授業の創造講座(編集代表清水静海) 第1巻:生きる力をはぐくむ算数授業 / 清水静海 編
礒田正美
ニチブン 1999年1月
-
137.
生きる力をはぐぐむ算数授業の創造講座(編集代表清水静海) 第12巻: マルチメディアの活用
礒田正美; 編; 礒田, 正美
(担当:編者(編著者))
ニチブン 1999年1月
-
138.
関数 / 数学科教育-中学・高校 (講座 教科教育) / 杉山吉茂,澤田利夫,橋本吉彦,町田彰一郎編
礒田正美
学文社 1999年1月
-
139.
関数領域のカリキュラム開発の課題と展望~テクノロジーによる探求学習と関数感覚の育成~ / 算数・数学教育カリキュラムの改革へ―日本の算数・数学教育1998 / 日本数学教育学会編集
礒田正美
産業図書 1999年1月
-
140.
学習指導過程における評価 / 生きる力をはぐくむ算数授業の創造講座(編集代表清水静海) 第9巻:生きる力をはぐくむ評価 / 藤井斉亮編
礒田正美; 榊原ますみ
ニチブン 1999年1月
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,505 total views