ホーム > 土方 裕子/ Hijikata, Yuko
土方 裕子
Hijikata, Yuko
人文社会系 , 准教授 Faculty of Humanities and Social Sciences
オープンアクセス版の論文は「つくばリポジトリ」で読むことができます。
-
1.
日本人英語学習者の読み方とチャンキング単位の関係:速読と精読における効果的なチャンクの比較
土方裕子
STEP Bulletin 16: 73 (2025)
-
2.
Exploring the effects of COVID-19 restrictions on wellbeing across different styles of lockdown.
Ingram, J; Hand, C. J; Hijikata, Y; Maciejewski, G
Health Psychology Open. 1 (2022)
-
3.
A longitudinal study of phonological ability of junior high school students in an English-language immersion program in Japan
Shimizu, M; Hijikata, Y
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 33: 97 (2022)
-
4.
Working memory capacity and L2 reading: A meta-analysis
Yo In’nami; Yuko Hijikata; Rie Koizumi
Studies in Second Language Acquisition 44: 381 (2021) Semantic Scholar
-
5.
Speaking assessments in English for occupational purposes: A systematic research synthesis
Jiyu Min; Yuko Hijikata
Professional and Academic English 28: 7 (2021)
-
6.
Systematic research synthesis on rating in ESP speaking assessments
Yuko Hijikata; Jiyu Min
Journal of Teaching English for Specific and Academic English 9: 465 (2021)
-
7.
The time course of the effects of implicit causality bias on anaphora resolution by Japanese learners of English
Yuko Hijikata
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 32: 1 (2021)
-
8.
Holistic and Analytic Assessments of the TOEFL iBT® Integrated Writing Task
Masumi ONO; Hiroyuki YAMANISHI; Yuko HIJIKATA
JLTA Journal 22: 65 (2019) Semantic Scholar
-
9.
Developing a scoring rubric for L2 summary writing: A hybrid approach combining analytic and holistic assessment
Hiroyuki Yamanishi; Masumi Ono; Yuko Hijikata
Language Testing in Asia 9: (2019)
-
10.
The relationship between the amount of reading and reading attitudes in a foreign language
Hijikata, Y
Annual Reports of the Humanities, Utsunomiya Campus, Teikyo University 24: 63 (2018)
-
11.
As different as night and day: The ways Japanese adult working learners in an EOP program learn differently from university students
Hijikata-Someya, Y; Eckhart, B
Professional and Academic English 45: 31 (2015)
-
12.
Evaluation by native and non-native English teacher-raters of Japanese students’ summaries
Hijikata-Someya, Y; Ono, M; Yamanishi, H
English Language Teaching 8: 1 (2015) Semantic Scholar
-
13.
イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究:非単語復唱能力の観点から
山口陽弘; 清水真紀; 土方裕子; 今井信一
群馬大学教育実践研究 30: 199 (2013)
-
14.
Japanese EFL students’ reading processes for academic papers in English
Hijikata, Y; Nakatani, Y; Shimizu, M
Journal of Education and Learning 2: 70 (2013)
-
15.
The processing of good-fit semantic anomalies: An ERP investigation
Jason Bohan; Hartmut Leuthold; Yuko Hijikata; Anthony J. Sanford
Neuropsychologia 50: 3174 (2012) Semantic Scholar
-
16.
アカデミックコーパスにおけるCoherence構築のストラテジー:ScienceのDiscussionにおけるInformation Orderの検証
中谷安男; 土方裕子; 清水眞
English corpus studies 18: 1 (2011)
-
17.
日本人学生は英語アカデミック論文をどのように読むのか:発話プロトコルに基づく研究
土方裕子; 中谷安男
東京理科大学紀要(教養篇) 43: 293 (2010)
-
18.
Development of graded readers for business English: A preliminary study
Hijikata, Y
Studies in Liberal Arts and Sciences, Tokyo University of Science 42: 75 (2009)
-
19.
Effects of question types on item difficulty in two reading test formats: Open-ended and multiple-choice
Ushiro, Y; Nakagawa, C; Morimoto, Y; Hijikata, Y (+1 著者) Kai, A
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) 19: 201 (2008) Semantic Scholar
-
20.
What makes distractors plausible in multiple-choice reading tests?
Ushiro, Y; Morimoto, Y; Hijikata, Y; Nakagawa, C (+13 著者) Gomi, N
JLTA (The Japan Language Testing Association) Journal 10: 56 (2007) Semantic Scholar
-
1.
初等外国語教育
中川知佳子; 土方裕子
(担当:共著, 範囲:第5章 諸外国における初等外国語教育)
ミネルヴァ書房 2018年 (ISBN: 9784623081547)
-
2.
The chunking process of Japanese EFL readers focusing on verb bias, L2 reading proficiency, and working memory
Hijikata, Y
Lambert Academic Publishing GmbH & Co. KG. 2012年
-
3.
言語心理学入門―言語力を育てる
土方裕子
(担当:共著, 範囲:言語力を育てる―英語教育での試み)
培風館 2012年 (ISBN: 9784563052317)
-
4.
英語リーディング指導ハンドブック
土方裕子
(担当:共著, 範囲:「チャンク(フレーズ)読み」「サイト・トランスレーション」「テキスト表象の構築」)
大修館書店 (ISBN: 9784469245554)
-
21.
Writing beyond the border: A pedagogical application of Google Sites
Hijikata, Y; Yang, H.-C
The TESOL 2013 International Convention and English Language Expo in Dallas, Texas 2013年3月
-
22.
Second language cyber-argument: An investigation of intercultural discourse
Yang, H.-C; Hijikata, Y
The American Association for Applied Linguistics 2013 Conference in Dallas, Texas 2013年3月
-
23.
実践を通してみる言語力の真の姿
福田由紀; 土方裕子; 野呂幾久子; 邑本俊亮; 高橋登; 森島泰則
日本教育心理学会第54回総会 2012年11月
-
24.
Will Japanese readers bury the survivors of an air crash? ERP and oscillatory neural dynamics during semantic anomaly detection
Nakamura, I; Hijikata, Y; Kakimoto, Y; Araki, O; Bohan, J
The 18th Annual Conference on Architectures and Mechanisms for Language Processing in Riva del Garda, Italy 2012年9月
-
25.
アカデミック・ライティング及びリーディング指導への示唆:英語論文コーパスデータ及び学習者発話プロトコルデータに基づく考察
中谷安男; 土方裕子; 仁科泰徳
第51回JACET(大学英語教育学会)研究大会 2012年9月
-
26.
イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究:非単語復唱能力の観点から
清水真紀; 土方裕子; 山口陽弘
第38回全国英語教育学会 愛知研究大会 2012年8月
-
27.
日本人大学生の英文要約評価:分析的尺度開発のための基礎研究
山西博之; 大野真澄; 土方裕子
第38回全国英語教育学会 愛知研究大会 2012年8月
-
28.
The process of reading academic papers in L2: A case study
Hijikata, Y; Nakatani, Y; Shimizu, M
The American Association for Applied Linguistics 2012 Conference in Boston, Massachusetts 2012年3月
-
29.
英語学術論文コーパスを用いたコロケーションリストの作成
清水眞; 村田真樹; 中谷安男; 土方裕子
日英・英語教育学会 2011年研究大会 2011年9月
-
30.
The processing of hard-to-detect semantic anomalies: An ERP study
Bohan, J; Leuthold, H; Hijikata, Y; Sanford, A. J
The 17th Annual Conference on Architectures and Mechanisms for Language Processing in Paris, France 2011年9月
-
31.
The evaluation of L2 summary writing: Reliability of a holistic rubric
Hijikata, Y; Yamanishi, H; Ono, M
The 2011 Second Language Writing Symposium in Taipei, Taiwan 2011年6月
-
32.
Implications for academic abstract writing: How to attract readers’ attention
Nakatani, Y; Shimizu, M; Hijikata, Y
The International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Mediterranean Conference for Academic Disciplines in Goza, Malta 2011年3月
-
33.
The effects of context on the depth of semantic processing in L2: Investigation using the semantic anomaly detection paradigm
Yuko Hijikata
The American Association for Applied Linguistics 2011 Conference in Chicago, Illinois 2011年3月
-
34.
How Japanese EFL learners read academic papers?
Hijikata, Y; Nakatani, Y; Shimizu, M
The 2011 Hawaii International Conference on Education in Honolulu, Hawaii 2011年1月
-
35.
Vt+N patterns in physical chemistry papers
Shimizu, M; Murata, M; Nakatani, Y; Hijikata, Y
The Globalization and Localization in CALL 2010, Kota Kinabalu, Malaysia 2010年12月
-
36.
Collocations in physical chemistry papers
Shimizu, M; Murata, M; Nakatani, Y; Hijikata, Y
The 6th ICT in Analysis, Teaching and Learning of Language in Kyoto, Japan 2010年9月
-
37.
The use of the personal pronoun ‘it’ in academic essays written by Japanese EFL master’s students
Yuko Hijikata
The 2010 Symposium on Second Language Writing in Murcia, Spain 2010年5月
-
38.
ERP investigations of semantic anomalies
Bohan, J; Sanford, A. J; Leuthold, H; Hijikata, Y
The 2009 Meeting of Experimental Psychology Society in Leicester, UK. 2009年4月
-
39.
The relationship between L2 comprehension and working memory capacity: A meta-analysis
Yuko Hijikata
The 41st Annual Conference of the British Association for Applied Linguistics in Swansea, UK. 2008年9月
-
40.
The effects of chunk-cues and pauses for Japanese EFL readers
Yuko Hijikata
The 15th World Congress of Applied Linguistics in Essen, Germany 2008年8月
知財情報はまだありません。
1,072 total views