ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
61.
Twentieth Century World Mathematics Education Reforms from the Viewpoint of Educational Tools for Enhancing Mathematical Activities
Masami, Isoda; Maitree, Inprasitha
East West Journal of Mathematics Special Issues: Contributions in mathematics and a: 79-98 (2010)
-
62.
「授業研究」のための算数・数学教育理論 編纂主旨(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 4 (2010)
-
63.
第II部 統合・発展型指導系統を支える教材理論(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 47 (2010)
-
64.
第I部 指導法の発展と問題解決の指導理論(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 11 (2010)
-
65.
第9章 学際的領域
礒田正美
数学教育学研究ハンドブック 440-449 (2010)
-
66.
第II部 統合・発展型指導系統を支える教材理論(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 47 (2010)
-
67.
F18 Survey on Japanese Elementary, Middle and High School Teachers' Statistical Literacy : Focusing on Variability
ゴンザレス, オルランド; 礒田, 正美
数学教育論文発表会論文集 43: 669 (2010)
-
68.
C5 算数科における数学的活動の連鎖に関する研究 : 九九ゲーム、倍数ゲーム、倍数・約数ゲームの記号論的分析(C 問題解決(2)(数学的な考え方・活動等),論文発表の部)
長谷, 高宏; 礒田, 正美
数学教育論文発表会論文集 43: 115 (2010)
-
69.
第I部 指導法の発展と問題解決の指導理論(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 11 (2010)
-
70.
「授業研究」のための算数・数学教育理論 編纂主旨(<特集>授業研究のための日本の算数・数学教育理論)
礒田, 正美; 中村, 享史
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 4 (2010)
-
71.
K6 Improvement of Geometry Literacy on Basic Education Mathematics Teachers in Honduras Using Honduran Textbooks
アビラ; オルテガ ナポレオン; 礒田, 正美
数学教育論文発表会論文集 43: 789 (2010)
-
72.
Mathematics Education Theories for Lesson Study: Problem Solving Approach and the Curriculum through Extension and Integration
Edited, by; Masami Isoda; Takashi, Nakamura; 礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education 92: 3,5,8-9, (2010)
-
73.
授業研究のための日本の算数・数学教育理論
礒田正美; 中村享史編
日本数学教育学会誌 92: 2,4,6-7,11 (2010)
-
74.
For Developing Mathematical Attitude/Beliefs in Classroom Facial Expression as for Knowing the Children's Motivation and Self Actualization
Masami, Isoda
APEC Chiang MaiInternational Conference IV: Innovation of Mathematics Teaching and Learning through Lesson Study, Connection Between Assessment and Subject Matter 100-107 (2010)
-
75.
Classroom Innovation through the Integration of Traditional Equipment and Innovative Technology: dbook as a tool for developing e-textbook in ordinal classroom
Masami, Isoda
Edited by Franck Bellemain, Verônica Gitirana Gomes Ferreira and Paula Moreira Baltar Bellemain, Proceedings of the Vth History and Technology on Mathematics Education Colloquium (CD-rom) CD-rom: 7 (2010)
-
76.
算数・数学
礒田正美
村田翼夫・山口満編「現代日本の教育」 400-420(偶数頁) (2010)
-
77.
Arithmetic and Mathematics
Masami, Isoda
Education in Contemporary Japan 401-421 (odd number (2010)
-
78.
日本の授業研究(<特集2>ERCOME5特集「授業研究」)
礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 22 (2010)
-
79.
日本の授業研究(<特集2>ERCOM5特集「授業研究」)
礒田, 正美
Journal of Japan Society of Mathematical Education. Mathematical education 92: 27 (2010)
-
80.
「授業研究による算数・数学教育の革新」のこれまで、現在、未来
礒田正美
渡辺良(文部科学省参与・国立教育政策研究所部長・東京工業大学教授) APEC等国際的なネットワークにおける教育協力に関する調査研究 平成21年度 文部科学省委託研究報告書 85-121 (2010)
-
1.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hong, Teh Kim; ISODA, Masami; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114545)
-
2.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
ISODA, Masami; Hong, Teh Kim; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114552)
-
3.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Secondary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hock, Gan Tech; Hong, Teh Kim; ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114569)
-
4.
SEAMEO Basic Education Standards (SEA-BES): Common Core Regional Learning Standards (CCRLS) in Mathematics for Primary and Lower Secondary Levels. Second Edition
ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年11月 (ISBN: 9784910114538)
-
5.
Guidebook for Unplugged Computational Thinking
Somsaman, Kritsachai; ISODA, Masami; Araya, Roberto
SEAMEO STEM-ED 2024年3月 (ISBN: 9786169452911)
-
6.
最新教育キーワード (単行本) 165のキーワードで押さえる教育
礒田, 正美
時事通信社 2024年3月 (ISBN: 9784788719019)
-
7.
算数授業研究 No.150 AI時代に生きる子どもたちに算数授業で育てたい力
礒田, 正美
東洋館出版社 2024年1月 (ISBN: 9784491054568)
-
8.
Revista Paradigma, Vol. XLIV, Edición Temática Lesson Study no Ensino de Matemática: Contribuições da Formação Japonesa em Diferentes Países
Isoda, Masami; Buldin; Yuriko Yamamoto; Siliva, Aparedida Francisco da; Souza, Maria Alice Vega Ferferia de; Neves, Regina; da Silva Pina
Revista Paradigma 2023年5月
-
9.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level: Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Isoda, Masami; Hock, GAN Teck; Hong, TEH Kim
SEAMEO RECSAM 2023年2月 (ISBN: 9784910114408)
-
10.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
11.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
12.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
13.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
14.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
15.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
16.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
17.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
18.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
19.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 1, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
20.
Sumo primero : texto del estudiante, 1o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,495 total views