ホーム > 礒田 正美/ Isoda, Masami
礒田 正美
Isoda, Masami
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
-
ASEAN共同体初の域内共通教育課程開発を支援
2019-01-15
礒田 正美
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
121.
これからの科学教育研究の方向 : アメリカ合衆国全米科学教師協会(NSTA)とオーストラリアの理数科教育に学ぶ(これからの科学教育研究の方向-NSTA(全米科学教師協会)とオーストラリアの理数科教育に学ぶ-)
吉田, 淳; 礒田, 正美
年会論文集 29: 103 (2005)
-
122.
代数・幾何・微積分の動的理解を促す「使える数学」教材サイトの開発に関する研究 : 数学用機械とJAVAによる移動・変換と関数・微積ハンズオン教材のWEB化研究(II)(数学用Webコンテンツ開発の現状と課題-特定領域研究の中での試みを中心に-)
礒田, 正美
年会論文集 29: 149 (2005)
-
123.
Mathematics Classroom Innovation with Technology : Japanese Movement
Masami, Isoda; Kyoko, Kakihana; Takeshi, Miyakawa; Kazuhiro, Aoyama (+3 著者) Kimiho, Chino
Proceedings of the 10th Asian Technology Conference in Mathematics 54-63 (2005)
-
124.
世界で参照される日本の算数授業と授業研究 :JICA開発途上国協力の成果として (<特集>世界の算数・日本の算数)
礒田正美
算数授業研究 26-29 (2005)
-
125.
確率分野における学習過程の水準に関する研究(E 関数(数量関係)/確率・統計, 第II編 第36回数学教育論文発表会発表論文要約)
福間政也; 礒田正美
数学教育学論究 83: 43-44 (2005)
-
126.
G7 高等学校数学における生徒の含意の学習に関する研究(G.【証明(説明,論証等を含む)】,論文発表の部)
林, 亜規子; 礒田, 正美
数学教育論文発表会論文集 37: 481 (2004)
-
127.
F7 CSCL環境におけるコミュニケーション活動に関する研究 : 「語り始めの言葉」に焦点を当てて(F.【言語とコミュニケーション】,論文発表の部)
大西, 直; 小原, 豊; 礒田, 正美
数学教育論文発表会論文集 37: 433 (2004)
-
128.
k3 ホンジュラス国における算数授業の評価(k.【国際協力】,口頭発表の部)
礒田, 正美; 關谷, 武司; 木村, 英一; 阿部, しおり (+1 著者) 坪田, 耕三
数学教育論文発表会論文集 37: 733 (2004)
-
129.
6I3-25 Implications of recent research for numeracy policies and for mathematics education in developing countries
ISODA, Masami; STEPHENS, Max
年会論文集 28: 467 (2004)
-
130.
8J5-26 ホンジュラス国算数指導力向上プロジェクトにみる授業研究(国際教育協力への授業研究からのアプローチ)
礒田, 正美; 關谷, 武司; 木村, 英一; 西方, 憲広 (+2 著者) 小西, 忠男
年会論文集 28: 327 (2004)
-
131.
Mathematics Activity as a Human Endeavor Project : Exploring Secondary School Mathematics via Historical and Innovative Tools
Isoda, Masami
Proceedings of ICME-10 Topic Study Group 2:"New Development and trends in Secondary Mathematics Education" 127-133 (2004)
-
132.
測量器を作って野外で数学を楽しむ
礒田正美; 会田英一
教育科学数学教育 94-98 (2004)
-
133.
古代ギリシャ人の数感覚に学ぶ
礒田正美; 田中真樹子; 林亜規子
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
134.
図形を道具に計算する(2)
礒田正美; 畑亜規子
教育科学数学教育 95-99 (2004)
-
135.
異なる計算の規約と式表現に触れてみよう
礒田正美; 小原豊
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
136.
「塗り分けられた塔」における説明
礒田正美; 茅野公穂
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
137.
ホンジュラス国へのJICA「算数教育」の支援(その2)
礒田正美; 坪田耕三
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
138.
ホンジュラス国へのJICA「算数教育」の支援
礒田正美; 坪田耕三
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
139.
「街路図の数学」にみる発展的な学習
礒田正美; 小原豊
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
140.
「発育の早い植物」の観察に見る数学
礒田正美; 松嵜昭雄
楽しい算数の授業 62-64 (2004)
-
1.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hong, Teh Kim; ISODA, Masami; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114545)
-
2.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
ISODA, Masami; Hong, Teh Kim; Hock, Gan Tech
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114552)
-
3.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Lower Secondary Level Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Hock, Gan Tech; Hong, Teh Kim; ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年12月 (ISBN: 9784910114569)
-
4.
SEAMEO Basic Education Standards (SEA-BES): Common Core Regional Learning Standards (CCRLS) in Mathematics for Primary and Lower Secondary Levels. Second Edition
ISODA, Masami
SEAMEO RECSAM & CRICED University of Tsukuba 2024年11月 (ISBN: 9784910114538)
-
5.
Guidebook for Unplugged Computational Thinking
Somsaman, Kritsachai; ISODA, Masami; Araya, Roberto
SEAMEO STEM-ED 2024年3月 (ISBN: 9786169452911)
-
6.
最新教育キーワード (単行本) 165のキーワードで押さえる教育
礒田, 正美
時事通信社 2024年3月 (ISBN: 9784788719019)
-
7.
算数授業研究 No.150 AI時代に生きる子どもたちに算数授業で育てたい力
礒田, 正美
東洋館出版社 2024年1月 (ISBN: 9784491054568)
-
8.
Revista Paradigma, Vol. XLIV, Edición Temática Lesson Study no Ensino de Matemática: Contribuições da Formação Japonesa em Diferentes Países
Isoda, Masami; Buldin; Yuriko Yamamoto; Siliva, Aparedida Francisco da; Souza, Maria Alice Vega Ferferia de; Neves, Regina; da Silva Pina
Revista Paradigma 2023年5月
-
9.
Mathematics Challenges for Classroom Practices at the Upper Primary Level: Based on SEAMEO Basic Education Standards: Common Core Regional Learning Standards in Mathematics
Isoda, Masami; Hock, GAN Teck; Hong, TEH Kim
SEAMEO RECSAM 2023年2月 (ISBN: 9784910114408)
-
10.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
11.
Sumo primero : texto del estudiante, 6o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
12.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
13.
Sumo primero : texto del estudiante, 5o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
14.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
15.
Sumo primero : texto del estudiante, 4o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
16.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 2, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
17.
Sumo primero : texto del estudiante, 3o básico, t. 1, 4o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
18.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
19.
Sumo primero : texto del estudiante, 2o básico, t. 1, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
20.
Sumo primero : texto del estudiante, 1o básico, t. 2, 5o edición
ISODA, Masami
Ministerio de Educación Gobierno de Chile 2023年 (ISBN: 9789564130309)
-
1.
Understanding Narratives: A Pathway Towards Resolving Issues and Challenges in International Cooperation in Mathematics Education
Cheah, Ui Hock; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
2.
APEC Lesson Study Project (2006-2018) for Mathematics Education and AI Era curriculum project (2019 - )
Isoda, Masami; Inprasitha, Maitree; Araya, Roberto; Arus, Sofian Tajul
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
3.
Adapting Lesson Study in Thailand Through International Cooperation )
Inprasitha, Maitree; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
4.
International Cooperation on the Development of the Regional Mathematics Curriculum Standards: The Case of Southeast Asia
Teh, Kim Hong; Isoda, Masami
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
5.
An International Cooperation Experience in Translating the Japanese Textbook to the Indonesian Language
Lambas; Isoda, Masami; Yunianto, Wahid
International Cooperation Development in Mathematics Education 2022年2月11日
-
6.
Online Teacher Education Courses for SEAMEO School Network with Collaborations of Leading Reserchers in the World; Panel 1: Roundtable Discussion: Reimagining Teacher Education and Training in Post COVID-19
Isoda, Masami
SEAMEO-Tsukuba Symposium X 2022年2月10日 Southeast Asia Ministers of Education Organization (SEAMEO) 招待有り
-
7.
数学史原典に認めるかけ算定義の変遷―歴史文化的ルーツを探るユニバーサルな教材研究―
礒田, 正美
日本数学教育学会 第54回秋期研究大会発表集録 論文発表の部 広島大学 2021年10月30日
-
8.
かけ算乗数・被乗数の順序問題にかかる数学史: 筆算と式の優位関係の逆転
礒田, 正美
日本科学教育学会第45回年会 鹿児島大会/日本科学教育学会年会論文集 2021年8月20日
-
9.
DECISION TOWARDS TRANSLATION EQUIVALENCE: THE CASE OF JAPANESE ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS
Isoda, Masami; Worsfold; Diego Solis
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.4 2021年7月19日
-
10.
TSG61 International Cooperation
Isoda, Masami
14th International Congress of Mathematical Education 2021年7月11日 International Comission of Mathematical Education
-
11.
Develop Computational Thinking on AI and Big Data Era for Digital Society: Recommendations from APEC InMside I Project
Isoda, Masami; Araya, Roberto; Inprasitha, Maitree
APEC-Tsukuba International Conference XV 2021年2月 CRICED 招待有り
-
12.
Producing Theories for Mathematics Education through Collaboration: A Historical Development of Japanese Lesson Study
Isoda, Masami
ICMI Study 25 2020年2月3日 the International Commission on Mathematical Instruction 招待有り
-
13.
¿Cómo y para qué podemos desarrollar la Secuencia de Tareas para la clase de matemáticas? -Multiplicación con Estudio de Clases-
Isoda, Masami
XXIII Jornadas Nacionales de Educación Matemática 2019年12月12日 Chilean Society for Mathematics Education: Sociedad Chilena de Educación Matemática 招待有り
-
14.
Task Sequence Theories for Curriculum Design to Develop Mathematical Thinking
Isoda, Masami
Soth East Asia Design Resarch (SEA-DR) International Conference 2019 2019年7月25日 Universitas Santa Dharama 招待有り
-
15.
How can we develop students‘ mathematical attitude and thinking across the curriculum?
Isoda, Masami
第十一屆科技與數學教育國際學術演討會暨數學教學工作坊 2019年5月24日 國立臺中教育大學 數學教育系 招待有り
-
16.
Exemplars for curriculum development in the industrial revolution 4
Isoda, Masami
APEC Seminar on Computational Thinking Curriculum for Digital Economy 2019年5月2日 APEC InMside Project 招待有り
-
17.
Humanities VS Artificial Intelligence: A Report of APEC Seminar
Isoda,Masami
APEC InMside Local Seminar at Temuco and Valparaiso 2019年5月2日 Ministry of Education 招待有り
-
18.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
19.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda,Masami
First Annual Meeting of Philippin Association of Lesson Study 2019年4月12日 Philippine association of lesson study 招待有り
-
20.
School Curriculum Management for the Establishment of Learning Community on SEAMEO Curriculum and Teacher Standards
Isoda, Masami
1st National Convention on Lesson Study, Philippines 2019年4月11日 Philippine Association of Lesson and Learning Studies (PALS) 招待有り
知財情報はまだありません。
4,520 total views