ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
41.
統計教育の展望と課題 : 「資料の活用」検討WGの提言に関わって
奥田,直彦; 渡辺,美智子; 礒田,正美; 青山,和裕 (+2 著者) 中里,こずえ
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 96: 13 (2014)
-
42.
「未来構築のための数学教育」からみた統計教育の課題 : 未来像を示す術としてのばらつき処理と暗黙変数を明かす探索的データ解析
礒田,正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education 96: 29 (2014)
-
43.
数学教育における数学的活動による学習過程の構成に関する研究 : 表現世界の再構成過程と関数の水準によるFreudenthal数学化論の拡張
礒田,正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education 99: 35 (2013)
-
44.
古藤怜先生へのインタビュー
礒田,正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education 95: 15 (2013)
-
45.
高等学校における数学科教育課程に関する調査研究:旧課程の実施状況と新課程の編成状況
礒田正美; 松嵜昭雄
数学教育学会誌 53: 1 (2013)
-
46.
数学的活動を通して体系的な理解を育む学習指導
礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 94: 17 (2012)
-
47.
方程式の利用場面における解答方略の変容に関する研究:過不足算の場合
竹村真輝; 礒田正美
第44回数学教育論文発表会論文集 44: 405-410 (2012)
-
48.
数学的活動を通して体系的な理解を育む学習指導(講義内容要旨,I 講習会,第94回全国算数・数学教育研究(福岡)大会報告)
礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 94: 62 (2012)
-
49.
学校数学における数学的モデル化の虚構性と数学的問題設定指導の教育的意義 : 東日本大震災の科学研究に学ぶ(<特集>数学的モデリングと問題設定:東日本大震災からの教訓)
岸本, 忠之; 松嵜, 昭雄; 礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 94: 41 (2012)
-
50.
小学校・中学校・高等学校教師の統計的リテラシーに関する調査研究 : 「ばらつき(ちらばり)」に係る教員研修の必要性を探る
礒田, 正美; ゴンザレス, オルランド
Journal of science education in Japan 36: 61 (2012) Semantic Scholar
-
51.
Emergence of Digital Textbook: Why We Need It?
Masami, Isoda
Proceedings of the International Conference The Social Value of Educational Technology in Southeast Asia: an Intellectual Exchange Conference for Japan, Cambodia, Lao PDR and Vietnam 48-57 (2011)
-
52.
変換に着目した複素数平面の教材開発:数学的活動と体系的な理解を視野に
山本崇広; 礒田正美
第44回数学教育論文発表会論文集 44: 357-362 (2011)
-
53.
算数科における説得の授業に関する研究:LakatosとToulminを支店として
田中祐樹; 礒田正美
第44回数学教育論文発表会論文集 44: 759-764 (2011)
-
54.
高校数学指導内容としての「ばらつき(ちらばり)」処理の考え : 統計的リテラシーの育成を目的として(<特集1>高校新学習指導要領の実施へ向けて)
ゴンザレス, オルランド; 礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 93: 17 (2011)
-
55.
数学科における統計的リテラシー教育のための「ちらばり(ばらつき)」についての考え : 海外におけるVariabilityの調査研究を手掛かりにして(<特集>科学教育における統計的思考力育成のための理論と実践)
ゴンザレス, オルランド; 礒田, 正美
Journal of science education in Japan 35: 139 (2011)
-
56.
Flash で動く関数グラフィングツールの開発 (数式処理と教育)
讃岐, 勝; 礒田, 正美; 渡辺, 央
RIMS Kokyuroku 1735: 85 (2011)
-
57.
Problem Solving Approach: Developing Students Who Learn Mathematics by/for Themselves
Masami, Isoda
Proceedings of the 16th Annual Meeting in Mathematics 16: 3-16 (2011)
-
58.
歴史的視野からみた作図・曲線の教材開発 : 教育課程改定を視野に(講義内容要旨,I.講習会,第92回全国算数・数学教育研究(新潟)大会報告)
礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 93: 53 (2011)
-
59.
Let's Fold a Triangular Prism from A4 Paper and Enjoy Origamics!
Masami, Isoda; Masahiko, Sakoamoto
Asian Pacific Mathematics Newsletter 1: 13-15 (2011)
-
60.
Problem Solving Approaches in Mathematics Education as a Product of Japanese Lesson Study
Masami, Isoda
Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Aisa 34: 2-25 (2011)
-
1.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hong, Teh Kim; ISODA, Masami; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114545)
-
2.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
ISODA, Masami; Hong, Teh Kim; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114552)
-
3.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Secondary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hock, Gan Tech; Hong, Teh Kim; ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114569)
-
4.
SEAMEO Basic Education Standards (SEA-BES): Common Core Regional Learning Standards (CCRLS) in Mathematics for Primary and Lower Secondary Levels. Second Edition
ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年11月 (ISBN: 9784910114538)
-
5.
Guidebook for Unplugged Computational Thinking
Somsaman, Kritsachai; ISODA, Masami; Araya, Roberto
SEAMEO STEM-ED 2024年3月 (ISBN: 9786169452911)
-
6.
最新教育キーワード (単行本) 165のキーワードで押さえる教育
礒田, 正美
時事通信社 2024年3月 (ISBN: 9784788719019)
-
7.
算数授業研究 No.150 AI時代に生きる子どもたちに算数授業で育てたい力
礒田, 正美
東洋館出版社 2024年1月 (ISBN: 9784491054568)
-
8.
Revista Paradigma, Vol. XLIV, Edición Temática Lesson Study no Ensino de Matemática: Contribuições da Formação Japonesa em Diferentes Países
Isoda, Masami; Buldin; Yuriko Yamamoto; Siliva, Aparedida Francisco da; Souza, Maria Alice Vega Ferferia de; Neves, Regina; da Silva Pina
Revista Paradigma 2023年5月
-
9.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level: Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Isoda, Masami; Hock, GAN Teck; Hong, TEH Kim
SEAMEO RECSAM 2023年2月 (ISBN: 9784910114408)
-
10.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
11.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
12.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
13.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
14.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
15.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
16.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
17.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
18.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
19.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 1, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
20.
Sumo primero : texto del estudiante, 1o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,442 total views