ホーム > 土方 裕子/ Hijikata, Yuko
土方 裕子
Hijikata, Yuko
人文社会系 , 准教授 Faculty of Humanities and Social Sciences
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
- 1. Exploring the effects of COVID-19 restrictions on wellbeing across different styles of lockdown. Ingram, J; Hand, C. J; Hijikata, Y; Maciejewski, G Health Psychology Open. 1 - 18 (2022)
- 2. A longitudinal study of phonological ability of junior high school students in an English-language immersion program in Japan Shimizu, M; Hijikata, Y ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 33: 97 - 112 (2022)
- 3. Working memory capacity and L2 reading: A meta-analysis Yo In’nami; Yuko Hijikata; Rie Koizumi Studies in Second Language Acquisition 44: 381 - 406 (2021) Semantic Scholar
- 4. Speaking assessments in English for occupational purposes: A systematic research synthesis Jiyu Min; Yuko Hijikata Professional and Academic English 28: 7 - 18 (2021)
- 5. Systematic research synthesis on rating in ESP speaking assessments Yuko Hijikata; Jiyu Min Journal of Teaching English for Specific and Academic English 9: 465 - 473 (2021)
- 6. The time course of the effects of implicit causality bias on anaphora resolution by Japanese learners of English Yuko Hijikata ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 32: 1 - 16 (2021)
- 7. Holistic and Analytic Assessments of the TOEFL iBT® Integrated Writing Task Masumi ONO; Hiroyuki YAMANISHI; Yuko HIJIKATA JLTA Journal 22: 65 - 88 (2019) Semantic Scholar
- 8. Developing a scoring rubric for L2 summary writing: A hybrid approach combining analytic and holistic assessment Hiroyuki Yamanishi; Masumi Ono; Yuko Hijikata Language Testing in Asia 9: (2019)
- 9. The relationship between the amount of reading and reading attitudes in a foreign language Hijikata, Y Annual Reports of the Humanities, Utsunomiya Campus, Teikyo University 24: 63 - 74 (2018)
- 10. As different as night and day: The ways Japanese adult working learners in an EOP program learn differently from university students Hijikata-Someya, Y; Eckhart, B Professional and Academic English 45: 31 - 34 (2015)
- 11. Evaluation by native and non-native English teacher-raters of Japanese students’ summaries Hijikata-Someya, Y; Ono, M; Yamanishi, H English Language Teaching 8: 1 - 12 (2015) Semantic Scholar
- 12. Japanese EFL students’ reading processes for academic papers in English Hijikata, Y; Nakatani, Y; Shimizu, M Journal of Education and Learning 2: 70 - 83 (2013)
- 13. イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究:非単語復唱能力の観点から 山口陽弘; 清水真紀; 土方裕子; 今井信一 30: 199 - 210 (2013)
- 14. The processing of good-fit semantic anomalies: An ERP investigation Jason Bohan; Hartmut Leuthold; Yuko Hijikata; Anthony J. Sanford Neuropsychologia 50: 3174 - 3184 (2012) Semantic Scholar
- 15. アカデミックコーパスにおけるCoherence構築のストラテジー:ScienceのDiscussionにおけるInformation Orderの検証 中谷安男; 土方裕子; 清水眞 English corpus studies 18: 1 - 16 (2011)
- 16. 日本人学生は英語アカデミック論文をどのように読むのか:発話プロトコルに基づく研究 土方裕子; 中谷安男 43: 293 - 310 (2010)
- 17. Development of graded readers for business English: A preliminary study Hijikata, Y Studies in Liberal Arts and Sciences, Tokyo University of Science 42: 75 - 90 (2009)
- 18. Effects of question types on item difficulty in two reading test formats: Open-ended and multiple-choice Ushiro, Y; Nakagawa, C; Morimoto, Y; Hijikata, Y (+1 著者) Kai, A ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 19: 201 - 210 (2008) Semantic Scholar
- 19. Effects of necessary information on listening tests: Focus on its location and characteristics Hijikata, Y Language Education & Technology 44: 61 - 74 (2007)
- 20. Relationships between cues in recall tests and reading proficiency Ushiro, Y; Hijikata, Y; Shimizu, M; Nakagawa, C (+2 著者) Umehara, C ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 18: 31 - 40 (2007) Semantic Scholar
- 1. 初等外国語教育 中川知佳子; 土方裕子 (担当:共著, 範囲:第5章 諸外国における初等外国語教育) ミネルヴァ書房 2018年 (ISBN: 9784623081547)
- 2. The chunking process of Japanese EFL readers focusing on verb bias, L2 reading proficiency, and working memory Hijikata, Y Lambert Academic Publishing GmbH & Co. KG. 2012年
- 3. 言語心理学入門―言語力を育てる 土方裕子 (担当:共著, 範囲:言語力を育てる―英語教育での試み) 培風館 2012年 (ISBN: 9784563052317)
- 4. 英語リーディング指導ハンドブック 土方裕子 (担当:共著, 範囲:「チャンク(フレーズ)読み」「サイト・トランスレーション」「テキスト表象の構築」) 大修館書店 (ISBN: 9784469245554)
- 1. Scalar implicature and acceptance rating by first- and second-language speakers Hijikata, Y; Ingram, J The 32nd Annual Meeting of the Society for Text and Discourse 2022年7月22日
- 2. Intercultural pragmatics and requesting strategies at workplaces Hijikata, Y; Roberts, R. D TESOL 2022 International Convention & English Language Expo 2022年3月25日
- 3. 英語イマ―ジョン教育を受ける日本人中学生の音韻処理能力の発達ー非単語復唱課題に基づく縦断的研究ー 清水真紀; 土方裕子 全国英語教育学会第46回長野研究大会 2021年8月7日
- 4. The use of implicit causality information in L2 reference processing Hijikata, Y Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP) 2019, Symposium: Bilingualism and Cognition 2019年9月5日
- 5. 日本人大学生の英文読解における照応理解プロセス:動詞特性と態による影響 土方裕子 全国英語教育学会 2019年8月17日
- 6. 日本人英語学習者の照応理解における 潜在的因果性の影響 土方裕子 全国英語教育学会 第44回京都研究大会 2018年8月25日
- 7. Systematic research synthesis on ESP speaking assessments Hijikata-Someya, Y; Min, J The 2018 American Association for Applied Linguistics Conference 2018年3月25日
- 8. L2 working memory capacity and L2 reading comprehension: A meta-analysis In’nami, Y; Hijikata-Someya, Y; Koizumi, R J-SLARF (Japan Second Language Acquisition Research Forum) 2017年9月16日 招待有り
- 9. Online interpretation of “might” in Japanese Hijikata-Someya, Y; Ingram, J The 24th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse in Chicago, Illinois 2014年8月
- 10. Developing an analytic rating scale for L2 summary writing in the Japanese university context Ono, M; Yamanishi, H; Hijikata, Y The 2013 Second Language Writing Symposium in Jinan, China 2013年10月
- 11. Implications for academic writing and reading in EFL contexts: Using corpus-based approaches Nakatani, Y; Shimizu, M; Hijikata, Y The JACET 52nd international convention in Kyoto, Japan 2013年9月
- 12. 非単語復唱課題の成績に与える音素,音節,モーラの影響:英語イマージョン教育を受ける日本人中学生を対象に 清水真紀; 土方裕子; 山口陽弘 日本教育心理学会 第55回総会 2013年8月
- 13. 英語イマージョン教育を受ける日本人中学生の動機づけ研究 清水真紀; 土方裕子; 山口陽弘 第39回全国英語教育学会 北海道研究大会 2013年8月
- 14. 日本人大学生が産出する英文要約を対象とする分析的尺度の開発:「専門家の判断」による精緻化 山西博之; 土方裕子; 大野真澄 第39回全国英語教育学会 北海道研究大会 2013年8月
- 15. Processing of might by Japanese learners of English Ingram, J; Hijikata, Y The 11th International Symposium of Psycholinguistics in Tenerife, Spain 2013年3月
- 16. Writing beyond the border: A pedagogical application of Google Sites Hijikata, Y; Yang, H.-C The TESOL 2013 International Convention and English Language Expo in Dallas, Texas 2013年3月
- 17. Second language cyber-argument: An investigation of intercultural discourse Yang, H.-C; Hijikata, Y The American Association for Applied Linguistics 2013 Conference in Dallas, Texas 2013年3月
- 18. 実践を通してみる言語力の真の姿 福田由紀; 土方裕子; 野呂幾久子; 邑本俊亮; 高橋登; 森島泰則 日本教育心理学会第54回総会 2012年11月
- 19. Will Japanese readers bury the survivors of an air crash? ERP and oscillatory neural dynamics during semantic anomaly detection Nakamura, I; Hijikata, Y; Kakimoto, Y; Araki, O; Bohan, J The 18th Annual Conference on Architectures and Mechanisms for Language Processing in Riva del Garda, Italy 2012年9月
- 20. アカデミック・ライティング及びリーディング指導への示唆:英語論文コーパスデータ及び学習者発話プロトコルデータに基づく考察 中谷安男; 土方裕子; 仁科泰徳 第51回JACET(大学英語教育学会)研究大会 2012年9月
知財情報はまだありません。
590 total views