ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
281.
[連載] テクノロジーの進化と米国の教育改革からみた日本の課題 (1)数学教育の危機とテクノ時代の思考方法, (2)米国が新世紀へ向けて取り組むもの, (3)テクノロジーで促される活動,阻害されかねない活動
礒田正美
教育科学算数教育 101-104 (1996)
-
282.
D3 論証導入期の指導について(D.学習指導法分科会)
橋本, 是浩; 礒田, 正美; 飯島, 康之; 能田, 伸彦 (+1 著者) 風間, 喜美江
数学教育論文発表会論文集 28: 401 (1995)
-
283.
算数・数学科と他教科の関連
礒田正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 77: 120 (1995)
-
284.
van Hieleの水準の関数への適用の妥当性と有効性に関する一考察~水準間の通訳不可能性による認識論的障害の存在と数学化の指導課題を視点に~
礒田正美
Tsukuba journal of educational study in mathematics 14: 1 (1995)
-
285.
The Pedagogy of Mathematization and Viability for Using Technology: Based on the Levels of Functional Thinking
Masami, Isoda
Proceedings of the Eighth Annual International Conference on Technology in Collegiate Mathematics 201-205 (1995)
-
286.
テクノロジーでみえてくる算数数学の本質
礒田正美
教育科学算数教育 5 (1995)
-
287.
数学学習における拡張の論理―形式不易と意味の変容に注目して―
礒田正美
学校数学の改善―Do Mathの指導と学習― / 古藤怜先生古稀記念論文集編集委員会 編 83-98,(401p) (1995)
-
288.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 意味と手続きによる授業づくり―多様な考えを予想し、生み出し、練り合うために―
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1995)
-
289.
[連載] 新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ― ⑦意味と手続きによる授業作り(その2)―あれ四角形はウラにするとできないよ?―, ⑧意味と手続きによる授業づくり(その3)―あまりは2かな,0.2かな?―, ⑨意味と手続きによる授業作り(その4)―三角形に分ければわかる―, ⑩子どもの学習への参加と支援―自分のこととして取り組む子どもの姿にみる意味・手続き―, ⑪意味と手続きを広げていく子ども―子どもが参加する「分数のわり算」の学習―, ⑫練り合いを通して高める新学力
浜野政輝; 佐々木雅史; 星徹; 鈴木富士雄 (+3 著者) 礒田, 正美
教育科学算数教育1995年4月号-9月号 95-99 (1995)
-
290.
[連載] アメリカでテクノロジーによる数学教育の改革が起こっている?!①衝撃的なテクノロジーの登場,②教育課程のキーワード「関連付け」,③代数の関数化
礒田正美
教育科学数学教育 75-83 (1995)
-
291.
[連載] 研究動向からみた学習指導法の改善⑩「関数を調べる」ことから見えてくる研究学習
永井政義; 礒田正美; 礒田, 正美
教育科学数学教育 111-114 (1995)
-
292.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 意味と手続きによる単元構成―子どもの不完全な考えを位置づける:5年 小数の割り算―
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1995)
-
293.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 意味と手続きによる小単元構成―同じように伸ばすってどういうこと:6年 拡大図と縮図―
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1995)
-
294.
数学授業における生徒の表情変化に関するケーススタディ
礒田, 正美; 阿部, 裕
年会論文集 18: 239 (1994)
-
295.
表情からみた学習指導による数学観育成に関する一考察-授業への参加形態としての認めあう活動と,個の欲求,自己実現-
礒田正美; 阿部裕
日本数学教育学会誌 76: 12-21 (1994)
-
296.
表情からみた学習指導による数学観育成に関する一考察-授業への参加形態としての認めあう活動と,個の欲求,自己実現-
礒田正美; 阿部裕
日本数学教育学会誌 76: 12-21 (1994)
-
297.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 意味と手続きからみた指導計画作成のノウハウ(2)―意味を考えずに手続きを運用する子どもを生かす―
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1994)
-
298.
[連載]「研究動向から見た学習指導法の改善」, 数学嫌いと数学感
礒田正美
教育科学数学教育 112-115 (1994)
-
299.
「顔を見ればわかる」評価への回帰―コンピュータで授業を変えよう(14)
礒田正美
教育科学数学教育 93-103 (1994)
-
300.
問題設定過程に現れる情意内容とそのみとり―コンピュータで授業を変えよう(13)
礒田正美
教育科学数学教育 90-102 (1994)
-
1.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hong, Teh Kim; ISODA, Masami; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114545)
-
2.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
ISODA, Masami; Hong, Teh Kim; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114552)
-
3.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Secondary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hock, Gan Tech; Hong, Teh Kim; ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114569)
-
4.
SEAMEO Basic Education Standards (SEA-BES): Common Core Regional Learning Standards (CCRLS) in Mathematics for Primary and Lower Secondary Levels. Second Edition
ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年11月 (ISBN: 9784910114538)
-
5.
Guidebook for Unplugged Computational Thinking
Somsaman, Kritsachai; ISODA, Masami; Araya, Roberto
SEAMEO STEM-ED 2024年3月 (ISBN: 9786169452911)
-
6.
最新教育キーワード (単行本) 165のキーワードで押さえる教育
礒田, 正美
時事通信社 2024年3月 (ISBN: 9784788719019)
-
7.
算数授業研究 No.150 AI時代に生きる子どもたちに算数授業で育てたい力
礒田, 正美
東洋館出版社 2024年1月 (ISBN: 9784491054568)
-
8.
Revista Paradigma, Vol. XLIV, Edición Temática Lesson Study no Ensino de Matemática: Contribuições da Formação Japonesa em Diferentes Países
Isoda, Masami; Buldin; Yuriko Yamamoto; Siliva, Aparedida Francisco da; Souza, Maria Alice Vega Ferferia de; Neves, Regina; da Silva Pina
Revista Paradigma 2023年5月
-
9.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level: Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Isoda, Masami; Hock, GAN Teck; Hong, TEH Kim
SEAMEO RECSAM 2023年2月 (ISBN: 9784910114408)
-
10.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
11.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
12.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
13.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
14.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
15.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
16.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
17.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
18.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
19.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 1, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
20.
Sumo primero : texto del estudiante, 1o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,505 total views