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氏家 清和
Kiyokazu, Ujiie
生命環境系 , 准教授 Faculty of Life and Environmental Sciences
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
- 1. COVID-19パンデミック下におけるオリーブオイル消費の変化とその要因 : スキャナーパネルデータを用いた潜在クラスモデルによる接近—Changes in Olive Oil Consumption and Their Determinants under the COVID-19 Pandemic : Latent Class Model Analysis with Scanner Panel Data 相馬 拓宜; 氏家 清和 Journal of Rural Economics 95: 249 - 254 (2024)
- 2. Designing Educational Board Games of Global Anthropogenic Issues Through Interdisciplinary Collaboration Suzuki Kengo; Urayama Syun-ichi; Hirai Yusuke; Yamaguchi Takuto (+1 著者) Akiyama Hajime Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education 423 - 434 (2024)
- 3. 主観的幸福度の規定要因ならびにCOVID-19による影響 : 階層ベイズモデルによる分析—The Determinants of Subjective Well-Being and the Impact of COVID-19 : Analysis Using a Hierarchical Bayesian Model 今野 蒼都; 氏家 清和 Journal of Rural Economics 95: 153 - 158 (2023)
- 4. The determinants of winery visitors for local wine and non-wine products in the Northern Appalachian states Shang Ho Yang; Kiyokazu Ujiie; Timothy Woods; Shuay Tsyr Ho Journal of Wine Economics 18: 341 - 358 (2023) Semantic Scholar
- 5. COVID-19パンデミック下において農家民宿経営者が抱える不安要素 大學 寛和; 氏家 清和; 納口 るり子 Japanese Journal of Farm Management 61: 85 - 90 (2023)
- 6. Flagship species and certification types affect consumer preferences for wildlife-friendly rice labels Kota Mameno; Takahiro Kubo; Kiyokazu Ujiie; Yasushi Shoji Ecological Economics 204: (2023) Semantic Scholar
- 7. 国産オリーブ事業体の生産及び販売に対する経営者意識 Kiyokazu Ujiie 農業経営研究 (2023)
- 8. Effect of agricultural extension on technology adoption by Palestinian farmers under Israeli occupation in the West Bank. Nakamura Tomoki; Kashiwagi Kenichi; Ujiie Kiyokazu PloS one 18: e0294023 (2023) Semantic Scholar
- 9. 国産オリーブ事業体の生産及び販売に対する経営者意識 : ベストワーストスケーリングによる接近—An Analysis of Manager Attitudes Concerning Olive Business in Japan by Using Best-Worst Scaling 相馬 拓宜; 氏家 清和; 柏木 健一 農業経営研究 60: 35 - 40 (2023)
- 10. パンデミック下における食料消費行動 氏家清和 Journal of Food System Research 29: 75 - 89 (2023) Semantic Scholar
- 11. 国産オリーブ事業体の生産及び販売に対する経営者意識 相馬拓宜; 氏家清和; 柏木健一 (2023)
- 12. Farmers’ preferences of the agricultural inputs for rice farming in Senegal River Basin, Mauritania: A best-worst scaling approach Kiyokazu Ujiie 沙漠研究 (2022)
- 13. Farmers’ preferences of the agricultural inputs for rice farming in Senegal River Basin, Mauritania: A best-worst scaling approach Kiyokazu Ujiie 沙漠研究 (2022)
- 14. ベスト・ワースト・スケーリングを用いたコンバインの革新技術に対する若手担い手稲作経営者の選好評価 高瀨 一綺; 松下 秀介; 氏家 清和 31 - 40 (2022)
- 15. Flash flood-induced vulnerability and need assessment of wetlands using remote sensing, GIS, and econometric models Md Monirul Islam; Kiyokazu Ujiie; Ryozo Noguchi; Tofael Ahamed Remote Sensing Applications: Society and Environment 25: (2022)
- 16. 国産オリーブ事業体の生産及び販売に対する意識-ベスト・ワースト・スケーリングによる接近- 相馬拓宜; 氏家清和; 柏木健一 60: (2022)
- 17. Farmers’ agricultural tractor preferences in Ethiopia: a choice experiment approach Wubamlak Ayichew Workneh; Kiyokazu Ujiie; Shusuke Matsushita Discover Sustainability 2: (2021) Semantic Scholar
- 18. 農業法人における従業員満足と役職志向―大規模養豚法人を対象として― 前田 佳良子; 納口 るり子; 澤田 守; 青山 浩子氏家 清和 Journal of Rural Economics 93: 232 - 237 (2021)
- 19. 大規模露地野菜作法人における従業員の独立志向と従業員満足度 前田 佳良子; 納口 るり子; 氏家 清和; 青山 浩子澤田 守 55 - 60 (2021)
- 20. The heterogeneity of consumer preferences for meat safety attributes in traditional markets Widya Satya Nugraha; Shang Ho Yang; Kiyokazu Ujiie Foods 10: 624 - 624 (2021) Semantic Scholar
- 1. 工場見学がファンをつくる 実施ノウハウと評価方法 中嶋 康博; 氏家 清和; 伊藤 暢宏; 赤澤 周平; 相馬 隆史; 山本 恵裕 (担当:共著) 日本経済新聞出版社 2016年12月23日 (ISBN: 4532321255)
- 2. 現代の食生活と消費行動 茂野, 隆一; 武見, ゆかり; 斎藤, 修 農林統計出版 2016年6月 (ISBN: 9784897323466)
- 3. Social-ecological restoration in paddy-dominated landscapes 西川, 潮; 宮下, 直 (担当:共著, 範囲:Consumer Preferences and Willingness to Pay for Eco-labeled Rice: A Choice Experiment Approach to Evaluation of Toki-Friendly Rice Consumption) Springer Verlag 2014年11月 (ISBN: 9784431553298)
- 4. 食品流通 茂野, 隆一; 木立, 真直; 小林, 弘明(農業経済学); 廣政, 幸生; 川越, 義則; 氏家, 清和 実教出版 2014年 (ISBN: 9784407332179)
- 5. 東日本大震災とフードシステム―復旧から復興に向けて 日本フードシステム学会 (担当:共著, 範囲:農畜産物の放射性物質汚染に対する消費者評価の変化) 農林統計出版 2012年10月1日 (ISBN: 4897322634)
- 6. 文化財の価値を評価する 景観・観光・まちづくり (文化とまちづくり叢書) 垣内恵美子; 岩本博幸; 氏家清和; 奥山忠裕; 児玉剛史; 垣内恵美子 (担当:共著) 水曜社 2011年10月15日 (ISBN: 4880652695)
- 7. 現代のむら―むら論と日本社会の展望 坪井 伸広; 小田切 徳美; 大内 雅利 (担当:共著, 範囲:有機農業とむら) 農山漁村文化協会 2009年11月1日 (ISBN: 4540071351)
- 8. 消費行動とフードシステムの新展開 永木 正和; 茂野 隆一 (担当:共著, 範囲:認証制度と有機農産物生産 ―茨城県(有)くらぶコアを事例として―) 農林統計協会 2007年2月1日 (ISBN: 4541034034)
- 9. 農業経営の新展開とネットワーク (日本農業経営年報) 金沢, 夏樹; 納口, るり子; 佐藤, 和憲 (担当:共著, 範囲:農場併設の野菜共販「ギルドグループ」の組織) 農林統計協会 2005年7月1日 (ISBN: 4541032767)
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