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小泉 利恵
KOIZUMI, Rie
人文社会系グローバルコミュニケーション教育センター , 教授 Humanities and Social Sciences & CEGLOC (Center for Education of Global Communication) , Professor
https://sites.google.com/view/riekoizumiwebsite/home?authuser=0
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1.
Characteristics of the multiple text reading format in the Common Test of University Admission in Japan
三上, 洋介; 小泉, 利恵
Language Testing in Asia 15: (2025)
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2.
あらためて知っておきたい話すこと・書くこと(産出技能)の学習評価のポイント
小泉, 利恵; 久保田恵佑
英語教育 73: 18 (2025)
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3.
The English Speaking Achievement Test for Japanese Junior High School Students (ESAT-J): An analysis of public criticisms using the socio-cognitive framework
KOIZUMI, Rie; Allen, David
Language Assessment Quarterly 21: 404 (2024) Semantic Scholar
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4.
Usability of a Speaking Assessment Portal for Japanese teachers of English
KOIZUMI, Rie; FUKAZAWA, Makoto; INOUE, Chihiro
SHIKEN: A Journal of Language Testing and Evaluation in Japan 28: 19 (2024)
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5.
Things to consider for promoting and accelerating Open Science: A response to Winke
MIKAMI, Yosuke; KOIZUMI, Rie; MAIE, Ryo; YANAGISAWA, AkifumiIN'NAMI, Yo
OASIS Summary (2024)
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6.
Considerations to promote and accelerate Open Science: A response to Winke
KOIZUMI, Rie; MAIE, Ryo; Akifumi; YANAGISAWAINNAMI, Yo
Language Testing 41: 892 (2024) Semantic Scholar
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7.
Predicting functional adequacy from complexity, accuracy, and fluency of second-language picture-prompted speaking
Koizumi, Rie; In'nami, Yo
SYSTEM 120: 1 (2024) Semantic Scholar
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8.
継続性を意識した授業内スピーキングテスト――生徒会話型テストを例に
小泉, 利恵
英語教育 72: 40 (2023)
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9.
英語4技能テストのスコアレポートを用いた学習の有用性―大学生の反応から
小泉, 利恵; 阿川敏恵; 高橋閑
Studies in Language Education 15: 21 (2023)
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10.
英語教育研究におけるオープンサイエンス(連載「データサイエンス時代の英語教育研究」第3回)
小泉, 利恵; 真家崚
英語教育 72: 56 (2023)
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11.
「学習のための評価」を理解するための基礎知識(連載「外国語評価リテラシーを高めよう」第1回)
小泉, 利恵; 濱田彰
英語教育 72: 42 (2023)
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12.
応用言語学における、計算的に再現性可能な研究の促進:推薦できる実践と考慮点
Yo In'nami; Atsushi Mizumoto; Luke Plonsky; Rie Koizumi
Research Methods in Applied Linguistics 1: 100030 (2022) Semantic Scholar
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13.
日本人英語学習者の技能プロファイルと平坦でないパターンの理由
Rie Koizumi; Toshie Agawa; Keiko Asano; Yo In’nami
Language Testing in Asia 12: 1 (2022) Semantic Scholar
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14.
第二言語リスニングとメタ認知の意識:メタ分析的構造方程式モデリングアプローチを用いて
Yo In'nami; Mike W.‐L. Cheung; Rie Koizumi; Matthew P. Wallace
Language Learning 73: 759 (2022) Semantic Scholar
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15.
日本の高校におけるスピーキング評価の採点者信頼性―教室内グループ型のディスカッションとディベートの場合
小泉利恵; 初澤晋; 磯部礼奈; 松岡京一
JALT Journal 44: 281 (2022) Semantic Scholar
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16.
教室内第二言語スピーキング評価における絵描写タスクを用いた機能的適切さの評価
Koizumi, R; In’nami, Y
JLTA Journal 25: 60 (2022) Semantic Scholar
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17.
東京都中学校英語スピーキングテストの有効活用を目指して
小泉, 利恵; 中津原文代
英語教育 71: 44 (2022)
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18.
日本の中学校・高等学校の教室における第二言語スピーキング評価
Rie Koizumi
Language Assessment Quarterly 19: 142 (2022) Semantic Scholar
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19.
リスニングテスト間と学習者グループ間における、第二言語リスニングとメタ認知の関係
Yo In’nami; Rie Koizumi
International Journal of Listening 1 (2021) Semantic Scholar
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20.
ワーキングメモリー容量と第二言語リーディングの関係:メタ分析
Yo In’nami; Yuko Hijikata; Rie Koizumi
Studies in Second Language Acquisition 1 (2021) Semantic Scholar
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1.
Researching generative AI in applied linguistics
KOIZUMI, Rie; SUEMORI, Saki; KUBO, Yusuke
Iowa State University Digital Press 2025年9月
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2.
Washback research in language assessment: Fundamentals and contexts
KOIZUMI, Rie; KUBO, Yusuke; In’nami, Y.; Allen, D.
Routledge 2025年8月 (ISBN: 9781032751016)
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3.
全国英語教育学会第50回研究大会記念特別誌『英語教育学の今―実践と理論の統合―
小泉, 利恵
全国英語教育学会 2025年8月
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4.
第36回「英検」研究助成 報告
小泉, 利恵
公益財団法人日本英語検定協会 2025年2月
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5.
The concise companion to language assessment
IN'NAMI, Yo; KOIZUMI, Rie
John Wiley & Sons 2025年1月 (ISBN: 9781394179596)
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6.
EIKEN BULLETIN第35回「英検」研究助成 報告
小泉, 利恵
公益財団法人日本英語検定協会 2024年2月
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7.
第35回「英検」研究助成 報告
小泉, 利恵
公益財団法人日本英語検定協会 2024年2月
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8.
実例でわかる英語スピーキングテスト作成ガイド
小泉, 利恵
大修館書店 2022年 (ISBN: 9784469246551)
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9.
Eun Hee Jeon & Yo In’nam (Eds.) Understanding L2 Proficiency Theoretical and meta-analytic investigations
Jeon Eun Hee; In’nami Yo; Koizumi Rie
(担当:分担執筆, 範囲:Discussion, limitations, and future research)
John Benjamins 2022年 (ISBN: 9789027211170)
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10.
Eun Hee Jeon & Yo In’nam (Eds.) Understanding L2 Proficiency Theoretical and meta-analytic investigations
Jeon Eun Hee; In’nami Yo; Koizumi Rie
(担当:分担執筆, 範囲:L2 speaking and its external correlates: A meta-analysis)
John Benjamins 2022年 (ISBN: 9789027211170)
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11.
Eun Hee Jeon & Yo In’nam (Eds.) Understanding L2 Proficiency Theoretical and meta-analytic investigations
Koizumi Rie; In’nami Yo; Jeon Eun Hee
(担当:分担執筆, 範囲:L2 speaking and its internal correlates: A meta-analysis)
John Benjamins 2022年 (ISBN: 9789027211170)
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12.
Eun Hee Jeon & Yo In’nam (Eds.) Understanding L2 Proficiency Theoretical and meta-analytic investigations
In’nami Yo; Koizumi Rie; Jeon Eun Hee; Arai Yuya
(担当:分担執筆, 範囲:L2 listening and its correlates: A meta-analysis)
John Benjamins 2022年 (ISBN: 9789027211170)
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13.
英語教育論文執筆ガイドブック ジャーナル掲載に向けたコツとヒント
廣森友人
(担当:分担執筆, 範囲:「実証研究I(量的研究)」「混合型研究法を用いた論文執筆」「どのように論文は審査されるのか?―査読者の立場から」)
2020年
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14.
教材・テスト作成のためのCEFR-Jリソースブック
投野由紀夫; 根岸雅史
(担当:分担執筆, 範囲:CEFR-Jに基づくスピーキング・テスト(やり取り)はどのように作成したらよいか?)
大修館書店 2020年
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15.
The Routledge handbook of second language acquisition and language testing
P. Winke; T. Brunfaut; 鈴木祐一; 小泉利恵
(担当:分担執筆, 範囲:第二言語習得理論のプレテスト・ポストテスト・デザイン研究における等質テストフォームの使用)
Routledge 2020年
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16.
Validity argument in language testing: Case studies of argument-based validation research
C. A. Chapelle; E. Voss; 小泉利恵
(担当:分担執筆, 範囲:Telephone Standard Speaking Test―外部評価者による一般化推論への反駁の分析)
Cambridge University Press 2020年
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17.
The Routledge handbook of research methods in applied linguistics
McKinley; H. Rose; 印南洋; 小泉利恵; 富田恭代
(担当:分担執筆, 範囲:応用言語学におけるメタ分析)
Routledge 2020年
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18.
教育・心理・言語系研究のためのデータ分析―研究の幅を広げる統計手法
平井明代; 小泉利恵
(担当:分担執筆, 範囲:一般化可能性理論)
東京図書 2018年12月 (ISBN: 9784489023064)
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19.
英語4技能テストの選び方と使い方―妥当性の観点から―
小泉 利恵
アルク 2018年4月
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20.
実例でわかる英語テスト作成ガイド
小泉利恵; 印南洋; 深澤真
大修館書店 2017年8月
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1.
日本人高校生のモノローグにおける機能的適切さ(functional adequacy)の発達
小泉, 利恵; 今澤真紀; 上野正和; 阿部真理子
小泉利恵・阿部真理子科研 2025年度 夏の研究報告会・意見交換会 招待有り
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2.
科研趣旨説明「学習を促進する教室内スピーキング評価の検証」
小泉, 利恵
小泉利恵・阿部真理子科研 2025年度 夏の研究報告会・意見交換会
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3.
AI採点型スピーキングテストAISATSを用いたフィードバックの活用
真家崚; 印南洋; 花沢典行; 小泉, 利恵
小泉利恵・阿部真理子科研 2025年度 夏の研究報告会・意見交換会 招待有り
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4.
理解しやすさの尺度を用いた評価
常本亜希; 深澤真; 真家崚; 印南洋; 阿部真理子; 小泉, 利恵
小泉利恵・阿部真理子科研 2025年度 夏の研究報告会・意見交換会 招待有り
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5.
Perceptions of an AI-scored classroom-based speaking test: Comparisons between Japanese in-service and pre-service teachers
KOIZUMI, Rie; In’nami, Y.
Annual conference of Japan Language Testing Association (JLTA) 2025 Japan Language Testing Association (JLTA)
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6.
大学入試共通テスト英語(リーディング)をどのように検討したらよいか——論証に基づく妥当性検証を用いて——
菊原健吾; 小泉, 利恵
大学入試学会第2回大会
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7.
即時フィードバックとモデル提示がスピーキングと振り返りに与える影響―AI採点型スピーキングテストの場合―
印南洋; 小泉, 利恵; 真家崚; 花沢典行
全国英語教育学会 第50回埼玉研究大会
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8.
座談会「日本人英語学習者におけるスピーキングの流暢さの評価―Praatを用いた測定」
瀧澤, 嵩太朗; 松浦, 瑠希; 小泉, 利恵
第8回言語学習評価研究会
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9.
Metacognitive awareness and its relationship with L2 listening in a model of language proficiency using a meta-analytic structural equation modeling
In'nami, Y.; Cheung, M. W.-L.; KOIZUMI, Rie; Wallace, M. P.
46th Language Testing Research Colloquium
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10.
Adapting and evaluating formative L2 comprehensibility assessment scale
Tsunemoto, A.; KOIZUMI, Rie; Fukazawa, M.; In’nami, Y.; Maie, R.; Abe, M.
46th Language Testing Research Colloquium
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11.
Group oral testing with multiple raters in the Japanese high school context
KOIZUMI, Rie; Hanazawa, Noriyuki
Tsukuba Language Assessment Conference 2025
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12.
座談会「タスクの繰り返しを通したスピーキングの評価」
半沢, 蛍子; 千菊, 基司; 上野, 正和; 小泉, 利恵; 深澤, 真
第5回言語学習評価研究会
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13.
ChatGPTの音声対話機能の使用における学習者の個人差要因
越田陽乃; 藤井由佳; 茂串怜奈; 稲川瑠乃; 小泉, 利恵
第3回TEFL-IP (Teaching English as a Foreign Language Initiative Program) 合同シンポジウム
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14.
日本人高校生のモノローグにおける機能的適切さ(functional adequacy)とスピーキング力の関係―LOCSEを用いた予備的研究
小泉, 利恵; 上野正和; 今澤真紀
2024年度 春の研究報告会・意見交換会 招待有り
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15.
Graduate student showcase for Tsukuba University
KOIZUMI, Rie
50th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Japan Association for Language Teaching (JALT) JALT
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16.
Learning-oriented speaking assessment using AI technology
Rie, Koizumi; Yo, In'nami
50th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Japan Association for Language Teaching (JALT) JALT
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17.
Comparing ChatGPT and human rater scores in measuring content in CLIL presentations
KOIZUMI, Rie; SUEMORI, Saki; KUBO, Yusuke
2024 Technology for Second Language Learning Conference (TSLL 2024) Iowa State University
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18.
大学入試の英語自由記述問題採点における手法の検討
小泉, 利恵
大学入試学会第1回大会
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19.
日本人中学生のスコアレポートの理解と発話改善―学習支援に向けたAI採点型スピーキングテスト活用の場合―
長嶺洋平; 小泉, 利恵
第27回(2024年度)日本言語テスト学会全国研究大会発表
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20.
Assessment of functional adequacy of monologic speaking among Japanese senior high school students: Focusing on rater reliability
KOIZUMI, Rie; UENO, Masakazu; IMAZAWA, Maki; ABE, Mariko
27th Japan Language Testing Association Annual Conference (JLTA 2024)
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