ホーム > 石塚 祐香/ Ishizuka, Yuka
石塚 祐香
Ishizuka, Yuka
人間系 , 助教 Institute of Human Sciences , Assistant Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
知的発達症のある自閉スペクトラム症児に対する継次的刺激ペアリング手続きを用いたひらがな単語読みの獲得・般化・維持の検討—保護者とのタブレット端末を用いた連携指導—
石塚, 祐香; 藤本, 夏美; 野呂文行
障害科学研究 49: 147 (2025)
-
2.
Parent-Therapist Collaborative Intervention Model using Contingent Imitation in a Minimally Verbal School-Aged Child with Autism Spectrum Disorder
Yuka Ishizuka; Natsumi Fujimoto; Satoshi Uruno; Yasuhiko AokiFumiyuki Noro
Child & Family Behavior Therapy 1 (2024) Semantic Scholar
-
3.
Influence of the COVID-19 pandemic on children with autism spectrum disorder and their mothers in Japan
Asaoka, H; Okamura, S; Baba, C; Fujimoto, N (+1 著者) Takahashi, T
Autism & Developmental Language Impairments (2023)
-
4.
特集 手術をしない音声・構音・言語の治療 言語障害の治療 病態に応じた対応-言語発達障害
石塚, 祐香
JOHNS 39: 529 (2023)
-
5.
言語発達障害
石塚祐香
39: (2023)
-
6.
Exploring factors of successful transition to elementary school among children with autism spectrum disorder in Japan: a focus group study
Natsumi Ishikawa; Yuka Ishizuka; Yukiko Kano; Junko IidaJun-ichi Yamamoto
INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES (2022) Semantic Scholar
-
7.
Exploring factors of successful transition to elementary school among children with autism spectrum disorder in Japan: a focus group study.
Ishikawa, N; Ishizuka, Y; Kano, Y; Iida, JYamamoto, J
1 - 10 (2022)
-
8.
自閉スペクトラム症児を対象としたオノマトペを用いたかかわりの検討
宇留野哲; 青木康彦; 石塚祐香; 藤本夏美野呂文行
特殊教育学研究 59: 257 (2022)
-
9.
自閉スペクトラム症児の音声言語に対する随伴模倣を用いた介入の効果 -遊び場面における発声・発話機会設定の有無に関する検討-
石塚, 祐香; 山本淳一
行動分析学研究 36: (2021)
-
10.
発達障害のある児童の漢字の読みに対する刺激ペアリング手続きを用いた遠隔地学習支援の効果
野田, 航; 石塚, 祐香; 石川, 菜津美; 宮崎, 優山本, 淳一
認知行動療法学研究 47: 1 (2021)
-
11.
言語発達障害のマネージメント
石塚,祐香
Journal of Otolaryngology, Head and Neck Surgery 37: 619 (2021)
-
12.
幼児期の自閉スペクトラム症児の行動問題に対するビデオフィードバック・パッケージの効果
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一
Japanese journal of learning disabilities 30: 138 (2021)
-
13.
The effect of contingent imitation intervention on children with autism spectrum disorder and co-occurring intellectual disabilities.
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
Research in Autism Spectrum Disorders 85: 1 (2021) Semantic Scholar
-
14.
自閉症・情緒障害特別支援学級の自立活動におけ るビデオモデリングを用いたソーシャルスキル指導の効果と社会的妥当性の検討
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一; 野呂文行
障害科学研究 45: 255 (2021)
-
15.
就学前の自閉スペクトラム症児における対人・ 集団行動ルールの獲得支援―保護者によるビデオ教材を用いた就学移行支援の効果-
石塚, 祐香; 石川菜津美; 山本淳一; 野呂, 文行
障害科学研究 45: 211 (2021)
-
16.
The effects of adult contingent responsiveness on increasing conversational responses through picture book reading setting in children with autism spectrum disorder.
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
Global Conferences Series: Social Sciences, Education and Humanities (GCSSSEH) 4: 206 (2020)
-
17.
自閉スペクトラム症児のための発達支援ロボティクス
田中, 亮佑; 山本, 淳一; 石塚, 祐香; 久保田, 直行
Proceedings of the Fuzzy System Symposium 35: 246 (2019)
-
18.
就学前の自閉スペクトラム症児に対する継次的刺激ペアリング手続きを用いた語読みの獲得
石塚, 祐香; 山本, 淳一
Japanese Journal of Behavior Analysis 34: 2 (2019)
-
19.
応用行動分析学に基づく包括的な早期発達支援プログラム: 自閉スペクトラム症児への発達促進効果
石塚,祐香
子どもの心とからだ : 日本小児心身医学会雑誌 : journal of Japanese Society of Psychosomatic Pediatrics 27: (2019)
-
20.
発達障害のある児童の母親に対するWebペアレントトレーニング
石川 菜津美; 石塚 祐香; 山本 淳一
日本認知・行動療法学会大会プログラム・抄録集 44: 178 (2018)
-
1.
第3巻 知的障害教育
石塚, 祐香
2025年11月
-
2.
認知行動療法ケースブック-主要疾患・実践領域の援助技法を学ぶ-
石塚, 祐香
金剛出版 2025年9月 (ISBN: 9784772421270)
-
3.
発達が気になる子どもへの日常生活発達行動支援法(NDBIs)ー「楽しい!やりたい!できた!」を引き出す応用行動分析学
石塚, 祐香
学苑社 2025年6月
-
4.
「合う」のメカニズムを科学するー影響しあう「あなた」と「わたし」の心理学ー
阪口幸駿; 富田健太編著; 分担執筆石塚祐香
(担当:分担執筆, 範囲:第3章 まねし合うことから始まるコミュニケーション, 第5章 教え合いで発展する コミュニケーション)
ミネルヴァ書房 2024年1月 (ISBN: 9784623095803)
-
5.
新・教職課程演習第6巻
石塚, 祐香
2022年1月
-
6.
新・教職課程演習 第6巻
米田宏樹; 川合紀宗編著
(担当:分担執筆, 範囲:113-115)
協同出版 2022年1月
-
41.
Comprehensive imitation skills assessment in children with autism spectrum disorders
Ishizuka, Yuka; Nozomi, Naoi; Soichiro, Matsuda; Takuya, Enomoto; Yasuyo, Minagawa; Junichi, Yamamoto
The 8th International Conference of Association for Behavior Analysis 2015年9月28日
-
42.
The effect of contingent imitation on verbal communication in children with autism,
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
International symposium, Intervention for Social and Communication Skills in Children with Autism Spectrum Disorder, 2015年9月
-
43.
自閉症児の会話場面の発話に対する逆模倣・拡張逆模倣の効果
石塚, 祐香; 山本淳一
日本行動分析学会第33回年次大会 2015年8月
-
44.
Contingent adult vocal imitation promotes reciprocal vocal imitation for children with autism
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
41st Annual Convention of Association for Behavior Analysis 2015年5月
-
45.
発達障害児に対する集団場面の社会的スキルを中心とした「就学スタートプログラム」の予備的検討:タブレット端末を用いた自己モニタリング訓練の効果
石塚, 祐香; 石川菜津美; 門屋ちひろ; 菅佐原洋; 大森貴秀; 山本淳一
日本特殊教育学会第52回大会 2014年9月
-
46.
発達障害児に対する「就学スタートプログラム」の開発:タブレット端末を用いた自己モデリング訓練の効果
石川菜津美; 石塚, 祐香; 門屋ちひろ; 菅佐原洋; 大森貴秀; 山本淳一
日本行動分析学会第32回年次大会 2014年6月
-
47.
自閉症児に対する逆模倣を用いた訓練研究:課題場面と自由場面における分析
石塚, 祐香; 山本淳一
日本行動分析学会第32回年次大会 2014年6月
-
48.
Adult contingent and extended vocal imitation increased social interaction during a conversation between adult and children with ASD
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
40th Annual Convention of Association for Behavior Analysis 2014年5月
-
49.
無発語自閉症児の音声表出における相互模倣訓練の効果
石塚, 祐香; 近藤鮎子; 山本淳一
日本特殊教育学会第51回年次大会 2013年8月
-
50.
自閉症児の発話長における文章模倣訓練の効果
石塚, 祐香; 近藤鮎子; 山本淳一
日本行動分析学会第31回年次大会 2013年7月
-
51.
The sentence-imitation training is effective for increasing MLU level in children with autism spectrum disorder
Ishizuka, Yuka; Kondo, Ayuko; Yamamoto, Junichi
39th Annual Convention of Association for Behavior Analysis 2013年5月
-
52.
The effect of contingent imitation on the development of language
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
International Symposium on Social Development, 2012年12月
-
53.
自閉症児の音声模倣促進に及ぼす逆模倣の効果
石塚, 祐香; 近藤鮎子; 山本淳一
日本行動分析学会第30回年次大会 2012年9月
-
54.
Adult contingent vocal imitation increases vocal imitation of children with autism spectrum disorders
Ishizuka, Yuka; Yamamoto, Junichi
38th Annual Convention of Association for Behavior Analysis 2012年5月
-
55.
児童のためのペアレントトレーニングの実践
石塚,祐香
発達障がいのある子どもたちのための応用行動分析によるペアレント・トレーニング
-
56.
なぜ、いま「橋渡し研究」なのか:行動分析学の現状
丹治, 敬之; 武藤崇; 井垣竹晴; 村井佳比子; 石塚祐香
日本行動分析学会第42回大会学会企画シンポジウム 招待有り
-
57.
実践現場からできる「気になる子」たちへの0次予防 -主観的評価と客観的評価のすり合わせ-
石塚, 祐香; 大森, 幹真; 江渕, 景子; 林, 欣誼; 髙橋, 裕子
日本発達心理学会 第36回大会
-
58.
気になる子とその保護者支援―就学前施設から子どもの将来を見据えた支援とは―一人ひとりの子どもの”楽しい・もっとやりたい・できた!”を引き出す発達支援
石塚, 祐香; 高平, 小百合; 髙橋, 伊豆美; 角和, 麻衣子; 成宮, 慶有
日本発達心理学会 第36回大会
-
59.
ASD児の保護者による刺激ペアリング手続きを用いた漢字の読み指導
武藤豊; 石塚, 祐香; 野呂文行
障害科学学会 2024年度(第20回)大会
-
60.
NDBIから学ぶ!〜遊びを通じた発達支援の最先端〜
石塚, 祐香
NPO法人ADDS スキルアップ研修
知財情報はまだありません。
1,627 total views

ORCID