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CHAUHAN ANUBHUTI
Chauhan, Anubhuti
人文社会系 , 助教 Institute of Humanities and Social Sciences , Assistant Professor
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- 1. 動詞の他動性が格助詞選択に及ぼす影響 ―ベトナム語を母語とする学習者を中心に アヌブティ, チョーハン; グエン, ティ ミン 日本語/日本語教育研究会 (2024)
- 2. 日本語教育FD 研修会実施報告(2023.1 ~ 2023.12) CHAUHAN, Anubhuti 筑波大学グローバル教育コミュニケーションセンター日本語教育論集 39: (2024)
- 3. Focus particles and focus domain in Hindi – A comparison with Japanese toritateshi particles – Chauhan, Anubhuti; Numata, Yoshiko F1000Research (2024)
- 4. Developing Japanese Language Learning Content for the Japan Virtual Campus Platform Vanbaelen, Ruth; Masaki, Ono; Hironori, Sekizaki; Cade, Bushnell (+2 著者) Hiroaki, Hatano The 13th International Symposium on Japanese Language Education and Japanese Studies “Embracing Diversities, Igniting Potentials” 166 - 170 (2023)
- 5. Chording Needs Training – Potential & Challenges of Moraic and Syllabic Typing for Language Learners and Everyday Users Markus, Rude; James, Morris; Chauhan, Anubhuti; Hiroaki, Hatano Studies in foreign language education 45: 21 - 39 (2023)
- 6. 日本語教育FD研修会実施報告(2022.1~2022.12) Vanbaelen, Ruth; CHAUHAN, Anubhuti 筑波大学グローバル教育コミュニケーションセンター日本語教育論集 67 - 69 (2023)
- 7. The Role of Prototypical Transitivity in the Selection of Accusative Case Particle wo by Persian Learners of L2 Japanese Chauhan, Anubhuti; Hosseini, Aya Acta Linguistica Asiatica 13: 9 - 33 (2023)
- 8. A Quantitative Study of Transitive and Intransitive Constructions in Hindi and Japanese Chauhan, Anubhuti Inter Faculty, Journal of Interdisciplinary Research in Human and Social Sciences 11: 153 - 177 (2022)
- 9. 初級会話データベース型日本語教育コンテンツ「日本語アベニュー」の開発 Vanbaelen, Ruth; 小野正樹; 伊藤秀明; 文昶允Anubhuti 令和3年度(2021.4~2022.3)教育戦略推進プロジェクト支援事業『外国語活動認定の制度化と「筑波式統合言語学習」の推進』最終報告書(3年目) 49 - 51 (2022)
- 10. ヒンディー語を母語とする日本語学習者における対のある自他動詞の習得について―助詞選択と述語選択に関する誤用を中心に― CHAUHAN,ANUBHUTI Journal of Japanese Language Teaching 170: 47 - 61 (2018)
- 11. ヒンディー語を母語とする日本語学習者の格助詞ヲの習得—述語の他動性という観点から— Chauhan, Anubhuti Studies in Japanese language and Japanese language teaching 53 - 68 (2017)
- 12. Acquisition of the Japanese object case particle wo by adult Hindi speakers: Testing the transitivity scale of two-place predicates Chauhan, Anubhuti International Journal of Language Education & Applied Linguistics, (2015) Semantic Scholar
- 13. Information Structure and the Comprehension of Non-Canonical Word Orders in Japanese Miyatnoto; Edson T.; Yoshida, Junna; Kohita, Ryosuke (+4 著者) Zinuri, Muchamad 筑波応用言語学研究 (2014)
- 14. ヒンディー語を母語とする日本語学習者における格助詞「を」と「に」の習得 Chauhan, Anubhuti サマルカンド国立外国語大学『第9回国際学術会議 文明のクロスロード-言語・文化・社会の様相-予稿集』 (2012)
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- 1. ヒンディー語を母語とする日本語学習者における格助詞「を」と「に」の習得について CHAUHAN,ANUBHUTI 2012年度日本語教育国際研究大会
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- 3. Transitive and intransitive expressions in Japanese and Hindi - from the perspective of DO-language and BECOME-language Chauhan,Anubhuti The 3rd EAJS Conference
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- 5. Learnability of Japanese Case Particle ‘Wo’ Chauhan,Anubhuti 46th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
- 6. 日本語とヒンディー語における自他表現ー量的研究の観点からー CHAUHAN; ANUBHUTI 第13回日本語コミュニケーション研究会 招待有り
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- 9. Developing Japanese Language Learning Content for the Japan Virtual Campus Platform Vanbaelen, Ruth; Masaki, Ono; Hironori, Sekizaki; Cade, Bushnell; Changyun, Moon; Chauhan, Anubhuti; Hiroaki, Hatano The 13th International Symposium on Japanese Language Education and Japanese Studies “Embracing Diversities, Igniting Potentials” The University of Hong Kong, School of Professional and Continuing Education
- 10. Chorded Input: Muscle Memory May Help Language Learning Markus, RUDE; James, MORRIS; Chauhan, Anubhuti JALT2023 International Conference
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