ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
301.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 新学力観提唱への願いと課題の具体化
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1994)
-
302.
[連載] 「新学力観に立つ問題解決授業のノウハウ―21世紀の授業像への認知的アプローチ」 意味と手続きからみた指導計画作成のノウハウ(1)―うまくいく、うまくいく、えっ―
礒田正美
教育科学算数教育 105-109 (1994)
-
303.
既知とのずれを意識化させる授業―課題意識を育てる問題解決学習の授業構想と指導法改善の視点
礒田正美
教育科学算数教育 11-16 (1994)
-
304.
数学教育における認知過程の評価枠組みの設定に関する試行的考察: 情意領域の解明 : affectを視点に
礒田, 正美; 阿部, 裕; 竹花, 史健
教育実践研究指導センター紀要 12: 23 (1993)
-
305.
van Hieleの思考水準による日米幾何教育達成度比較研究 : 日本側の結果を中心に
礒田, 正美; 橋本, 是浩; 飯島, 康之; 能田, 伸彦Whitman, N.C
Journal of Japan Society of Mathematical Education 60: 26 (1993)
-
306.
関数の考えの育成の視点~関数の考え,関数の意味の見直しから~
礒田正美
教育科学数学教育 5-12 (1993)
-
307.
問題設定へのGeometric Constructionの活用とその意義―コンピュータで授業を変えよう(12)
礒田正美
教育科学数学教育 88-97 (1993)
-
308.
The Attained Geometry Curriculum in Japan and Hawaii Relative to the van Hiele Level Theory
N.Whitman; S.Hashimoto; M.Isoda; N.Nohda礒田, 正美
Proceedings of the 17th International Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education 2: 129-136 (1993)
-
309.
A5 van Hieleの思考水準による日米幾何教育達成度比較研究 : 日本側の結果を中心に(A 理解・認知・思考分科会)
礒田, 正美; 橋本, 是浩; 飯島, 康之; 能田, 伸彦Whitman, N.C
数学教育論文発表会論文集 25: 25 (1992)
-
310.
グルーピング方略からみた低学年児童の数概念発達に関する調査研究-van Hieleの思考水準に発想して-
礒田正美; 小田島礼子
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 74: 7 (1992)
-
311.
ブロックを利用しての十進法位取り記数法指導過程の批判的考察-表現の再構成過程モデルの事例として-
礒田正美
年報いわみざわ : 初等教育・教師教育研究 12: 43 (1991)
-
312.
課題提示方法の違いによる思考過程の比較研究~映像と図からの変量抽出と定式化の過程の差異~
礒田正美; 中島,浩明; 山中,和人; 志水,廣
Journal of Hokkaido University of Education. Section (0xF9C1), C, Education 41: 135 (1990)
-
313.
数学化の立場からの学習指導に関する事例的研究-分割数(number of partitions)の授業分析-
礒田正美
日本数学教育学会誌 72: 36-45 (1990)
-
314.
日常世界の数学化をめざした課題学習(中学校数学科)-「写真を撮る」という課題にはじまる自己学習-
礒田正美
教科教育学研究 8: 29-51 (1990)
-
315.
関数の活用の仕方と表現技能の発達に関する調査研究-小・中・高にわたる発達と変容-
礒田正美; 志木,廣; 山中和人
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 72: 48 (1990)
-
316.
数学化の立場からの学習指導に関する事例的研究-分割数(number of partitions)の授業分析-
礒田正美
日本数学教育学会誌 72: 36-45 (1990)
-
317.
関数の活用の仕方と表現技能の発達に関する調査研究~小中高にわたる発達と変容~
礒田正美; 志水廣; 山中和人
日本数学教育学会誌 72: 2-17 (1990)
-
318.
The thinking levels of function based on van hieles' theory
Masami, Isoda
Tsukuba journal of Educational Study in Mathematics 8: 65-69 (1989)
-
319.
学習可能性の観点から見た学習モデルに関する一考察-数学化の立場からの創造的な学習過程の構成(V)-
礒田正美
Tsukuba journal of educational study in mathematics 7: 67 (1988)
-
320.
関数の水準の思考水準としての同定と特徴付けに関する一考察
礒田正美
数学教育学論究 49: 34-38 (1988)
-
1.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hong, Teh Kim; ISODA, Masami; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114545)
-
2.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
ISODA, Masami; Hong, Teh Kim; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114552)
-
3.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Secondary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hock, Gan Tech; Hong, Teh Kim; ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114569)
-
4.
SEAMEO Basic Education Standards (SEA-BES): Common Core Regional Learning Standards (CCRLS) in Mathematics for Primary and Lower Secondary Levels. Second Edition
ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年11月 (ISBN: 9784910114538)
-
5.
Guidebook for Unplugged Computational Thinking
Somsaman, Kritsachai; ISODA, Masami; Araya, Roberto
SEAMEO STEM-ED 2024年3月 (ISBN: 9786169452911)
-
6.
最新教育キーワード (単行本) 165のキーワードで押さえる教育
礒田, 正美
時事通信社 2024年3月 (ISBN: 9784788719019)
-
7.
算数授業研究 No.150 AI時代に生きる子どもたちに算数授業で育てたい力
礒田, 正美
東洋館出版社 2024年1月 (ISBN: 9784491054568)
-
8.
Revista Paradigma, Vol. XLIV, Edición Temática Lesson Study no Ensino de Matemática: Contribuições da Formação Japonesa em Diferentes Países
Isoda, Masami; Buldin; Yuriko Yamamoto; Siliva, Aparedida Francisco da; Souza, Maria Alice Vega Ferferia de; Neves, Regina; da Silva Pina
Revista Paradigma 2023年5月
-
9.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level: Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Isoda, Masami; Hock, GAN Teck; Hong, TEH Kim
SEAMEO RECSAM 2023年2月 (ISBN: 9784910114408)
-
10.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
11.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
12.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
13.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
14.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
15.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
16.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
17.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
18.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
19.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 1, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
20.
Sumo primero : texto del estudiante, 1o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,502 total views