ホーム > 高橋 伸/ Takahashi, Shin
高橋 伸
Takahashi, Shin
システム情報系 , 教授 Institute of Systems and Information Engineering , Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
41.
GUI操作における膝入力の応用可能性の調査
市川佑; 志築文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会 研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 2020-HCI-189: (2020)
-
42.
Hand Gesture Interaction with a Low-Resolution Infrared Image Sensor on an Inner Wrist
Yamato, Yuki; Suzuki, Yutaro; Sekimori, Kodai; Shizuki, BuntarouTakahashi, Shin
AVI '20: Proceedings of the International Conference on Advanced Visual Interfaces (2020) Semantic Scholar
-
43.
Voice-Based Bodyweight Training Support System Using Smartphone
Wang, Ruin; Takahashi, Shin; Shizuki, Buntarou; Kawaguchi, Ikkaku
Proceedings of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 370 (2020) Semantic Scholar
-
44.
Touch Position Detection on the Front of Face Using Passive High-Functional RFID Tag with Magnetic Sensor
Takayama, Yuta; Ichikawa, Yuu; Kitagawa, Takumi; Shengmei, Song (+1 著者) Takahashi, Shin
Proceedings of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 523 (2020) Semantic Scholar
-
45.
A Mouth Gesture Interface Featuring a Mutual-Capacitance Sensor Embedded in a Surgical Mask
Suzuki, Yutaro; Sekimori, Kodai; Yamato, Yuki; Yamasaki, Yusuke (+1 著者) Takahashi, Shin
Proceedings of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 12182: 154 (2020) Semantic Scholar
-
46.
3DモデリングのためのTDRに基づくブロック構造識別システムの検討
齋藤, 圭汰; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
情報処理学会研究報告 2020-HCI-187: (2020)
-
47.
物を叩いたり振ったりした際の音と手の動きを用いた物体識別及び内容量認識
小口雄斗; 志築文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会インタラクション2020予稿集 951 (2020)
-
48.
電気インピーダンス法を用いた導電布上のタッチセンシング
関森広大; 鈴木雄太郎; 志築文太郎; 高橋, 伸
研究報告ユビキタスコンピューティングシステム(UBI) 2020-UBI-65: 1 (2020)
-
49.
静電気力触覚ディスプレイを用いた複数指による触図の識別率調査
富田, 洋文; 嵯峨, 智; 高橋, 伸; 梶本, 裕之
The Proceedings of JSME annual Conference on Robotics and Mechatronics (Robomec) 2020: 1P1 (2020) Semantic Scholar
-
50.
A Proposal and Investigation of Displaying Method by Passive Touch with Electrostatic Tactile Display.
Hirobumi Tomita; Satoshi Saga; Shin Takahashi; Hiroyuki Kajimoto
Haptics: Science(EuroHaptics) 353 (2020) Semantic Scholar
-
51.
Ray-Casting Based Interaction Using an Extended Pull-Out Gesture for Interactive Tabletops
Fujita, Shun; Yanagihara, Naoki; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Proceedings of the 31st Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI 2019) 546 (2019)
-
52.
画面拡張時におけるミラーリング領域の表示方法に関する比較調査
漆山, 裕太; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会研究報告 2019-HCI-185: (2019)
-
53.
Bounded Swipe: Swipe Gesture Inside a Target
Hakka, Kyohei; Isomoto, Toshiya; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Proceedings of the 31st Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI 2019) 312 (2019)
-
54.
Vibrotactile Signal Generation with GAN
Agatsuma, Shotaro; Takahashi, Shin; Saga, Satoshi
The 26th International Display Workshops (IDW '19) 20 (2019) Semantic Scholar
-
55.
Text Entry Method for Immersive Virtual Environments Using Curved Keyboard
Yanagihara, Naoki; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Proceedings of the 25th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST '19) (2019)
-
56.
A Comparative Study of Planar Surface and Spherical Surface for 3D Pointing Using Direct Touch
Yanagihara, Naoki; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Proceedings of the 25th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST '19) (2019)
-
57.
AudioTouch: Minimally Invasive Sensing of Micro-Gestures via Active Bio-Acoustic Sensing
Kubo, Yuki; Koguchi, Yuto; Shizuki, Buntarou; Takahashi, ShinHilliges, Otmar
Proceedings of the 21st International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services (MobileHCI '19) 36 (2019) Semantic Scholar
-
58.
Preliminary Study of Screen Extension for Smartphone Using External Display
Urushiyama, Yuta; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Proceedings of the 7th Symposium on Spatial User Interaction (SUI 2019) (2019)
-
59.
A Viewpoint Control Method for 360° Media Using Helmet Touch Interface
Kitagawa, Takumi; Yamato, Yuki; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
Symposium on Spatial User Interaction (SUI ’19) (2019) Semantic Scholar
-
60.
外部ディスプレイを用いたスマートフォンの画面拡張手法の予備調査
漆山, 裕太; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
第27回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ論文集 (2019)
書籍等出版物情報はまだありません。
-
1.
ソフトウェアキーボードの動的レイアウト調整手法
李淼; 高橋, 伸
情報処理学会第84回全国大会 2022年3月3日
-
2.
A Hat-shaped Pressure-Sensitive Multi-Touch Interface for Virtual Reality
Sakata, Kazuki; Shizuki, Buntarou; Kawaguchi, Ikkaku; Takahashi, Shin
The 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST '21) 2021年12月8日
-
3.
音楽のラウドネス変化によるトレーニングにおける動作フィードバック
王, 瑞贇; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
第29回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 2021年12月8日 日本ソフトウェア科学会
-
4.
Gaze-Based Authentication Method Using Graphical Passwords Featuring Keypoints
Yamato, Yuki; Takahashi, Shin
Proceedings of the 33rd Australian Conference on Human-Computer Interaction (OzCHI '21) 2021年11月30日
-
5.
Supporting the Initiation of Remote Conversation by Presenting Gaze-Based Awareness Information
Tanokashira, Aoto; Kawaguchi, Ikkaku; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
The 27th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing 2021年8月31日
-
6.
Multi-party Video Conferencing System with Gaze Cues Representation for Turn-Taking
Iitsuka, Rikuto; Kawaguchi, Ikkaku; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
The 27th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing 2021年8月31日
-
7.
FGFlick: Augmenting Single-Finger Input Vocabulary for Smartphones with Simultaneous Finger and Gaze Flicks
Yamato, Yuki; Suzuki, Yutaro; Takahashi, Shin
18th IFIP TC 13 International Conference on Human-Computer Interaction – INTERACT 2021 2021年8月30日
-
8.
パームレストにおける押し込み動作に基づくカーソル操作手法の検討
高倉, 礼; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
ヒューマンコンピュータインタラクション研究会 2021年6月1日
-
9.
A User-based Mid-air Hand Gesture Set for Spreadsheets
Takayama, Yuta; Ichikawa, Yuu; Shizuki, buntarou; Kawaguchi, Ikkaku; Takahashi, Shin
5th Asian CHI Symposium 2021年5月7日
-
10.
VRインタラクションのための帽子型タッチデバイス
坂田, 和輝; 川口, 一画; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会第83回全国大会 2021年3月18日
-
11.
表計算ソフト向けのユーザ定義の空中ハンドジェスチャ
髙山, 雄太; 市川佑; 志築文太郎; 川口一画; 高橋, 伸
情報処理学会 ヒューマンコンピュータインタラクション研究会(HCI) 2021年1月28日
-
12.
モジュラー型パルス遅延回路に基づく3Dモデリングのためのインタラクティブブロック
齋藤, 圭汰; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
第28回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 2020年12月16日 日本ソフトウェア科学会
-
13.
視線情報を用いたアウェアネスの提示による遠隔対話の生起支援
田之頭, 吾音; 川口, 一画; 志築, 文太郎; 高橋, 伸
第28回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ 2020年12月16日 日本ソフトウェア科学会
-
14.
Hand Gesture Interaction with a Low-Resolution Infrared Image Sensor on an Inner Wrist
Yamato, Yuki; Suzuki, Yutaro; Sekimori, Kodai; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
International Conference on Advanced Visual Interfaces (AVI 2020) 2020年9月28日
-
15.
GUI操作における膝入力の応用可能性の調査
市川佑; 志築文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会 ヒューマンコンピュータインタラクション研究会 2020年9月7日
-
16.
A Mouth Gesture Interface Featuring a Mutual-Capacitance Sensor Embedded in a Surgical Mask
Suzuki, Yutaro; Sekimori, Kodai; Yamato, Yuki; Yamasaki, Yusuke; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 2020年7月19日
-
17.
Touch Position Detection on the Front of Face Using Passive High-Functional RFID Tag with Magnetic Sensor
Takayama, Yuta; Ichikawa, Yuu; Kitagawa, Takumi; Shengmei, Song; Shizuki, Buntarou; Takahashi, Shin
22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 2020年7月19日
-
18.
Voice-Based Bodyweight Training Support System Using Smartphone
Wang, Ruin; Takahashi, Shin; Shizuki, Buntarou; Kawaguchi, Ikkaku
22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '20) 2020年7月19日
-
19.
3DモデリングのためのTDRに基づくブロック構造識別システムの検討
齋藤, 圭汰; 志築, 文太郎; 川口, 一画; 高橋, 伸
情報処理学会第187回ヒューマンコンピュータインタラクション研究会 2020年3月16日 情報処理学会
-
20.
物を叩いたり振ったりした際の音と手の動きを用いた物体識別及び内容量認識
小口雄斗; 志築文太郎; 高橋, 伸
情報処理学会インタラクション2020 2020年3月9日
知財情報はまだありません。
3,756 total views
この研究者の他の情報源
キーワードが似ている研究者
- 落合 陽一 ヒューマンコンピュータインタラクション, Human Computer Interaction
- ARANHA CLAUS DE CASTRO Machine Learning, machine learning
- 德田 慶太 ALUMNI machine learning, machine learning
- 平木 剛史 Haptics, ヒューマンコンピュータインタラクション
- 蜂須 拓 Haptics, Haptics

ORCID