ホーム > 土方 裕子/ Hijikata, Yuko
土方 裕子
Hijikata, Yuko
人文社会系 , 准教授 Faculty of Humanities and Social Sciences
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
日本人英語学習者の読み方とチャンキング単位の関係:速読と精読における効果的なチャンクの比較
土方裕子
STEP Bulletin 16: 73 (2025)
-
2.
Exploring the effects of COVID-19 restrictions on wellbeing across different styles of lockdown.
Ingram, J; Hand, C. J; Hijikata, Y; Maciejewski, G
Health Psychology Open. 1 (2022)
-
3.
A longitudinal study of phonological ability of junior high school students in an English-language immersion program in Japan
Shimizu, M; Hijikata, Y
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 33: 97 (2022)
-
4.
Working memory capacity and L2 reading: A meta-analysis
Yo In’nami; Yuko Hijikata; Rie Koizumi
Studies in Second Language Acquisition 44: 381 (2021) Semantic Scholar
-
5.
Speaking assessments in English for occupational purposes: A systematic research synthesis
Jiyu Min; Yuko Hijikata
Professional and Academic English 28: 7 (2021)
-
6.
Systematic research synthesis on rating in ESP speaking assessments
Yuko Hijikata; Jiyu Min
Journal of Teaching English for Specific and Academic English 9: 465 (2021)
-
7.
The time course of the effects of implicit causality bias on anaphora resolution by Japanese learners of English
Yuko Hijikata
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 32: 1 (2021)
-
8.
Holistic and Analytic Assessments of the TOEFL iBT® Integrated Writing Task
Masumi ONO; Hiroyuki YAMANISHI; Yuko HIJIKATA
JLTA Journal 22: 65 (2019) Semantic Scholar
-
9.
Developing a scoring rubric for L2 summary writing: A hybrid approach combining analytic and holistic assessment
Hiroyuki Yamanishi; Masumi Ono; Yuko Hijikata
Language Testing in Asia 9: (2019)
-
10.
The relationship between the amount of reading and reading attitudes in a foreign language
Hijikata, Y
Annual Reports of the Humanities, Utsunomiya Campus, Teikyo University 24: 63 (2018)
-
11.
As different as night and day: The ways Japanese adult working learners in an EOP program learn differently from university students
Hijikata-Someya, Y; Eckhart, B
Professional and Academic English 45: 31 (2015)
-
12.
Evaluation by native and non-native English teacher-raters of Japanese students’ summaries
Hijikata-Someya, Y; Ono, M; Yamanishi, H
English Language Teaching 8: 1 (2015) Semantic Scholar
-
13.
イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究:非単語復唱能力の観点から
山口陽弘; 清水真紀; 土方裕子; 今井信一
群馬大学教育実践研究 30: 199 (2013)
-
14.
Japanese EFL students’ reading processes for academic papers in English
Hijikata, Y; Nakatani, Y; Shimizu, M
Journal of Education and Learning 2: 70 (2013)
-
15.
The processing of good-fit semantic anomalies: An ERP investigation
Jason Bohan; Hartmut Leuthold; Yuko Hijikata; Anthony J. Sanford
Neuropsychologia 50: 3174 (2012) Semantic Scholar
-
16.
アカデミックコーパスにおけるCoherence構築のストラテジー:ScienceのDiscussionにおけるInformation Orderの検証
中谷安男; 土方裕子; 清水眞
English corpus studies 18: 1 (2011)
-
17.
日本人学生は英語アカデミック論文をどのように読むのか:発話プロトコルに基づく研究
土方裕子; 中谷安男
東京理科大学紀要(教養篇) 43: 293 (2010)
-
18.
Development of graded readers for business English: A preliminary study
Hijikata, Y
Studies in Liberal Arts and Sciences, Tokyo University of Science 42: 75 (2009)
-
19.
Effects of question types on item difficulty in two reading test formats: Open-ended and multiple-choice
Ushiro, Y; Nakagawa, C; Morimoto, Y; Hijikata, Y (+1 著者) Kai, A
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 19: 201 (2008) Semantic Scholar
-
20.
What makes distractors plausible in multiple-choice reading tests?
Ushiro, Y; Morimoto, Y; Hijikata, Y; Nakagawa, C (+13 著者) Gomi, N
JLTA (The Japan Language Testing Association) Journal 10: 56 (2007) Semantic Scholar
-
1.
初等外国語教育
中川知佳子; 土方裕子
(担当:共著, 範囲:第5章 諸外国における初等外国語教育)
ミネルヴァ書房 2018年 (ISBN: 9784623081547)
-
2.
The chunking process of Japanese EFL readers focusing on verb bias, L2 reading proficiency, and working memory
Hijikata, Y
Lambert Academic Publishing GmbH & Co. KG. 2012年
-
3.
言語心理学入門―言語力を育てる
土方裕子
(担当:共著, 範囲:言語力を育てる―英語教育での試み)
培風館 2012年 (ISBN: 9784563052317)
-
4.
英語リーディング指導ハンドブック
土方裕子
(担当:共著, 範囲:「チャンク(フレーズ)読み」「サイト・トランスレーション」「テキスト表象の構築」)
大修館書店 (ISBN: 9784469245554)
-
1.
Semantic anomaly detection and confidence about the accuracy of judgment in second-language reading: A self-paced reading study
Yuko Hijikata
AMLAP2024 (Architectures and Mechanisms for Language Processing) 2024年9月6日
-
2.
Pragmatic strategy combinations among native and nonnative English speakers in apologies and refusals
Yuko Hijikata; Rachael Roberts
全国英語教育学会第49回福岡研究⼤会 2024年8月24日
-
3.
Influence of Question Types on Multiple-Document Reading Processes in a Second Language: An Eye-Tracking Study
Hijikata Y.; Komuro R.; Hanawa C.; Na Ta; Mizugaki R.; Tando, K.; Ogiso,T.; Ushiro,Y.
AMLAP2023 (Architectures and Mechanisms for Language Processing) 2023年9月2日
-
4.
日本人英語学習者による複数文章読解問題の解答プロセス ー発話プロトコルに基づく検証ー
土方裕子; 星野由子; 清水遥; 小木曽智子; 小室竜也; 卯城 祐司
全国英語教育学会第48回⾹川研究⼤会 2023年8月20日
-
5.
デジタル・リーディングのプロセスを捉えるデータ収集方法
土方裕子
外国語教育メディア学会(LET)第62回全国研究大会 2023年8月7日 招待有り
-
6.
Scalar implicature and acceptance rating by first- and second-language speakers
Hijikata, Y; Ingram, J
The 32nd Annual Meeting of the Society for Text and Discourse 2022年7月22日
-
7.
Intercultural pragmatics and requesting strategies at workplaces
Hijikata, Y; Roberts, R. D
TESOL 2022 International Convention & English Language Expo 2022年3月25日
-
8.
英語イマ―ジョン教育を受ける日本人中学生の音韻処理能力の発達ー非単語復唱課題に基づく縦断的研究ー
清水真紀; 土方裕子
全国英語教育学会第46回長野研究大会 2021年8月7日
-
9.
The use of implicit causality information in L2 reference processing
Hijikata, Y
Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP) 2019, Symposium: Bilingualism and Cognition 2019年9月5日
-
10.
日本人大学生の英文読解における照応理解プロセス:動詞特性と態による影響
土方裕子
全国英語教育学会 2019年8月17日
-
11.
日本人英語学習者の照応理解における 潜在的因果性の影響
土方裕子
全国英語教育学会 第44回京都研究大会 2018年8月25日
-
12.
Systematic research synthesis on ESP speaking assessments
Hijikata-Someya, Y; Min, J
The 2018 American Association for Applied Linguistics Conference 2018年3月25日
-
13.
L2 working memory capacity and L2 reading comprehension: A meta-analysis
In’nami, Y; Hijikata-Someya, Y; Koizumi, R
J-SLARF (Japan Second Language Acquisition Research Forum) 2017年9月16日 招待有り
-
14.
Online interpretation of “might” in Japanese
Hijikata-Someya, Y; Ingram, J
The 24th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse in Chicago, Illinois 2014年8月
-
15.
Developing an analytic rating scale for L2 summary writing in the Japanese university context
Ono, M; Yamanishi, H; Hijikata, Y
The 2013 Second Language Writing Symposium in Jinan, China 2013年10月
-
16.
Implications for academic writing and reading in EFL contexts: Using corpus-based approaches
Nakatani, Y; Shimizu, M; Hijikata, Y
The JACET 52nd international convention in Kyoto, Japan 2013年9月
-
17.
非単語復唱課題の成績に与える音素,音節,モーラの影響:英語イマージョン教育を受ける日本人中学生を対象に
清水真紀; 土方裕子; 山口陽弘
日本教育心理学会 第55回総会 2013年8月
-
18.
英語イマージョン教育を受ける日本人中学生の動機づけ研究
清水真紀; 土方裕子; 山口陽弘
第39回全国英語教育学会 北海道研究大会 2013年8月
-
19.
日本人大学生が産出する英文要約を対象とする分析的尺度の開発:「専門家の判断」による精緻化
山西博之; 土方裕子; 大野真澄
第39回全国英語教育学会 北海道研究大会 2013年8月
-
20.
Processing of might by Japanese learners of English
Ingram, J; Hijikata, Y
The 11th International Symposium of Psycholinguistics in Tenerife, Spain 2013年3月
知財情報はまだありません。
1,071 total views