ホーム > 名畑目 真吾/ Nahatame, Shingo
名畑目 真吾
Nahatame, Shingo
人間系 , 助教 Institute of Human Sciences , Assistant Professor
-
英文読解中の眼球運動を記録した大規模データセットを公開
2024-06-13
名畑目 真吾
-
視線の動きで読みやすさ予測 学習者に合った読解教材開発へ
2021-11-05
名畑目 真吾
-
英文の読みやすさの指標から読解に要する労力を予測~読解中の視線計測を活用して~
2021-11-02
名畑目 真吾
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
21.
Sentence semantic relations and second language text memory: An approximate replication study
Shingo Nahatame
Language Education and Technology (2019)
-
22.
言語的特徴に基づく小学生向けストーリー教材の分類: 英文解析プログラムを用いた多面的な分析—Clustering English Story Materials for Japanese Elementary School Students Based on Their Linguistic Features:A Multidimensional Approach Using a Text Mining Tool
名畑目 真吾; 木村 雪乃
小学校英語教育学会誌 19: 70 (2019)
-
23.
言語的特徴に基づく小学生向けストーリー教材の分類: 英文解析プログラムを用いた多面的な分析
名畑目, 真吾; 木村雪乃
JES Journal 19: 70 (2019)
-
24.
How EFL Readers Understand the Protagonist, Causal, and Intentional Links of Narratives: An Eye-Tracking Study.
Ushiro, Yuji; Ogiso, T; Hosoda, M; Nahatame, S (+3 著者) Sekine, T
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 30: 161 (2019) Semantic Scholar
-
25.
Comprehension and Processing of Paired Sentences in Second Language Reading: A Comparison of Causal and Semantic Relatedness
Shingo Nahatame
Modern Language Journal 102: 392 (2018) Semantic Scholar
-
26.
Understanding Protagonist, Causal, and Intentional Links During EFL Narrative Reading
USHIRO Yuji; HOSODA Masaya; NAHATAME Shingo; MORI Yoshinobu (+5 著者) MANDOKORO Rika
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 29: 81 (2018) Semantic Scholar
-
27.
Understanding protagonist, causal, and intentional links during EFL narrative reading.
卯城祐司; 細田, 雅也; 名畑目, 真吾; 森, 好紳 (+5 著者) 政所, 里佳
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 29: 81 (2018)
-
28.
小学生向けストーリー教材の文脈の分析 : 文間の意味的な関連度に基づいて
名畑目, 真吾
JES Journal 84 (2018)
-
29.
Standards of Coherence in Second Language Reading: Sentence Connectivity and Reading Proficiency
Shingo Nahatame
Reading in a Foreign Language 29: 86 (2017)
-
30.
小学生向け英語教材の分析における潜在意味解析の利用可能性-Hi, friends! の物語文を題材とした事例-
名畑目,真吾
共栄大学研究論集 (2017)
-
31.
Maintaining the coherence of situation models in EFL reading: Evidence from eye movements.
Ushiro, Yuji; Nahatame, Shingo; Hasegawa, Yusuke; Kimura, Yukino (+3 著者) Mori, Yoshinobu
JACET JOURNAL 37 (2016)
-
32.
Revision of predictive inferences and Japanese EFL learners’ text comprehension processes: A study of eye movements during reading
名畑目真吾
ARELE : annual review of English language education in Japan 45 (2015)
-
33.
Building causally coherent mental representations and learning from expository texts among Japanese EFL readers.
USHIRO,, Y; Hamada,, A; Kimura,, Y; Nahatame, , S (+2 著者) Watanabe,, Y
JACET JOURNAL 131 (2015)
-
34.
Strategic processing and predictive inference generation in L2 reading
Shingo Nahatame
Reading in a Foreign Language 54 (2014)
-
35.
Narrative character's goal and EFL readers' text comprehension: Focusing on goal explicitness
卯城祐司; 名畑目真吾; 長谷川佑介; 木村雪乃 (+1 著者) 田中菜採
ARELE: annual review of English language education in Japan 25: 1 (2014) Semantic Scholar
-
36.
EFL読解における誤った予期的推論の抑制と修正 : 有意味性判断課題と文再認課題を用いた検討
名畑目, 真吾
ARELE : annual review of English language education in Japan 25: 159 (2014)
-
37.
小学校教員を志望する大学生の英語活動に関する意識調査
名畑目 真吾
JES Journal 14: 131 (2014)
-
38.
小学校教員を志望する大学生の英語活動に関する意識調査
名畑目, 真吾
JES Journal 14: 131 (2014)
-
39.
Measures of macroproposition construction in EFL reading: Summary writing task vs. the meaning identification technique.
Ushiro, Y; TAKAKI, Shuichi; KOBAYASHI, Mayuko; HASEGAWA, Yusuke (+2 著者) KIMURA, Yukino
JLTA Journal 16: 185 (2013) Semantic Scholar
-
40.
Incremental learning of homonyms in multiple contexts among Japanese EFL readers.
Ushiro, Y; Hasegawa,, Y; Nahatame, , S; Hamada,, A (+2 著者) Kato,, D
JACET JOURNAL 57: 1 (2013)
-
1.
教育法規実務辞典
名畑目, 真吾
第一法規 2025年9月
-
2.
現代の学力観と評価
名畑目, 真吾
2024年12月
-
3.
データサイエンスはじめの一歩
名畑目, 真吾
2024年8月 (ISBN: 9784065366721)
-
4.
最新教育キーワード 165のキーワードで押さえる教育
名畑目, 真吾
時事通信出版社 2024年3月 (ISBN: 4788719010)
-
5.
大修館『英語教育』2024年3月号
名畑目, 真吾; 木村雪乃
大修館書店 2024年2月
-
6.
大修館『英語教育』2023年5月号
名畑目, 真吾
大修館書店 2023年4月
-
7.
初等外国語教育
名畑目, 真吾; 松宮, 奈賀子
(担当:編者(編著者), 範囲:新・教職課程演習 初等外国語教育)
2021年3月 (ISBN: 9784319003532)
-
8.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第7章 英語の文字とその取り扱い)
2018年3月
-
9.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第9章 クラスルームイングリッシュの活用)
2018年3月
-
10.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第9章 クラスルームイングリッシュの活用)
2018年3月
-
11.
英語好きな子に育つたのしいお話365: 遊んでみよう、聞いてみよう、話してみよう 体験型読み聞かせブック
名畑目真吾
(担当:分担執筆, 範囲:「頭の体操、英語のクイズに挑戦しよう!」ほか3編)
誠文堂新光社 2016年1月
-
12.
Reading Cycle: 循環型で学ぶ英語リーディング演習
名畑目真吾
金星堂 2015年1月
-
13.
英語リーディングテスト の考え方と作り方
名畑目真吾
(担当:分担執筆, 範囲:質問や選択肢のない問題:空所補充問題が測定するもの (pp. 53-58))
研究社 2012年1月
-
1.
Eye-movement behavior of Japanese L2 readers of English: Relationship to text difficulty and reading skill
Nahatame, S; Kimura, Y; Ogiso, T; Ushiro, Y
2023 Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2023年3月18日 American Association for Applied Linguistics (AAAL)
-
2.
読解教⽰と学習者の熟達度が物語⽂の空間・登場⼈物の⼀貫した理解に与え る影響 ―思考発話プロトコルの分析から―
小木曽, 智子; 小室, 竜也; 名畑目真吾; 水書, 亮; 工藤, 大奈; 丹藤, 慧也; 三上, 洋介; 小野, 由香子; 卯城, 祐司
第47回全国英語教育学会北海道研究大会 2022年8月6日 全国英語教育学会
-
3.
Quantifying Eye Movement and Text Linguistic Dada for Second Language Research
Nahatame, Shingo
Ohio State University Quantitative Methodology Center 2022 Conference 2022年6月1日 Ohio State University Quantitative Methodology Center 招待有り
-
4.
Using Data for Language Leaning, Teaching, and Assessment
Nahatame, Shingo
APEC-Tsukuba International Conference XVI 2022年2月10日 招待有り
-
5.
英文読解における処理負荷と文章の言語的特徴の関係―眼球運動測定を用いた検討―
名畑目, 真吾
第46回全国英語教育学会長野研究大会 2021年8月7日
-
6.
読解教示が物語文の時間・空間・登場人物に関する 情報のつながりの理解に与える影響―矛盾検知と思考発話プロトコルの分析から―
卯城, 祐司; 小室, 竜也; 小木曽, 智子; 名畑目, 真吾; 江田, 博之; 工藤, 大奈; 丹藤, 慧也; 三上, 洋介; 水書, 亮
第46回全国英語教育学会長野研究大会 2021年8月7日 全国英語教育学会
-
7.
Text Readability and Processing Effort During L2 Reading: A Computational and Eye-Tracking Investigation
Nahatame, Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2021年3月
-
8.
Causal and Semantic Relations in Second Language Discourse Processing: An Eye-Tracking Study
Nahatame, Shingo
The 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月24日
-
9.
Monitoring Global Coherence of Protagonist, Causal, and Intentional Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study on Eye Tracking.
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Hosoda, Masaya; Hijikata, Yuko; Sasaki, Yamato; Komuro, Ryuya; Kamimura, Kozo
The 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月24日 the Society for Text & Discourse
-
10.
Monitoring Global Coherence of Protagonist, Causal, and Intentional Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study on Eye Tracking.
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Hosoda, Masaya; Hijikata, Yuko; Sasaki, Yamato; Komuro, Ryuya; Kamimura, Kozo
the 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月21日 the Society for Text & Discourse
-
11.
Text readability and comprehension processes during L2 reading: A computational and eye-tracking investigation
Nahatame, Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics (Canceled) 2020年3月28日
-
12.
物語文における時間・空間・登場人物に関するつながりの理解 ―視線計測データの分析から―
卯城, 祐司; 小木曽, 智子; 神村, 幸蔵; 佐々木, 大和; 名畑目, 真吾; 細田, 雅也; 青木, 重憲; 岡田, 龍平; 小室, 竜也; Voslar, Matej
第45回全国英語教育学会弘前研究大会 2019年8月18日 全国英語教育学会
-
13.
物語文における時間・空間・登場人物に関するつながりの理解 ―視線計測データの分析から―
名畑目, 真吾; 卯城
全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019年8月17日
-
14.
英文読解中の文から文への読み戻り ―視線計測を用いた検証
名畑目,真吾
全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019年8月17日
-
15.
年少英語学習者向け読み物教材の難易度推定 ―英文解析プログラムによる言語的特徴の分析に基づいて―
名畑目, 真吾
第19回小学校英語教育学会北海道大会 2019年7月19日
-
16.
Coherence Monitoring of Protagonist, Temporal, and Spatial Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study Employing Eye Tracking
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Kamimura, Kozo; Sasaki, Yamato; Mori, Yoshinobu
The 29th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日 Society for Text & Discourse
-
17.
Coherence Monitoring of Protagonist, Temporal, and Spatial Dimensions in Second Language Reading: �A Preliminary Study Employing Eye Tracking
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Kamimura, Kozo; Sasaki, Yamato; Mori, Yoshinobu
The 29th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日 Society for Text & Discourse
-
18.
Predicting the Text Difficulty of Graded Readers for Young Language Learners: A Computational Analysis of Linguistic Features
名畑目, 真吾
2019 Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日
-
19.
Comprehension processes in L2 reading: The role of causal and semantic text relations.
Nahatame,Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2019年3月11日
-
20.
Causal and semantic relatedness effects on L2 text processing and memory: Evidence from self-paced reading and recall
Shingo; NAHATAME
the Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2017年3月1日
知財情報はまだありません。
916 total views
この研究者の他の情報源
キーワードが似ている研究者
- 土方 裕子 English language teaching, リーディング
- 古久保 - 徳永 克男 ALUMNI 記憶
- 岩田 裕子 ALUMNI 大学生
- 平井 明代 リーディング
- 清水 知子 ALUMNI 記憶