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宮本 昌子
Miyamoto, Shoko
人間系 , 教授 Institute of Human Sciences , Professor
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
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1.
Narratives of Chinese kindergarteners with Autism spectrum disorder: Comparison with typically developing children
He, Chengqi; Miyamoto, Shoko; Lin, Yu
CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS Epub: (2025)
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2.
An exploratory investigation of the association between severities of the adverse impact of stuttering and co-occurring disorders
Iimura, Daichi; Naomi, Sakai; Shoko, Miyamoto
Speech, Language, and Hearing Epub: (2025) Semantic Scholar
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3.
Public attitudes toward stuttering and cluttering in Chinese and Japanese speech-language pathology students
Chen, Yu-An; Miyamoto, Shoko; Louis, Kenneth O S.
Journal of fluency disorders 82: (2024) Semantic Scholar
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4.
Comparison of the Implementation Status of Disability Simulation in Elementary School
CHEN, Hsuanling; MIYAMOTO, Shoko
Journal of Inclusive Education 13: 64 (2024)
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5.
Training System for SNE Teachers at Elementary, Middle, and High Schools: A Qualitative Analysis of the Case Studies Content
Ou, Jieping; Tsuge, Masayoshi; Kumagai, Keiko; Sambai, Ami (+4 著者) Hiroki, Yoneda
Journal of ICSAR 339 (2024)
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6.
Multiple-Community-Based Epidemiological Study of Stuttering among 3-Year-Old Children in Japan
Sakai, Naomi; Miyamoto, Shoko; Hara, Yuki; Kikuchi, Yoshikazu (+4 著者) Mori, Koichi
FOLIA PHONIATRICA ET LOGOPAEDICA Epub: 1 (2024)
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7.
学童期吃音の臨床報告における実施の質についての記載状況:国内文献を対象として
飯村, 大智; 青木瑞樹; 角田航平; 石田修宮本昌子
音声言語医学 65: 94 (2024)
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8.
吃音者の自己受容を包括的に測定する尺度(Comprehensive Self-Acceptance Scale for Stuttering: CSASS)の開発の試み-信頼性と妥当性の検討-
青木瑞樹; 宮本, 昌子
音声言語医学 65: 77 (2024) Semantic Scholar
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9.
The Histories of Speech–Language Pathology in Bulgaria and Japan ―Challenges from the Perspective of the International Association of Logopedics and Phoniatrics―
Dobrinka, Georgieva; Shoko, Miyamoto
The Japan Journal of Logopedics and Phoniatrics 65: 61 (2024)
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10.
Attitude of Speech-Language Pathology Students and Specialists toward people who stutter: Inter- and intra-regional comparisons
Yu-an, Chen; Miyamoto, Shoko
Perspectives of the ASHA Special Interest Groups – Fluency and Fluency Disorders (in press) 9: 542 (2024)
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11.
吃音と早口言語症における非流暢性の特徴
宮本, 昌子
日本音響学会音声コミュニケーション研究会資料 4: 83 (2024)
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12.
成人の流暢話者・非流暢話者における発話非流暢性タイプの違いと課題特異性
飯村, 大智; 石田, 修; 宮本昌子
⽇本⾳響学会⾳声コミュニケーション研究会資料 4: 77 (2024)
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13.
吃音者の自己受容に関するシステマティック・レビュー —研究動向及び関連要因の検討—
青木瑞樹; 宮本, 昌子
吃音・流暢性障害学研究 6: 15 (2023)
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14.
NIRSを用いた吃音者における遅延聴覚フィードバック下の脳血流動態:二重課題による予備的検討
石田修; 勝二博亮; 飯村, 大智; 宮本昌子
生理心理学と精神生理学 41: 162 (2023)
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15.
Semantic processing during continuous speech production: an analysis from eye movements and EEG
Huang, Jinfeng; Gaoyan, Zhang; Jianwu, Dang; Yu, ChenShoko, Miyamoto
FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE 17: (2023) Semantic Scholar
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16.
映画療法が不安と自己概念に与える影響-吃音治療への応用を踏まえた文献的検討
陳 兪安; 青木 瑞樹; 西野 ひとみ; 宮本, 昌子
吃音・流暢性障害学研究 6: 1 (2023)
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17.
ことばの教室への入級審査に用いる発話・言語能力包括的アセスメント法の開発 障害種別の項目の検討
今富 摂子; 飯村 大智; 後藤 多可志; 城本 修 (+1 著者) 宮本 昌子
日本コミュニケーション障害学会学術講演会予稿集 49回: 101 (2023)
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18.
Effect of linguistic factors on the occurrence of stuttering-like disfluency among Japanese-speaking preschool children who stutter
Daichi, Iimura; Saburo, Takahashi; Natsuki, Fukazawa; Natsumi, Morita (+1 著者) Shoko, Miyamoto
Clinical Linguistics & Phonetics 37: 1 (2023) Semantic Scholar
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19.
The influence of stuttering and co-occurring disorders on job difficulties among adults who stutter
Daichi, Iimura; Shoko, Miyamoto
Speech, Language, and Hearing 25: 234 (2022) Semantic Scholar
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20.
非流暢性頻度が低下した早口言語症の症状を示す児童の一例
宮本, 昌子; 舘田美弥子; 深澤菜月; 飯村, 大智
音声言語医学 63: 132 (2022)
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1.
発達障害のある大学生のアセスメント
宮本, 昌子; 高橋知音; 佐々木銀河; 中野泰伺
金子書房 2024年3月 (ISBN: 9784760832910)
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2.
クリア言語聴覚療法 吃音・流暢性障害
宮本, 昌子; 池田泰子; 坂田善政
建帛社 2024年3月
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3.
言語聴覚療法技術ガイド
宮本, 昌子; 深浦順一
(担当:分担執筆, 範囲:クラタリングの評価と指導)
文光堂 2022年11月
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4.
新・教職課程演習第6巻 特別支援教育
宮本, 昌子; 米田, 宏樹; 川合 紀宗
(担当:分担執筆, 範囲:言語障害ってなに?)
2022年1月
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5.
標準言語聴覚障害学 発声発語障害学
宮本, 昌子; 城本 修; 原 由紀
(担当:分担執筆, 範囲:クラタリングの評価と治療)
医学書院 2021年2月
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6.
Education and Technology Support for Children and Young Adults with ASD and Learning Disabilities
Miyamoto, Shoko; Tsuge, Masayoshi
(担当:分担執筆, 範囲:Treating Stuttering in Children with Autism Spectrum Disorder)
IGI Global 2020年11月 (ISBN: 9781799870531)
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7.
合理的配慮ハンドブック~障害のある学生を支援する教職員のために~(分担執筆)
宮本, 昌子; 独立行政法人; 日本学生支援機構
(担当:分担執筆, 範囲:吃音のある学生への対応)
ジアース教育新社 2019年3月 (ISBN: 9784863714922)
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8.
小中学生のための障害用語集
宮本, 昌子; 柘植雅義; インクルーシブ教育の未来研究会
(担当:分担執筆, 範囲:「言語障害」)
2019年2月 (ISBN: 9784772416474)
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9.
クラタリング:特徴・診断・治療の最新知見(監訳)
森 浩一; 宮本, 昌子
(担当:監修, 範囲:第1部第1章 理論的背景)
学苑社 2018年7月 (ISBN: 9784761408008)
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10.
特別支援教育―共生社会の実現に向けてー(分担執筆)
宮本 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:言語障害の理解と教育)
ミネルヴァ書房 2018年2月 (ISBN: 9784623081523)
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11.
特別支援教育の到達点と可能性 2001~2016年:学術研究からの論考(分担執筆)
宮本 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:言語障害 研究動向と特別支援教育への貢献)
金剛出版 2017年9月 (ISBN: 9784772415613)
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12.
シリーズ心理学と仕事 障害者心理学(分担執筆)
宮本 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:第4章 音声・言語障害の心理とその支援)
北大路書房 2017年7月 (ISBN: 9784762829840)
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13.
小児吃音臨床のエッセンス-初回面接のテクニック-(分担執筆)
宮本 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:第14章 宮本昌子の方法)
学苑社 2015年6月 (ISBN: 4761407743)
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14.
特別支援教育における吃音・流暢性障害のある子どもの理解と支援(分担執筆)
宮本, 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:第1章 Eクラッタリング)
学苑社 2013年8月 (ISBN: 4761407549)
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15.
特別支援教育における吃音・流暢性障害のある子どもの理解と支援(分担執筆)
宮本, 昌子
(担当:分担執筆, 範囲:第1章 Eクラッタリング)
学苑社 2013年8月 (ISBN: 4761407549)
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16.
Cluttering : A Handbook of Research, Intervention and Education (分担執筆)
Miyamoto, Shoko
(担当:分担執筆, 範囲:Assessment and intervention of Japanese children exhibiting possible cluttering.)
Psychology Press 2011年1月
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17.
リハビリテーション事典(分担執筆)
宮本, 昌子; 早坂 菊子
(担当:分担執筆, 範囲:第3章4-13 言語障害教育)
中央法規 2009年1月
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18.
言語聴覚療法シリーズ13 改訂吃音(分担執筆)
宮本,昌子
(担当:分担執筆, 範囲:第7章 cluttering(クラッタリング))
建帛社 2008年1月
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19.
吃音の基礎と臨床(分担訳)
宮本,昌子
(担当:単訳, 範囲:第13章 流暢性に関連する障害)
学苑社 2007年1月
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20.
日本におけるclutteringの教育的診断基準の検討
宮本,昌子
2005年3月
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41.
吃音児と保護者の学校・家庭での対応に関する要望について(2)
石田 修; 飯村 大智; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
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42.
家庭での短期集中的な指導により発話明瞭性の改善が見られた学齢期ダウン症児の一例
深澤 菜月; 飯村 大智; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
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43.
吃音児と保護者の学校・家庭での対応に関する要望について(1)
飯村 大智; 石田 修; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月23日
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44.
吃音のある児童が学校生活の中で求める配慮・支援内容に関する実態調査
前田 悠甫; 宮本 昌子
日本特殊教育学会第56回大会 2018年9月22日
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45.
Incidence of Stuttering and Related Factors at the Three-Year-Old Checkup in Japan
Sakai, Naomi; Kobayashi Hiroaki; Hara Yuki; Miyamoto, Shoko; Kikuchi Yoshikazu; Sudo Daisuke; Mori Koichi
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月15日
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46.
Application development for improving fluency with regular rhythm stimulation
Komiya, Ayumu; Miyamoto, Shoko
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月15日
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47.
Experimental Treatment of Early Stuttering: Preliminary Findings of a Randomized Controlled Trial
Sakata, Yoshimasa; Hara, Yuki; Kobayashi, Hiroaki; Miyamoto, Shoko; Maeara, Naoshi; Kawai, Norimune; Yoshino, Mariko; Mori, Koichi
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月13日
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48.
International Cluttering Association Forum: 10 Years of Successful Collaboration
Reichel, Isabella; Filatova, Yulia; Haj-Tas, Maisa; Kelkra, Pallavi; Shoko, Miyamoto; Shimizu, Yayoi; Yang, Shu-Lan; Zaalen, Yvonne van
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月13日
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49.
Treatment of Cluttering Based On Rhythmic Synchronization
Miyamoto, Shoko; Yamazaki Shinako; Imatomi Setsuko
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月13日
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50.
Preliminary investigation of rhythmic effect on fluency of children who stutter
Yamazaki, Shinako; Miyamoto, Shoko
2018 Hiroshima Joint World Congress 2018年7月13日
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51.
Factors that Affect Self-Esteem of School-Age Children Who Stutter: Preliminary Study
Miyamoto, Shoko; Kobayashi, Hiroaki
2017 ASHA CONVENTION 2017年11月11日
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52.
シンポジウム1 吃音診療の新しい展開 早口症と吃音の合併症例の見つけ方と対応
宮本 昌子
第62回日本音声言語医学会総会・学術講演会 2017年10月5日
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53.
Factors that affect self-esteem of school-age children who stutter
Miyamoto, Shoko; Kobayashi, Hiroaki; Nishioka, Yuho
11th Oxford Dysfluency Conference 2017年9月20日
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54.
インクルーシブ教育システムと特別支援教育の役割Ⅰー地域共生社会の実現のために我々は何をすべきかー
宮本昌子; 川合 紀宗; 落合 俊郎; 近江 幸治; 姜 乃榮; 野口 晃菜; 竹林地 毅
日本特殊教育学会学第55回大会学会企画研究委員会シンポジウム 2017年9月18日
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55.
発達障害を伴う吃音の指導・支援(2)予後を見据えた支援の在り方
宮本 昌子; 小林 宏明; 中村 勝則; 酒井 奈緒美
日本特殊教育学会学第55回大会自主シンポジウム 2017年9月16日
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56.
チェックリストから始めるクラタリング支援
宮本 昌子
日本吃音・流暢性障害学会第5回大会ハンズオンセミナー講師 2017年8月20日
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57.
発話産生中のポーズと促音が聴覚印象に与える影響
小泉, 愛美; 前新 直志; 宮本 昌子
日本吃音・流暢性障害学会第5回大会 2017年8月19日
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58.
発話速度におけるポーズや促音が発話速度に与える影響
小泉 愛美; 前新 直志; 宮本 昌子
第18回日本言語聴覚学会 2017年6月23日
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59.
吃音(どもり)の大規模追跡調査と最新治療方法の開発
森 浩一; 酒井 奈緒美; 坂田 善政; 北條 具仁; 金 樹英; 菊池 良和; 原 由紀; 宮本 昌子; 小林 宏明; 前新 直志; 見上 昌睦; 川合 紀宗
脳とこころの研究第二回公開シンポジウム 2017年3月11日
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60.
発達障害を伴う吃音の指導・支援(1)‐医療・教育現場からの報告を踏まえた方向性の検討‐
宮本 昌子; 酒井 奈緒美; 舘田 美弥子; 前新 直志; 小林 宏明
日本特殊教育学会第54回大会 自主シンポジウム 2016年9月18日
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