ホーム > 名畑目 真吾/ Nahatame, Shingo
名畑目 真吾
Nahatame, Shingo
人間系 , 助教 Institute of Human Sciences , Assistant Professor
-
英文読解中の眼球運動を記録した大規模データセットを公開
2024-06-13
名畑目 真吾
-
視線の動きで読みやすさ予測 学習者に合った読解教材開発へ
2021-11-05
名畑目 真吾
-
英文の読みやすさの指標から読解に要する労力を予測~読解中の視線計測を活用して~
2021-11-02
名畑目 真吾
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
41.
Making and Revising Predictions of Future Context in Japanese EFL Reading : A Study of Beginning to Low-Intermediate Level Learners(Collaboration and Relativization in English Language Education)
Nahatame, Shingo
JACET全国大会要綱 52: 69 (2013)
-
42.
英文読解における談話情報を用いた未知語推論の検証 : 語彙知識の深さと手掛かりの有効性を中心に
卯城, 祐司; 濱田, 彰; 長谷川, 佑介; 名畑目, 真吾 (+4 著者) 田中, 菜摘
ARELE : annual review of English language education in Japan 24: 77 (2013) Semantic Scholar
-
43.
Predictive inference generation during Japanese EFL reading : Focusing on contextual constraint and local coherence of text
名畑目, 真吾
JACET JOURNAL 19 (2013)
-
44.
日本人EFL学習者の読解における認知負荷と予期的推論生成プロセス
名畑目, 真吾
ARELE : annual review of English language education in Japan 24: 173 (2013) Semantic Scholar
-
45.
Semantic and causal relatedness in the process of predictive inference generation among Japanese EFL readers.
名畑目真吾
Multilingual Theory and Practice in Applied Linguistics (Proceedings of the 45th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics) 249 (2013)
-
46.
日本人EFL学習者のリーディングにおける状況モデルの修正 : 読解技能とテキストの因果構造に焦点を当てて
卯城, 祐司; 長谷川, 佑介; 名畑目, 真吾; 清水, 遥 (+2 著者) 中川, 知佳子
ARELE : annual review of English language education in Japan 23: 105 (2012) Semantic Scholar
-
47.
日本人EFL学習者の読解における予期的推論の抑制の検証
名畑目, 真吾
ARELE : annual review of English language education in Japan 23: 169 (2012) Semantic Scholar
-
48.
Activation and encoding of bridging and predictive inferences in EFL reading comprehension.
Ushiro, Y; Nahatame, S; Hasegawa, Y; Shimizu, H (+2 著者) Nakagawa, C
JACET JOURNAL (The Japan Association of College English Teachers) 33 (2012)
-
49.
Causal Coherence and Predictive Inference Generation in Japanese EFL Reading(CHALLENGES FOR TERTIARY ENGLISH EDUCATION-JACET's Role in the next Fifty Years)
Nahatame, S
JACET全国大会要綱 50: 166 (2011)
-
50.
フラッシュバックが日本人EFL学習者の物語文理解に与える影響
卯城, 祐司; 甲斐, あかり; 清水, 遥; 星野, 由子 (+3 著者) 中川, 知佳子
ARELE : annual review of English language education in Japan 22: 111 (2011) Semantic Scholar
-
51.
予期的推論の生成は日本人EFL学習者の読解にどのような影響を与えるか : 理解,文単位の処理,推論生成のタイミングに焦点を当てて
名畑目, 真吾
ARELE : annual review of English language education in Japan 22: 79 (2011) Semantic Scholar
-
52.
Effects of Predictive Inferences on Japanese EFL Learners' Reading Comprehension : Focusing on Goal Information in Narrative
NAHATAME, Shingo
KATE Bulletin 24: 49 (2010) Semantic Scholar
-
1.
教育法規実務辞典
名畑目, 真吾
第一法規 2025年9月
-
2.
現代の学力観と評価
名畑目, 真吾
2024年12月
-
3.
データサイエンスはじめの一歩
名畑目, 真吾
2024年8月 (ISBN: 9784065366721)
-
4.
最新教育キーワード 165のキーワードで押さえる教育
名畑目, 真吾
時事通信出版社 2024年3月 (ISBN: 4788719010)
-
5.
大修館『英語教育』2024年3月号
名畑目, 真吾; 木村雪乃
大修館書店 2024年2月
-
6.
大修館『英語教育』2023年5月号
名畑目, 真吾
大修館書店 2023年4月
-
7.
初等外国語教育
名畑目, 真吾; 松宮, 奈賀子
(担当:編者(編著者), 範囲:新・教職課程演習 初等外国語教育)
2021年3月 (ISBN: 9784319003532)
-
8.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第7章 英語の文字とその取り扱い)
2018年3月
-
9.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第9章 クラスルームイングリッシュの活用)
2018年3月
-
10.
初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)
名畑目,真吾
(担当:分担執筆, 範囲:第9章 クラスルームイングリッシュの活用)
2018年3月
-
11.
英語好きな子に育つたのしいお話365: 遊んでみよう、聞いてみよう、話してみよう 体験型読み聞かせブック
名畑目真吾
(担当:分担執筆, 範囲:「頭の体操、英語のクイズに挑戦しよう!」ほか3編)
誠文堂新光社 2016年1月
-
12.
Reading Cycle: 循環型で学ぶ英語リーディング演習
名畑目真吾
金星堂 2015年1月
-
13.
英語リーディングテスト の考え方と作り方
名畑目真吾
(担当:分担執筆, 範囲:質問や選択肢のない問題:空所補充問題が測定するもの (pp. 53-58))
研究社 2012年1月
-
1.
Eye-movement behavior of Japanese L2 readers of English: Relationship to text difficulty and reading skill
Nahatame, S; Kimura, Y; Ogiso, T; Ushiro, Y
2023 Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2023年3月18日 American Association for Applied Linguistics (AAAL)
-
2.
読解教⽰と学習者の熟達度が物語⽂の空間・登場⼈物の⼀貫した理解に与え る影響 ―思考発話プロトコルの分析から―
小木曽, 智子; 小室, 竜也; 名畑目真吾; 水書, 亮; 工藤, 大奈; 丹藤, 慧也; 三上, 洋介; 小野, 由香子; 卯城, 祐司
第47回全国英語教育学会北海道研究大会 2022年8月6日 全国英語教育学会
-
3.
Quantifying Eye Movement and Text Linguistic Dada for Second Language Research
Nahatame, Shingo
Ohio State University Quantitative Methodology Center 2022 Conference 2022年6月1日 Ohio State University Quantitative Methodology Center 招待有り
-
4.
Using Data for Language Leaning, Teaching, and Assessment
Nahatame, Shingo
APEC-Tsukuba International Conference XVI 2022年2月10日 招待有り
-
5.
英文読解における処理負荷と文章の言語的特徴の関係―眼球運動測定を用いた検討―
名畑目, 真吾
第46回全国英語教育学会長野研究大会 2021年8月7日
-
6.
読解教示が物語文の時間・空間・登場人物に関する 情報のつながりの理解に与える影響―矛盾検知と思考発話プロトコルの分析から―
卯城, 祐司; 小室, 竜也; 小木曽, 智子; 名畑目, 真吾; 江田, 博之; 工藤, 大奈; 丹藤, 慧也; 三上, 洋介; 水書, 亮
第46回全国英語教育学会長野研究大会 2021年8月7日 全国英語教育学会
-
7.
Text Readability and Processing Effort During L2 Reading: A Computational and Eye-Tracking Investigation
Nahatame, Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2021年3月
-
8.
Causal and Semantic Relations in Second Language Discourse Processing: An Eye-Tracking Study
Nahatame, Shingo
The 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月24日
-
9.
Monitoring Global Coherence of Protagonist, Causal, and Intentional Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study on Eye Tracking.
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Hosoda, Masaya; Hijikata, Yuko; Sasaki, Yamato; Komuro, Ryuya; Kamimura, Kozo
The 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月24日 the Society for Text & Discourse
-
10.
Monitoring Global Coherence of Protagonist, Causal, and Intentional Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study on Eye Tracking.
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Hosoda, Masaya; Hijikata, Yuko; Sasaki, Yamato; Komuro, Ryuya; Kamimura, Kozo
the 30th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2020年7月21日 the Society for Text & Discourse
-
11.
Text readability and comprehension processes during L2 reading: A computational and eye-tracking investigation
Nahatame, Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics (Canceled) 2020年3月28日
-
12.
物語文における時間・空間・登場人物に関するつながりの理解 ―視線計測データの分析から―
卯城, 祐司; 小木曽, 智子; 神村, 幸蔵; 佐々木, 大和; 名畑目, 真吾; 細田, 雅也; 青木, 重憲; 岡田, 龍平; 小室, 竜也; Voslar, Matej
第45回全国英語教育学会弘前研究大会 2019年8月18日 全国英語教育学会
-
13.
物語文における時間・空間・登場人物に関するつながりの理解 ―視線計測データの分析から―
名畑目, 真吾; 卯城
全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019年8月17日
-
14.
英文読解中の文から文への読み戻り ―視線計測を用いた検証
名畑目,真吾
全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019年8月17日
-
15.
年少英語学習者向け読み物教材の難易度推定 ―英文解析プログラムによる言語的特徴の分析に基づいて―
名畑目, 真吾
第19回小学校英語教育学会北海道大会 2019年7月19日
-
16.
Coherence Monitoring of Protagonist, Temporal, and Spatial Dimensions in Second Language Reading: A Preliminary Study Employing Eye Tracking
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Kamimura, Kozo; Sasaki, Yamato; Mori, Yoshinobu
The 29th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日 Society for Text & Discourse
-
17.
Coherence Monitoring of Protagonist, Temporal, and Spatial Dimensions in Second Language Reading: �A Preliminary Study Employing Eye Tracking
Ushiro, Yuji; Ogiso, Tomoko; Nahatame, Shingo; Kamimura, Kozo; Sasaki, Yamato; Mori, Yoshinobu
The 29th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日 Society for Text & Discourse
-
18.
Predicting the Text Difficulty of Graded Readers for Young Language Learners: A Computational Analysis of Linguistic Features
名畑目, 真吾
2019 Annual Meeting of the Society for Text & Discourse 2019年7月9日
-
19.
Comprehension processes in L2 reading: The role of causal and semantic text relations.
Nahatame,Shingo
Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2019年3月11日
-
20.
Causal and semantic relatedness effects on L2 text processing and memory: Evidence from self-paced reading and recall
Shingo; NAHATAME
the Annual Conference of the American Association for Applied Linguistics 2017年3月1日
知財情報はまだありません。
914 total views
この研究者の他の情報源
キーワードが似ている研究者
- 土方 裕子 English language teaching, リーディング
- 古久保 - 徳永 克男 ALUMNI 記憶
- 岩田 裕子 ALUMNI 大学生
- 平井 明代 リーディング
- 清水 知子 ALUMNI 記憶